  • 1. Data: 2010-04-14 22:30:17
    Temat: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    szukam konkretnych dowodow by udowodnic teorie
    czesto powszechna wsrod fachowcow
    ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    czy rzeczywiscie tak jest?

  • 2. Data: 2010-04-15 06:49:09
    Temat: Re: Photoshop vs GIMP lub...
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Kris pisze:
> [...]
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    Nie da się zapewne jednoznacznie odpowiedzieć. Ale pracuję z działem
    grafików i żaden z nich nie używa np. GIMPa, choć każdy deklaruje, że
    bardzo by chciał... Zwykle słyszę "próbowałem używać GIMpa - dawałem mu
    kilka szans i zawsze wracałem do fotoszopy".

    Osobiście nie lubię Photoshopa, bo wychowałem się na Fireworks MX, który
    jednak kosztował mnie słono :/

    --
    Radek N.

  • 3. Data: 2010-04-15 20:14:34
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    Użytkownik "Radek N." <n...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kilka szans i zawsze wracałem do fotoszopy".
    >
    > Osobiście nie lubię Photoshopa, bo wychowałem się na Fireworks MX, który

    czy sa jakies jasne arugmenty za PS
    usprawiedliwiajace jego cene
    i w jaki sposob podejsc szefa ktory skapi?

  • 4. Data: 2010-04-15 20:23:56
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    kwiecień roku pamiętnego 2010, prawdopodobnie 15. Wielka mądrość na
    czytelników pl.comp.www spłynęła, gdy tako rzekł(a) Kris:

    > czy sa jakies jasne arugmenty za PS
    > usprawiedliwiajace jego cene
    > i w jaki sposob podejsc szefa ktory skapi?

    Umiejętności grafików, którzy potrafią biegle korzystać z fotoszopa,
    ale kiepsko sobie radzą z GIMP-em czy czymś innym. W związku z tym ich
    praca jest mniej wydajna, i w efekcie zanim się nauczą firma straci
    więcej niż wynosiłaby licencja na PS.

    (Co oczywiście nie musi być prawdą, ale Tobie chodzi o osiągnięcie
    pewnego konkretnego celu a nie jakkolwiek definiowaną, rzekomo
    obiektywną, rzeczywistość.)
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 5. Data: 2010-04-16 07:39:27
    Od: "Radek N." <n...@g...pl>

    Mirosław Zalewski pisze:
> [...]
    >
    > (Co oczywiście nie musi być prawdą, ale Tobie chodzi o osiągnięcie
    > pewnego konkretnego celu a nie jakkolwiek definiowaną, rzekomo

    Dodatkowo wielokrotnie w firmie otrzymuje się materiały "z zewnątrz" lub
    swoje PSDki przekazuje sie innej firmie/klientowi... import PSD do Gimpa
    nie jest oczywiście w 100% funkcjonalny.

    Jakiś czas temu sam próbowałem Gimpa, w moim przypadku poległ na
    zamykaniu warstw w "foldery warstw". Przy dużym projekcie WWW nie byłem
    w stanie opanować bałaganu w warstwach. Nie wiem, być może już
    uzupełnili możliwości layerów w tym zakresie.

    Nie jestem przeciwnikiem Gimpa... ale w firmie prędzej, czy później
    Fotoszp będzie potrzebny.

    --
    Radek N.

  • 6. Data: 2010-04-16 09:35:18
    Od: |<ońrad <k...@g...com>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 22:14:34 +0200, Kris napisał(a):
    > czy sa jakies jasne arugmenty za PS
    > usprawiedliwiajace jego cene
    > i w jaki sposob podejsc szefa ktory skapi?

    Argument jest jeden: żaden grafik dobrze znający gimpa i mający talent
    nie będzie chciał pracować u Twojego szefa. Jest ich po prostu na
    świecie zbyt mało i podejrzewam, ze wszyscy są juz zatrudnieni.

    Jesli szef bedzie nadal sie upieral by nie kupowac PS - zwolnij sie z
    pracy, jestes bowiem na tonącym okrecie.

    (zakladam ze wasza firma poza pisaniemm kodu zajmuje sie wlasnie tez
    designem)

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 7. Data: 2010-04-16 11:32:41
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    On 2010-04-16 09:39, Radek N. wrote:
    > Dodatkowo wielokrotnie w firmie otrzymuje się materiały "z zewnątrz" lub
    > swoje PSDki przekazuje sie innej firmie/klientowi... import PSD do Gimpa
    > nie jest oczywiście w 100% funkcjonalny.

    Zna ktoś może jakieś narzędzie/plugin do gimpa który by sobie z tym
    lepiej radził niż domyślny? Np. żeby efekty były, żeby można teksty
    edytować (albo chociaż czcionkę sprawdzić).

    Niestety nadal nie ma folderów :(

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 8. Data: 2010-04-18 20:51:47
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Rzuć okiem na Sumo Paint. Online`yowy edytor we flash. Toczka w toczkę jak
    photoshop. I w dodatku darmowy ;)

    Pozdro, M.

  • 9. Data: 2010-04-30 13:30:23
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Thu, 15 Apr 2010 00:30:17 +0200, Kris napisał(a):

    > szukam konkretnych dowodow by udowodnic teorie
    > czesto powszechna wsrod fachowcow
    > ze dla obrobki zdjec nadaje sie tylko Photoshop i nie da sie go
    > zastapic niczym innym ani na licencjach GNU Open itp

    Moj znajomy pracujacy w reklamie powiedzial mi kiedys, ze brak w gimpie
    pracy na CMYKu dyskwalifikuje go do zastosowac profesjonalnych.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 10. Data: 2010-04-30 13:39:12
    Od: Peter May <p...@o...pl>

    W dniu 2010-04-30 15:30, Norbert pisze:

    > Moj znajomy pracujacy w reklamie powiedzial mi kiedys, ze brak w gimpie
    > pracy na CMYKu dyskwalifikuje go do zastosowac profesjonalnych.

    Do cięcia szablonów GIMP zupełnie wystarczy. Nie trzeba do tego od razu
    Photoshop-a.

    --
    Peter