  • 1. Data: 2011-10-07 07:39:23
    Temat: Podłączenie USB - kolejność włączenia urządzenia (czy najpierw zasilanie)
    Od: Rafał <b...@g...pl>

    Proszę się tylko nie śmieć z pytania :)

    Mam urządzenie USB, dysk z zewnętrznym zasilaniem.

    Jak go włączyć do komputera?

    Bo są dwie możliwości :

    1. najpierw podłączam dysk do zasilania i w chwilę potem do komputera
    2. podłączam dysk do komputera i dopiero potem do zasilania.
    Z chwilą podłączenia do zasilania staje się widzialny

    Pytanie nie jest głupie, ponieważ zdarzyło mi się podłączyć pendrive do
    komputera
    i w ten sposób płyta skończyła żywot. Dymek z mostka poleciał i tyle.

    Podłączenie urządzenia USB nie jest wiec dla komputera obojętne.

  • 2. Data: 2011-10-25 20:52:19
    Temat: Re: Podłšczenie USB - kolejno?ć włšczenia urzšdzenia (czy najpierw zasilanie)
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 07.10.2011 09:39, Rafał pisze:
> [...]
    > 2. podłączam dysk do komputera i dopiero potem do zasilania.
    > Z chwilą podłączenia do zasilania staje się widzialny

    Wszystko jedno, przy czym polecałbym najpierw podłączać do
    zasilania z racji tego, by rozpoznanie urządzenia następo-
    wało już w momencie, gdy dysk się kręci i jest gotowy do
    odczytu.

    > Pytanie nie jest głupie, ponieważ zdarzyło mi się podłączyć pendrive do
    > komputera
    > i w ten sposób płyta skończyła żywot. Dymek z mostka poleciał i tyle.

    Zbieg okoliczności, przy sprawnym sprzęcie nie ma prawa dojść
    do takiej sytuacji.

    > Podłączenie urządzenia USB nie jest wiec dla komputera obojętne.

    Nawet dotknięcie komputera ręką może go wykończyć jeżeli
    obudowa nie jest wyzerowana, a instalacja elektryczna jest
    niesprawna.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./