  • 1. Data: 2012-05-13 18:38:55
    Temat: Problem z dziedziczeniem
    Od: "Jaro" <j...@s...pl>

    Witam,

    Mam pewien problem z CSS. Bede wdzieczny za wskazowki.

    Mam dwa style o nazwie button oraz styl koloru, dzieki czemu tworze sobie
    ładne przyciski w ten sposób

    Teraz chcialbym stworzyc nowa klase, ktora wygladalaby jak button blue i
    dziedziczyla to co jest w tamtych klasach. Np. dodac klase przycisk_nowy,
    ktory dziedziczylaby wyglad konstrukcji button blue.

    <a class=przycisknowy>

    Czy da sie to wykonac w CSS? Probowalem w ten sposob

    .button pink .przycisk_nowy { padding: 4px; }

    Nie bardzo chce do tej klasy przycisknowy pchac wszystko recznie, ale jak
    nie bedzie wyjscia to tak zrobie.

    Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc

  • 2. Data: 2012-05-13 21:42:12
    Temat: Re: Problem z dziedziczeniem
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    W dniu 2012-05-13 18:38, Jaro pisze:
> [...]
    > dziedziczyla to co jest w tamtych klasach. Np. dodac klase przycisk_nowy,
    > ktory dziedziczylaby wyglad konstrukcji button blue.

    .button .blue,
    .przycisk_nowy {
    wspólne style
    }

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 3. Data: 2012-05-13 23:20:25
    Od: "Jaro" <j...@s...pl>

    Użytkownik "Paweł Piskorz" <n...@p...nie?> napisał w wiadomości
    > .button .blue,
    > .przycisk_nowy {
    > wspólne style
    > }

    O, dzięki wielkie :) Będe próbował tak zrobić.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2012-05-14 10:16:41
    Od: "Jaro" <j...@s...pl>

    Chyba jednak nie działa.

    Zrobiłem nową klase wg. tego wzoru

    .button .blue,
    .przycisk_nowy {
    padding: 5px;
    }

    Niestety nowy przycisk nie wydziedziczył elementów z klas button i blue.
    Chyba zrobię to ręcznie.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-05-14 16:38:45
    Od: Konrad Karpieszuk <k...@g...pl>

    Dnia Mon, 14 May 2012 10:16:41 +0200, Jaro napisał(a):

    > Chyba jednak nie dzia?a.
    >
    > Zrobi?em now? klase wg. tego wzoru
    >
    > .button .blue,
    > .przycisk_nowy {
    > padding: 5px;
    > }
    >
    > Niestety nowy przycisk nie wydziedziczy? elementów z klas button i blue.
    > Chyba zrobie to recznie.

    bo on nie wydziedziczy. do powyzszej definicji masz wpisac wszystko co
    mają miec wspolne.

    to nie jest programowanie obiektowe

    --
    pozdrawiam, Konrad Karpieszuk