eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3Pompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!news.astraweb.com!border6.a.newsrouter.astr
    aweb.com!not-for-mail
    From: jędrek <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Pompa CO, silnik 230V~ schemat podłączenia uzwojeń bieg 1,2,3
    Date: Tue, 29 Apr 2014 14:19:20 +0200
    Organization: hb
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    Lines: 40
    Message-ID: <535f98c7$0$2373$c3e8da3$634c5816@news.astraweb.com>
    NNTP-Posting-Host: 9a566505.news.astraweb.com
    X-Trace: DXC=l1YfQ:nn?\4B;RYi]PcMG9L?0kYOcDh@:cKbERRL;Zc7Q4O[1bkZfi?8]`4gB@Jg:8BdDOa<
    5U7A9QP;A1BfV=37YSREm;:hO><:aWia<ZiQb1
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:664154
    [ ukryj nagłówki ]

    Jest sobie pompa http://i4.minus.com/ibod7bd6Bq3Zpe.jpg
    "IB Pump 25-60 180" insbud.net

    Jest to pompa zdemontowana przez ekipę hydraulików (więc wyjęta ze złomu w
    celach naukowych ;) ).
    Wynika z tego, że była zatarta część "hydrauliczna"
    A sam silnik jako komponent elektryczny po wstępnych oględzinach wygląda na
    sprawny, ośka pięknie, lekko się obraca, spaliła się tylko ścieżka na
    płytce.
    Jednak mam obawy czy schemat połączeń jaki rozrysowałem z płytki jest
    prawidłowy.
    Dotychczas miałem do czynienia z silnikami jednobiegowymi (o stałej
    prędkości) 230V~ gdzie były tylko 2 uzwojenia: główne i pomocnicze.
    Pomocnicze zapięte standardowo przez szeregowy kondensator do przesunięcia
    fazy i ustaleniu zawsze tego samego kierunku wirowania wirnika.

    Natomiast nie wiem jak to jest ze wskazanym silnikiem 3 biegowym, gdzie
    możemy sobie ustalać 3 prędkości.

    Które w końcu jest tutaj uzwojeniem pomocniczym?
    Jedne źródła podają, że pomocnicze ma większą rezystancję od uzwojenia
    roboczego. Dziwnym trafem te które miałem w ręce jednobiegowe miały dwa
    uzwojenia o takiej samej rezystancji... Tutaj przy 3-biegowym pierw
    myślałem, że pomocnicze to te 155 Ohm i że jest ono na stałe zapięte przez
    szeregowy kondensator 3uF i prędkości zmieniam operując kombinacją
    szeregową i pojedynczym wyborem pozostałych dwóch uzwojeń: 75 ohm 72,5 Ohm
    (?). Ale patrząc na schemat jaki rozrysowałem zwątpiłem, a mam podejrzenia,
    że ktoś coś tu wcześniej poprzepinał, bo przewody wychodzące z silnika
    (5szt) dziwnie są zakończone w stylu "nóż-zdjęta izolacja" bez jakiś tam
    eleganckich konektorków, które dopiero wpinamy do kostki i zakręcamy.

    Tu podobny schemat
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/ups_
    25-60_-_ideowy.jpg,
    zwątpiłem, bo tutaj w jednym położeniu wszystkie 3 uzwojenia pracują w
    szeregu...

    Proszę więc o schemat jak to mam na stole połączyć w układ 3 biegowy mój
    silnik.
    Które główne uzwojenia, które pomocnicze?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: