  • 11. Data: 2012-03-22 12:18:30
    Temat: Re: Pobór energii/mocy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

    >A także pobory w wysokości 4200 na miesiąc.

    Czym mi wlasnie uswiadomiles niewlasciwosc mojego wczesniejszego
    podejscia.

    To ciagle jest pobor jakies ilosci (m3, kg, pln) w wymienionej
    jednostce czasu.

    Wiec pobor 10kJ/s tak, ale pobor mocy 10kW ... niezbyt, tak jak nie
    masz poborow 30zl/h :-)

    J.

  • 12. Data: 2012-03-22 12:24:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Mr Nobody" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    >W dniu 2012-03-22 09:50, wilkxt pisze:

    Się odniosę do wszystkich wypowiedzi, bo według mnie każda jest półprawdą.

    Wypowiedź 1.
    Według mnie OK, ale pod warunkiem rozumienia słowa pobór jako czegoś
    wykonanego w jakimś czasie, a nie dokonywanego chwilowo w danym momencie.

    Energia pobrana w określonym przedziale czasu nadal jest energią, a nie
    mocą.
    Dopiero jak ją podzielimy przez czas to dostaniemy _średnią_ moc pobieraną w
    tym czasie.

    Wypowiedź 2.
    Według mnie OK.

    Według mnie nie ma czegoś takiego jak pobrana moc w przedziale czasu
    (pobierana cały czas w przedziale czasu mogła by być).
    Moc można tylko pobierać (w danej chwili), albo pobierać (cały czas) przez
    jakiś czas, ale nie można w jakimś czasie pobrać ileś tam mocy.
    Natomiast energia to nie moc pobrana w jakimś czasie tylko całka z mocy
    pobieranej w tym czasie.

    Wypowiedź 3.
    > Kompletnie się nie zgadzam!

    A ja się na 50% zgadzam ;-)

    > Pobór energii może występować w dowolnym czasie. Moc to energia odniesiono
    > do czasu!
    Moc _średnia_ to pobrana energia podzielona (bo nie wiem czy odniesiona
    oznacza podzielona) przez czas.
    Moc (w danym momencie) to pochodna pobranej energii po czasie.

    A cała dyskusja przypomina mi kawał o fizyku doświadczalnym, fizyku
    teoretyku i matematyku wjeżdżających razem do Holandii.
    P.G.

  • 13. Data: 2012-03-22 12:48:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

> [...]
    > jednostce czasu.
    >
    > Wiec pobor 10kJ/s tak, ale pobor mocy 10kW ... niezbyt,

    Waty i dżule na sekundę, to tylko różne wyrażenie tej samej jednostki.
    Nie ma co zbytnio przywiązywać się do takich zapisów. Przyspieszenie
    określa się w metrach na sekundę kwadratową -- a kto widział kwadratowe
    sekundy? Można też pobierać dane z prędkością 3,14 bita na sekundę,
    choć ta liczba ma się nijak do fizycznego procesu transmisji danych.

    > tak jak nie masz poborow 30zl/h :-)

    Bo nie jestem ajentem na parkingu. Gościu, co stoi na placu, może
    akurat tyle pobierać w ciągu godziny.

    Jarek

    --
    Odpływają pociągami,
    Potem żenią się z żonami.

  • 14. Data: 2012-03-22 13:18:58
    Od: Mr Nobody <n...@n...com>

    > Nie ma co zbytnio przywiązywać się do takich zapisów. Przyspieszenie
    > określa się w metrach na sekundę kwadratową -- a kto widział kwadratowe
    > sekundy?

    A sekundy widziałeś?

    > Można też pobierać dane z prędkością 3,14 bita na sekundę,
    > choć ta liczba ma się nijak do fizycznego procesu transmisji danych.

    Prędkość ta nabiera znaczenia po np. 100 sekundach ciągłej transmisji.
    Rozumiem że wtedy fizycznie nie przesłano 314 bitów.

  • 15. Data: 2012-03-22 13:25:08
    Od: Mr Nobody <n...@n...com>

    W dniu 2012-03-22 12:24, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    podzielona) przez czas.
    > Moc (w danym momencie) to pochodna pobranej energii po czasie.

    Zgadzam się w 100% ;)

  • 16. Data: 2012-03-22 13:42:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mr Nobody napisał:

    > A sekundy widziałeś?

    A bo to raz? Czas jest jak najbardziej obserwowalną rzeczą. Podział na
    jednostki także łatwo zobaczyć. A sekundę kwadratową już nie. Widziałem
    również metr, metr kwadratowy i metr sześcienny. Ale metra do czwartej
    potęgi jak do tej pory nie. Mogę tylko próbować go sobe wyobrazić, jednak
    wcześniej muszę coś wypić. Ale to i tak idzie łatwiej niż wyobrażanie sobie
    sekund kwadratowych (trzeba wypić więcej i mocniejszych rzeczy).

    > Prędkość ta nabiera znaczenia po np. 100 sekundach ciągłej transmisji.
    > Rozumiem że wtedy fizycznie nie przesłano 314 bitów.

    Nic podobnego. Upływ czasu nie nadaje tu niczemu znaczenia, a sam proces
    widać już po 319 milisekundach, kiedy przetransmitowany jest pierwszy bit.

    To jest zupełnie normalne określenie prędkości tranmisji, tylko liczba
    wygląda na "podejrzaną", zwłaszcza dla kogoś, kto na siłę szuka
    reprezentacji fizycznej jednostek. Dla odmiany w poprzednich przykładach
    liczby były w porządku, a jednostki "podejrzane".

    --
    Jarek