-
21. Data: 2012-02-24 11:43:36
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: RD <r...@g...com1>
W dniu 2012-02-24 12:41, RD pisze:
> W dniu 2012-02-24 08:55, Kapsel pisze:
>> I na koniec - jak już wypracujesz jakiś tam stopień unikalności, to nie
>> kopiuj tego prosto 1:1 do Ceneo czy tam innych porównywarek, bo wszystko
>> możesz tym zepsuć (te serwisy mają, a raczej miały ;) bardzo dobrą
>> reputację w Google i często były uznawane z miejsca za źródło treści
>> kosztem serwisów które były do tych systemów wpięte).
>
> Niestety często nie ma się na to wpływu - niegdyś to pracownicy
> akceptujący ofertę sklepu dodawali opisy/zdjęcia. Niejednokrotnie można
> spotkać na przykład zdjęcia produktu z watermarkiem w postaci logo
Jeszcze coś dodam... natrętne kopiowanie opisów przez użytkowników
serwisu(ów) aukcyjnego. Choćby nie wiem jak unikalny content, zostanie
skopiowany. Pilnować tego, to masa pracy, więc jakie są tego koszty w
odniesieniu do dyscypliny wprowadzanej przez Google?
-
22. Data: 2012-02-24 12:12:17
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: "M.G." <k...@t...zna>
On Thu, 23 Feb 2012 18:22:03 +0100, Izaak Goldstein wrote:
> Dnia 22-02-2012 o 16:42:54 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):
>
>> Dnia Wed, 22 Feb 2012 05:25:19 -0800 (PST), Petre napisał(a):
>>
>>> Witajcie,
>>> taki nurtuje mnie problem:
>>> 1. Posiadam sklep internetowy pod domeną aaa.com.
>>> Czy kopiując całą zawartość sklepu (produkty, opisy) i umieszczając ją
>>> pod domeną bbb.com mogę otrzymać filtr google,
>>
>> Prędzej bana. Odpuść sobie ten pomysł.
>>
>
> Nonsens. Opiekuję się dwunastoma sklepami o identycznych produktach i na
> tym samym silniku. Różnią się tylko wyglądem.
Po co? Ja rozumiem gdy rynek robi się ciasny i pozorna konkurencja ma sens
jak w przypadku Media Marktu i Saturna ale dwanaście (!) sklepów siłą
rzeczy nie może być potentatami.
[...]
--
M.G.
-
23. Data: 2012-02-24 12:45:42
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: Kapsel <k...@o...pl>
Fri, 24 Feb 2012 12:43:36 +0100, RD napisał(a):
> Jeszcze coś dodam... natrętne kopiowanie opisów przez użytkowników
> serwisu(ów) aukcyjnego. Choćby nie wiem jak unikalny content, zostanie
> skopiowany. Pilnować tego, to masa pracy, więc jakie są tego koszty w
> odniesieniu do dyscypliny wprowadzanej przez Google?
Allegro ma tę specyfikę, że aukcje trwają, kończą się i znikają.
Przy dużym pechu coś tam możesz stracić, ale generalnie bym się tym zanadto
nie przejmował.
Trick: unikalny content możesz pozyskać nakłaniając (aktywnie!)
użytkowników do zaopiniowania zakupionych produktów na ich podstronach.
Dzięki temu zyskasz nowe unikalne treści oraz - co nawet ważniejsze -
opinie! :)
--
Kapsel
http://kapselek.net
kapsel(malpka)op.pl
-
24. Data: 2012-02-24 17:43:45
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: "Izaak Goldstein" <i...@n...tk>
Dnia 24-02-2012 o 13:12:17 M.G. <k...@t...zna> napisał(a):
> On Thu, 23 Feb 2012 18:22:03 +0100, Izaak Goldstein wrote:
>
>> Dnia 22-02-2012 o 16:42:54 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
>> napisał(a):
>>
>>> Dnia Wed, 22 Feb 2012 05:25:19 -0800 (PST), Petre napisał(a):
>>>
>>>> Witajcie,
>>>> taki nurtuje mnie problem:
>>>> 1. Posiadam sklep internetowy pod domeną aaa.com.
>>>> Czy kopiując całą zawartość sklepu (produkty, opisy) i umieszczając ją
>>>> pod domeną bbb.com mogę otrzymać filtr google,
>>>
>>> Prędzej bana. Odpuść sobie ten pomysł.
>>>
>>
>> Nonsens. Opiekuję się dwunastoma sklepami o identycznych produktach i na
>> tym samym silniku. Różnią się tylko wyglądem.
>
> Po co? Ja rozumiem gdy rynek robi się ciasny i pozorna konkurencja ma
> sens
> jak w przypadku Media Marktu i Saturna ale dwanaście (!) sklepów siłą
> rzeczy nie może być potentatami.
>
> [...]
>
>
Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
--
Izaak
-
25. Data: 2012-02-25 12:30:11
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: "M.G." <k...@t...zna>
On Fri, 24 Feb 2012 18:43:45 +0100, Izaak Goldstein wrote:
[...]
> Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
> sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
Rozumiem :-) Acz muszę przyznać, że jestem ciekaw jakichś twardych danych
dotyczących takiej praktyki.
--
M.G.
-
26. Data: 2012-02-27 12:40:57
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: Kapsel <k...@o...pl>
Sat, 25 Feb 2012 13:30:11 +0100, M.G. napisał(a):
>> Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
>> sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
>
> Rozumiem :-) Acz muszę przyznać, że jestem ciekaw jakichś twardych danych
> dotyczących takiej praktyki.
Rzecz w tym, że prawie na pewno poświęcając ten sam czas i finanse na
rozbudowę jednego sklepu można zyskać więcej.
--
Kapsel
http://kapselek.net
kapsel(malpka)op.pl
-
27. Data: 2012-02-27 13:23:51
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: "M.G." <k...@t...zna>
On Mon, 27 Feb 2012 13:40:57 +0100, Kapsel wrote:
> Sat, 25 Feb 2012 13:30:11 +0100, M.G. napisał(a):
>
>>> Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
>>> sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
>>
>> Rozumiem :-) Acz muszę przyznać, że jestem ciekaw jakichś twardych danych
>> dotyczących takiej praktyki.
>
> Rzecz w tym, że prawie na pewno poświęcając ten sam czas i finanse na
> rozbudowę jednego sklepu można zyskać więcej.
Stąd moja ciekawość :-) Chciałbym porównać taki rozwój ze skupieniem się na
jednym sklepie, biorąc pod uwagę zwiększoną komplikację przy dwunastu (!)
sklepach i brak poświęcenia się budowaniu jednej marki. Gdy sobie patrzę na
rozwój Agito, to widzę jednak zalety koncentracji.
--
M.G.
-
28. Data: 2012-03-01 22:26:05
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>
Dnia Fri, 24 Feb 2012 18:43:45 +0100, Izaak Goldstein napisał(a):
> Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
> sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
Z ciekawości - jaka branża?
--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl
-
29. Data: 2012-03-02 17:14:30
Temat: Re: Pozycjonowanie, kopia sklepu pod inną domeną
Od: "Izaak Goldstein" <i...@n...tk>
Dnia 01-03-2012 o 23:26:05 Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> napisał(a):
> Dnia Fri, 24 Feb 2012 18:43:45 +0100, Izaak Goldstein napisał(a):
>
>> Klient zauważył, że wraz z kolejnymi instancjami sklepów rośnie mu
>> sprzedaż, taki ma business plan a ja nie zamierzam mu przeszkadzać ;)
>
> Z ciekawości - jaka branża?
>
Artykuły masarskie.
--
Izaak