  • 1. Data: 2011-11-22 21:40:21
    Temat: Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h
    Od: s2k <s...@d...pl>

    Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90
    stopni, co może być przyczyną?

  • 2. Data: 2011-11-22 21:55:15
    Temat: Re: Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h
    Od: "Agent" <w...@o...pl>

    Użytkownik "s2k" <s...@d...pl> napisał w wiadomości
    > Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90 stopni,
    > co może być przyczyną?

    Przełącz na trójkę :)

  • 3. Data: 2011-11-22 22:03:23
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2k"

    > Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90
    > stopni, co może być przyczyną?

    Strzelam - brak nadciśnienia w układzie (może zaworek w korku)

  • 4. Data: 2011-11-22 22:35:43
    Od: s2k <s...@d...pl>

    > Użytkownik "s2k"

    > Strzelam - brak nadciśnienia w układzie (może zaworek w korku)

    a...
    termostat?
    brak włączania wentylatora?
    stary płyn w chłodnicy?

  • 5. Data: 2011-11-22 22:43:12
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "s2k"

    > a...
    > termostat?

    znaczy co "zapchał" się? awaria termostatu w 99% przypadków polega na
    tym, że zbyt wcześnie otwierają obwód, ale wtedy nie ma mowy o
    zagotowaniu płynu

    > brak włączania wentylatora?

    Przy prędkości 120km/h pęd powietrza, zwłaszcza w dzisiejszych warunkach
    wystarcza aż nadto do wychłodzenia cieczy

    > stary płyn w chłodnicy?

    stary płyn chłodzi prawdopodobnie (prawdopodobnie bo nie mam pewności)
    tak jak i nowy, co najwyżej może zamarznąć :)

    nadal obstawiam brak dostatecznego ciśnienia w układzie

  • 6. Data: 2011-11-22 22:59:33
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-11-22, s2k <s...@d...pl> wrote:

    > a...
    > termostat?
    > brak włączania wentylatora?
    > stary płyn w chłodnicy?

    Przy aktualnych temperaturach przy 120 km/h chlodnica spokojnie powinna
    robic 90*C. Plyn tez sobie nie wyobrazam jakby mial powodowac taki
    problem?

    Wyglada to na slaba wydajnosc chlodzenia, bo przy 120 km/h ciepla jest
    sporo produkowane, mozliwe wlasnie ze termostat albo cisnienie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2011-11-22 23:01:57
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    s2k <s...@d...pl> napisał(a):

    Istotne pytanie:
    Temperatura rośnie ponad normę w czasie jazdy >120km/h czy zaczyna kipieć
    dopiero po zatrzymaniu auta z takiej prędkości?

  • 8. Data: 2011-11-22 23:04:28
    Od: to <t...@x...abc>

    begin AZ

    > Wyglada to na slaba wydajnosc chlodzenia, bo przy 120 km/h ciepla jest
    > sporo produkowane, mozliwe wlasnie ze termostat albo cisnienie.

    Jechałem kiedyś autem z rozsypaną pompą wody i najchłodniej mu było przy
    ok. 110 km/h na najwyższym biegu.

  • 9. Data: 2011-11-23 08:51:03
    Od: Michał sirapacz Gut <m...@s...pl>

    W dniu 2011-11-22 21:40, s2k pisze:
    > Peugeot 306 gotuje mi się powyżej 120 km/h. Poniżej temperatura 90
    > stopni, co może być przyczyną?

    pompa wody albo zamkniety termostat.

  • 10. Data: 2011-11-23 09:26:35
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    > nadal obstawiam brak dostatecznego ciśnienia w układzie

    Tez bym obstawiał przy dużej prękości robi się korek parowy w głowicy i
    temperatura rośnie.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz