  • 1. Data: 2010-03-21 20:17:49
    Temat: Platforma pod i7
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Witam

    Przymierzam sie do migracji na i7 pod LGA 1156, wstepnie wybralem takie komponenty:

    - INTEL CORE i7 860
    - ASUS P7P55D-E PRO
    - DDR3 A-Data 8GB (4x2GB) 2000MHz

    Calosc ma pracowac pod Win 7 64bit.

    Czy chipset P55 jest ok?
    Czy moze powinienem wziac pod uwage inna plyte?
    Plyta nie musi miec (jak ta powyzej) RAIDa, choc teraz ciezko takie znalezc, za to
    przydatne byloby FireWire i co najmniej 2 stare PCI.
    Powinna tez miec 4 sloty na RAM i milo widziany jest crossfire.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 2. Data: 2010-03-22 09:13:04
    Temat: Re: Platforma pod i7
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Uzytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisal w wiadomosci

    > - INTEL CORE i7 860
    > - ASUS P7P55D-E PRO
    > - DDR3 A-Data 8GB (4x2GB) 2000MHz
    >
    > Czy chipset P55 jest ok?

    A czemu ma byc be ?

    > Czy moze powinienem wziac pod uwage inna plyte?

    Zawsze mozesz "wziac" - mam podobny konfig na MSI GD65

    > Plyta nie musi miec (jak ta powyzej) RAIDa, choc teraz ciezko takie znalezc,
    > za to przydatne byloby FireWire i co najmniej 2 stare PCI.
    > Powinna tez miec 4 sloty na RAM i milo widziany jest crossfire.

    Spelnia powyzsze

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-03-22 14:37:28
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Mon, 22 Mar 2010 10:13:04 +0100, Waldek napisał(a):

    > A czemu ma byc be ?

    Ktorys intelowski chipset z ostatnich ponoc jest be, tylko nie pamietam
    ktory.

    > Zawsze mozesz "wziac" - mam podobny konfig na MSI GD65

    Czemu cudzyslow?

    > Spelnia powyzsze

    Sprawdze, choc nigdy nie mialem MSI i nie znam z autopsji tej marki.
    Dzieki.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 4. Data: 2010-03-23 08:53:21
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-03-2010 o 21:17 Norbert napisał na pl.comp.pecet:

    > - INTEL CORE i7 860
    > - ASUS P7P55D-E PRO
    > - DDR3 A-Data 8GB (4x2GB) 2000MHz

    > Powinna tez miec 4 sloty na RAM i milo widziany jest crossfire.

    Dwie uwagi. Ponieważ w LGA1156 kontroler pamięci jest w procesorze
    Intel zaleca pamięci o max napięciu 1,65V. Kontroler PCI-E do
    grafiki, który jest również w procesorze obsługuje crossfire
    i SLI 2x8 GB/s ponieważ posiada tylko 16 pasów PCI-E. LGA1366 ma
    już 32 pasy, posiada 2x16 i może pracować z pełną przepustowością.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 5. Data: 2010-03-23 22:42:02
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Norbert" <n...@r...no> napisał w wiadomości

    > Czemu cudzyslow?

    A bo wziąć to mi się tak jakoś mało kojarzy z kupić ;)

    > Sprawdze, choc nigdy nie mialem MSI i nie znam z autopsji tej marki.

    Ano sprawdz. U mnie chodzi 24/24 na @3,5 z ~100% obciażeniem 8 wątków i
    daje rade
    przy @3,8 dobija do znamionowego TDP 95W (chłodzenie zaczyna nie wyrabiać)
    Pamiątki o których wspomniałeś są OK

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-03-23 23:02:42
    Od: "Waldeusz" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Wiesław" <n...@u...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    i SLI 2x8 GB/s ponieważ posiada tylko 16 pasów PCI-E. LGA1366 ma
    już 32 pasy, posiada 2x16 i może pracować z pełną przepustowością.

    Skoro już 8GB RAM to warto się zastanowić nad 1366 /choc pytanie bylo o
    1156/
    cena procków porównywalna, pozostaje różnica w płycie
    a jeśli planowane @, W3520 jest IMO mniej kapryśny od i7 ;)