  • 21. Data: 2011-05-23 06:01:05
    Temat: Re: PoRD - watpliwosci
    Od: Arni <a...@n...spam.pl>

    kocyk pisze:

    > A to ja utrudnie, wyjezdzamy z jednokierunkowej dwupasmowej, i skrecamy
    > w jednokierunkowa trojpasmowa.

    skret z obu pasów? wydawa mi sie, ze w tedy to juz linie poziome
    prowadzą. U nas tak jest w jednym miejscu (skręt w prawo) i ten z
    prawego pasa ma nawet ciągłą przez chwile, zeby wymusic jazde skrajnym
    prawym

    > Kazdy zajmuje pas jaki chce, ale co,
    > jesli oba wyjezdzajace auta chca zajac ten sam, np srodkowy?

    to ten z prawej ma pierwszenstwo?

    --
    Arni Toruń
    '84 Honda CB 650 SC "Jaszczomb"

  • 22. Data: 2011-05-23 18:32:11
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 2011-05-22 22:41, duddits pisze:
    > Tak jak Budyń napisał: dowolny.

    Ale to czasem głupie jest. Przykład. Warszawa, Żwirki od lotniska
    skręcają w prawo w Trasę Łazienkowską. Dwa pasy do skrętu w prawo. Po
    skręcie dostajemy do wyboru cztery (!) pasy, od lewej licząc: pas, pas,
    buspas, przystanek autobusowy z fatalną nawierzchnią. Nie ma pasów
    prowadzących. I stoją dwa samochody na światłach. Dla mnie logiczne, że
    ci z lewego zajmują pierwszy z lewej, a ci z prawego drugi z lewej, bo
    można przyjąć że mamy dwa pasy (i nietykalny buspas). Natomiast praktyka
    jest taka, że ci z lewego wybierają sobie drugi z lewej (czyli
    praktycznie prawy), no i co, nawet pierwszeństwo tego z prawej nie
    pomoże, przecież nie przepchnie go blachą. Przypominam - z dwóch pasów
    na dwa pasy, brak malowania "na krzywej".
    Jak babcia Kargulowa mówiła? Teoria teorią, a ludzie jeżdżą jak chcą?

    --
    Alf/red/

  • 23. Data: 2011-05-23 19:39:47
    Od: "Jarek" <j@j>

    >Możesz wybrać dowolny z pasów. Z resztą koleżanka na pewno natrafi na to
    >pytanie ucząc się testów.

    Ucząc się testów? Jak się dowiedzieliśmy, testy ma już za sobą...

  • 24. Data: 2011-05-23 22:08:04
    Od: marider <m...@g...pl>

    W dniu 2011-05-22 21:36, Laphroaig pisze:
    > Pytanie jest takie: skrecam w lewo z drogi dwupasmowej, gdzie tylko lewy
    > pas jest dla skrecajacych w lewo. Wjezdzam w drogę na ktorej sa dwa pasy
    > w jednym kierunku. Wykonujac manewr skretu mam wybrac jako docelowy pas
    > lewy czy prawy?.
    > MOja praktyka jest taka, ze wybieram ten najbliuzszy mi (czyli lewy).
    > Ale cos mi swita, ze teoria jest inna. Ma ktos 100% pewnosc jak nalezy
    > sie zachowac aby byc zgodnym z przepisami ?

    Tez sie nad tym zastanawialem od jakiegos czasu ;D Dzieki za podpowiedzi
    rowniez hehe..

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla Rn22 + dodatki

  • 25. Data: 2011-05-23 22:46:22
    Od: PawelK vel Pablo <e...@...stopce>

    Dnia 143 roku bieżącego, Arni zeznał(a) jak następuje:

    > skret z obu pasów? wydawa mi sie, ze w tedy to juz linie poziome
    > prowadzą.

    Niekoniecnie, patrz post Alf/red/a

    --
    PawelK vel Pablo
    e-mail: pablo i klubvolvo org pl

  • 26. Data: 2011-05-24 11:01:00
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    W dniu 23.05.2011 20:32, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > na dwa pasy, brak malowania "na krzywej".
    > Jak babcia Kargulowa mówiła? Teoria teorią, a ludzie jeżdżą jak chcą?

    zdarzają się też zderzenia czołowe, wiesz? co nie znaczy, że tu
    uprzejmość zawodzi. prawy ma pierwszeństwo i koniec, reszta to kultura.
    suwaka też się nasi kierowcy nauczyć nie potrafią.

    - gildor

  • 27. Data: 2011-05-26 19:52:05
    Od: Laphroaig <m...@v...pl>

    On 5/22/11 9:36 PM, Laphroaig wrote:
    > Witka,

    Egzamin oblany.
    Nie wiem co bylo przyczyna bo dostalem tylko sms'a od niej

    --
    pozdr
    Wojtek