eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPowietrze zasysane do silnika bokiemPowietrze zasysane do silnika bokiem
  • Data: 2017-07-24 17:49:29
    Temat: Powietrze zasysane do silnika bokiem
    Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Z braku ciekawszych zajęć :-) postanowiłem wczoraj umyć silnik i komorę
    silnika w swoim starym Passacie V6 bo syf był niemożebny - tłusto, czarno,
    mazisto - syf kiła i mogiła...

    Pojechałem na myjnię ręczną i po zdjęciu plastikowych osłon dałem się
    ponieść fantazji i pomachałem Karcherem z ciepłym mydełkiem gdzie się tylko
    dało :-)

    Ku mojemu zaskoczeniu autko ładnie po tej kąpieli odpaliło, lekko tylko
    piszcząc paskiem przez kilka sekund...

    Po umyciu mu silnika wreszcie to auto wygląda jak inne moje samochody: mogę
    się przyjrzeć dokładnie gdzie co jest, którędy rurki idą, mogę wreszcie
    rozpoznać kolor wtyczek bo przed myciem wszystkie były czarne, itp itd :-)

    Ale nie o tym chciałem gadać.

    Tak studiując po wyschnięciu co mam pod maską silnika odkryłem że chyba od
    maja jeździłem z poluzowaną obręczą mocującą gumową rurę łącząca kolektor
    ssący silnika z obudową filtra powietrza, w której wylocie jest
    zainstalowany czujnik MAF (lub MAP?).
    Nie tylko obręcz była odkręcona to gumowa rura była zsunięta częściowo z
    obudowy filtra i od góry była kilkumilimetrowa szczelina którą silnik
    zasysał sobie powietrze "na skróty", bez rejestracji tego faktu przez
    komputer pokładowy: tylko część powietrza przechodziła przez układ
    pomiarowy.

    Czy tym odkryciem można wytłumaczyć często obserwowaną w tym pasku nierówną
    pracę silnika i spore spalanie zarówno w mieście i na trasie? Ta gumowa
    rura pewnie czasem otwierała tą szczelinę bardziej, czasem mniej powodując
    czasem większe czasem mniejsze błędy pomiaru przepływu powietrza i stąd
    błędnie obliczone dawkowanie paliwa do wtryskiwaczy...

    Rurę oczywiście nasunąłem tam gdzie ma być i opaskę zakręciłem śrubokrętem.
    Od wczoraj nie zdarzyła się nierówna praca silnika, więc może to było to?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: