  • 81. Data: 2004-01-22 09:33:56
    Temat: Re: Poznań Internet Exchange ??
    Od: Mariusz Krukowski <k...@n...spam.pl>

    Piotr KUCHARSKI wrote:

    > Trzeba było zrobić statystyki: z/do których AS-ów idzie najwięcej
    > ruchu (i dlaczego TPSA) i z nimi próbować robić krosy/PIX-a.
    >
    > Jeśli prawdziwy ruch jest gdzie indziej, to wchodzenie w PIX-a
    > jest stratą czasu.

    Takie statystyki były robione. Przynajmniej u nas, lwia część ruchu w
    kierunku TPSA idzie po prostu do TPSA. Odbiorcą usług (tych
    internetowych) są ich bezpośredni klienci.

  • 82. Data: 2004-01-22 10:00:57
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > 200 mld? Chyba cos sie zera rozmnozyly. Ale pomijajac nawet zyski TPSA,
    > to cos mi sie wydaje ze internet sie do nich za bardzo nie przyczynia.

    Rzeczywiście :) 200 mln oczywiście :)

  • 83. Data: 2004-01-22 10:04:49
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > To Ty chyba jednak masz słabe pojęcie o rynku w tym zakresie w Polsce.
    Jeśli
    > wymagasz jakości - musisz za nią zapłacić.
    > A skoro 1kzł za 1Mb to dla Ciebie dużo, to jestem ciekaw jakiej ceny byś
    > oczekiwał za łącze dla operatora z dobrymi tranzytami na świat/Polskę.
    > 50zł za 1Mb?

    Nie. Oczekiwałbym cen chociażby 2 razy większych od manowskich, ale przede
    wszystkim nie z liniową relacją pasmo/cena, tak jak praktycznie we
    wszystkich sieciach. MAN jakoś przez lata mógł oferować 10mbit za 3000 zł i
    tak na prawdę gdyby nie bramka do tepsy to byłoby to najlepsze rozwiązanie,
    bo zarówno POL34 jak i budowany PIONEER są imo jednymi z najlepszych
    szkieletów w tym kraju.

  • 84. Data: 2004-01-22 10:05:32
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > Chyba jednak nie.
    > Większość chętnie by przyszła do Ciebie jeśli byś zapropoponwał
    > dostęp do polskiego i światowego Internetu w cenie poniżej 1000 PLN /
    Mbit.
    > Całe rzesze potencjalnych klientów już masz...dlaczego nie
    > chcesz rozkręcić takiego dobrego interesu? ;-)

    Dlatego, że jesteśmy cienkie bolki i nas na to nie stać.

  • 85. Data: 2004-01-22 10:09:36
    Od: "mathom" <m...@p...pl>

    > ponawiam pytanie: i co Ci da taka komuna w aspekcie tranzytu?

    Dam mi to, że będziemy mogli negocjować ceny z innymi operatorami oraz da
    możliwość lepszego wykorzystania łącza. Czas rzeczywisty ?? Oczywiście -
    rzeczywiście zastanawiam się nad wyniesieniem serwerów do Szwecji :P

  • 86. Data: 2004-01-22 10:51:43
    Od: "Darek Wichniewicz" <d...@a...com.pl>

    > A tak na poważnie - tylko GTS ma peering z Tepsą powyżej 100
    > Mbps.................

    Najpierw troche propagandy:
    - ATMAN ma styk z Polpakiem ATM OC-12 622Mb/s, ostatnio rzeczywiste
    wykorzystanie pasma jest na poziomie 340 Mb/s, od czasu uruchomienia uroslo
    ponad trzykrotnie.
    - ATMAN swiadczy uslugi rozne, w tym operatorski, gwarantowany tranzyt do
    sieci Polpak. Gwarantowany, to znaczy bez strat pakietow i z opoznieniami na
    poziomie kilku milisekund.
    - ATMAN nie swiadczy uslug niegwarantowanych - wszystkie nasze uplinki (poza
    POL-34) utrzymywane sa w stanie zapewniajacym zerowe straty i niskie
    opoznienia (oczywiscie z dokladnoscia do padow uslug u naszych dostawcow,
    awarii routerow i roznych innych problemow nekajacych kazdego porzadnego
    operatora).

    Pozniej troche faktow:
    - http://lg.atman.pl (dostepne publicznie)
    - http://cricket.atman.pl/polip (tymczasowe, za trzy dni zniknie)
    - statystyk laczy do naszych klientow nie pokazujemy

    Pozdrowienia,
    Darek Wichniewicz

  • 87. Data: 2004-01-22 11:26:25
    Od: f...@i...pl

    On Thu, 22 Jan 2004, rkowal wrote:

> [...]
    > bramki z TP SA.
    >
    > Oczywiscie mozna probowac zrobic cos rownolegle na wypadek, gdyby
    > Pozmanowi zabraklo determinacji lub mozliwosci, jednak bylbym daleki od
    > niedoceniania Pozmanu, jakby nie patrzec jednego z najlepiej
    > funkcjonujacych MANow w Polsce.

    > Sytuacja jaka ma miejsce w najwiekszym stopniu dotknela niewielkie
    > podmioty, dla ktorych bedzie problemem skokowy wzrost kosztow oraz
    > koniecznosc natychmiastowej reakcji.
    >
    > W tydzien wlasnego MANu nie da sie zrobic. Niestety nie da sie go tez
    > zrobic metodami domowymi. Wszelkie amatorskie proby (co znam z praktyki

    Sugerujesz, ze ICP to amatorzy ?
    Bo tak wynika z powyzszej wypowiedzi napisanej pod tekstem dotyczacym ICP

    Wojtek

  • 88. Data: 2004-01-22 11:38:46
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    mathom <m...@p...pl> wrote:

> [...]
    > tak na prawdę gdyby nie bramka do tepsy to byłoby to najlepsze rozwiązanie,
    > bo zarówno POL34 jak i budowany PIONEER są imo jednymi z najlepszych

    Tak tak. I w końcu okazało się, że MAN oferuje 10Mb po własnym szkielecie.
    Czas chyba na pobudkę.

    --
    Przemysław Maciuszko
    Hodowla kotów szkockich 'Z Kampinosu*PL'

  • 89. Data: 2004-01-22 11:40:13
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    mathom <m...@p...pl> wrote:

    > Dam mi to, że będziemy mogli negocjować ceny z innymi operatorami oraz da

    Ty chyba nie rozumiesz istoty IX-ów.

  • 90. Data: 2004-01-22 11:46:27
    Od: Tomasz Śląski <s...@d...kosza.com.pl>

    Bartosz Waszak wrote:

    > ostatnio staneło na tym, że nikt z zainteresowanych nie był w stanie
    > dojść do węzłów gdzie się znajdują operatorzy (Taczaka - PKP,
    > Marcelinska - Telenergo itp). ICP było skłonne zapewnić podłączenie w
    > kilku punktach (coś na wzór na wix.aster.pl) i transmisje gigabitethernet
    > pomiędzy tymi węzłami.

    Od nas do Marcelińskiej - rzut beretem. Bardzo chętnie dołaczę się do
    spotkania. To kiedy i gdzie ?

    --
    TOM TS635-RIPE
    FAQ grupy pl.misc.telefonia: http://www.telefonia.skonet.pl