  • 1. Data: 2009-02-15 20:32:40
    Temat: Panowie, pogadajmy o miernikach uniwersalnych !
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Witam!
    Mineło juz chyba z 20 lat jak używam cyfrowego miernika uniwersalnego METEX
    M-3610. Kiedys to bylo cos, dzis juz chyba nie za bardzo? Zaleta tego
    miernika jet odporna na wiele solidna obudowa. Wewnatrz (dwie) płytki
    zrobione "kosmicznie" (laminowane tworzywem i złocone).
    Wady:
    1. Po paru latach uzytkowania musialem rozebrac i polutowac hybrydowy uklad
    skladajacy sie z rezystorów, z ktorych jeden puscil na zgrzewanym spawie
    (polutowalem całosc cyna).
    2. O czasu do czasu musze go rozbierac i czyscic złocone styki na płytkach i
    na pokrętle gdy zaczynaja fiksować wskazania. To jest troche zmora tego
    miernika.
    3. Od wielkiego dzwonu raz na powiedzmy 5- 7 lat musze czyscic wyswietlacz
    LCD, gumke i stylki na płytce. Wtedy gdy zaczyna brakowac jakiegos elementu
    w cyfrze.

    Pewnie sa lepsze mierniki od tego jak i firmy, ale w zasadzie ten Metex to
    byl jak dla mnie dobry wybór.

    Mineło 20 lat ten miernik jeszcze dziala, ale ja chciałbym kupic cos niezbyt
    drogiego do domu na zastepstwo tego Mtexa
    Chcialbym kupic tez kilka tanich multimetrow uniwersalnych, ale jakos w
    miare dzialajacych, do wozenia w samochodzie, czy na działke gdzie lubie
    cos sobie pogrzebac w sezonie letnim.

    I tu mam pytanie czy takie tanie mierniki za kilkadziesiat zł np. z Allegro
    sa cos warte?
    W zasadzie maja te same funkcje co dobrej marki mierniki np. Fluke, ale czy
    sa trwale, czy wskazuja w miare dokladnie czy tez to sa zabawki? Nie mowie
    tu o miernikach po 5- 7 zł, ale takie za kilkadziesiat.
    Pytam z mysla o tych "tanich miernikach" do samochodu i na dzialke. czy
    macie jakies doswiadczenia z taka taniochą?

    Jakie mierniki uniwersalen posiadacie i jak wam sie sprawdzaja?
    O swoim napisalem mam jeszcze jakies g...o Krafta czy cos w tym rodzaju, ale
    tam sie uwalil Ohmomierz - nawet nie wiem kiedy, wiec lezy gdzie bez
    zainteresowania z mojej strony. Zreszta od samego pocztaku go nie lubilem i
    nie uzywalem.

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-02-15 20:50:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pewnie sa lepsze mierniki od tego jak i firmy, ale w zasadzie ten Metex
    > byl jak dla mnie dobry wybór.

    Metex juz ponoc nie istnieje, a szkoda. U mnie w 3860D wszystko dziala,
    tez chyba cos kolo 20 lat, wymienialem tylko tego cmosa od wlaczania.

    > I tu mam pytanie czy takie tanie mierniki za kilkadziesiat zł np. z
    > Allegro
    > sa cos warte?

    Do pomiarow napiecia na akumulatorze w samochodzie itp, to nie trzeba
    Fluka raczej, wiec w tym sensie sa ok. W okolicy 0 oC wyswietlacz
    cokolwiek blady, ale to nic dziwnego. No i zero stresu, ze sie upali.
    Miernik DT832 firmy Made in China;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 3. Data: 2009-02-16 00:24:33
    Od: "Tadek" <usun_to_ted66@_to_tez_op.pl>

> [...]
    > cos sobie pogrzebac w sezonie letnim.
    >
    > I tu mam pytanie czy takie tanie mierniki za kilkadziesiat zł np. z
    To zależy do czego chcesz tego używać.

> [...]
    > macie jakies doswiadczenia z taka taniochą?
    >
    > Jakie mierniki uniwersalen posiadacie i jak wam sie sprawdzaja?
    W domu używam Escorta 3136A. Ma wszystko, czego potrzebuję, a nawet więcej.
    Tyle, że jest to racej "stacjonarny" miernik. Używam go od ok. 3 lat.
    Do ew. pomiarów poza domem używam Metex 4650CR. Kupiłem go jakieś
    15 lat temu. Działa bezawaryjnie (ale używam go dość rzadko).
    Do pomiarów RLC używam Escort ELC 131D - i tu mam jedną uwagę.
    Pomiary R odbywają się nie prądem stałym, a zmiennym o f=120 Hz
    lub 1kHz w zależności od ustawienia (tak więc w zasadzie mierzy nie
    rezystancję a impedancję).

    W zasadzie jeśli planujesz zakup kilku sztuk jakiejś "taniochy"
    - to weź jedną na próbę i porównaj wskazania.
    Jeśli ma służyć do prac na działce, czy przy samochodzie - to
    nawet 1% błędu do wystarczająca dokładność.

    Tadek

  • 4. Data: 2009-02-16 08:20:52
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    sofu <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    > Pytam z mysla o tych "tanich miernikach" do samochodu i na dzialke. czy
    > macie jakies doswiadczenia z taka taniochą?

    Dwa mierniki tego typu upaliłem mierząc napięcie sieci (na prawidłowym
    zakresie - 750VAC) - coś strzeliło w środku i potem wskazania fiksowały.
    Poza tym czasami styki wariują i to chyba tyle, ogólnie jak za tą cenę
    jest OK - co masz zmierzyć to zmierzysz.

    --
    http://www.extreme-photo.pl/