    From: "sofu" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Pamietacie magnetowidy to pomózcie - mam uwalone Sanyo
    Date: Tue, 6 Oct 2009 20:00:27 +0200

    Ostatnio wysiadł mi magnetowid Sanyo VHR120EE z 1990 roku. Magnetowid był
    mało uzywany przez te lata. A przez ostatnie kilka lat w ogóle.
    Pare miesiecy temu kupiłem córce na Allegro za pare groszy nowe filmy dla
    dzieciaków i postanowiłem jej puścic. Okazało sie, ze nie chciał w ogole
    odtwarzac. Przeczysciłem głowice i magnetowid ruszył. Pogral w sumie
    kilkanascie godzin i zdechł.
    Ale nie tak od razu. Najpierw widzial tylko jedna kasete jaka miałem ( jakas
    tam nagrana wczesniej) innych nie widzial.
    A potem zdaje sie ze i ta na ktorej gral tez przestał widziec. Ale tego to
    juz do konca nie jestem pewien bo te kasety sie pomieszały.
    Jak sie objawia dzialanie magnetowidu teraz: wsadzam kasete, wciaga ja,
    ruchome rolki podciagaja tasme na glowice wirujaca, głowica sie troche
    pokreci po czym z powrotem tasma wraca do kasety i magnetofon sie wyłacza.
    Nie ma mowy o przewijaniu w jakakolwiek strone. Zauwazyłem tez, ze podczas
    próby odtwarzania dociskowa rolka gumowa
    ktora powinna chyba dociskac tasme do wirujacego wałka jest zawieszona w
    pewnej odległosci i nie dociska niczego.
    Rowniez tasma nie jest przewijana nawet na milimetr.

    Tak jakby ten ruch głowicy cos sprawdzal na tasmie i nie odnajdował wiec sie
    magnetowid nie zalancza.
    Ale byc moze zle to rozumiem i nie tak dziala magnetowid? W kazdym razie
    dziwi mnie ze ta rolka dociskowa znana tez z magnetofonu jest zawieszona w
    znacznej odległosci od wirujacego wałka (tego od kola zamachowego czy tez
    silnika)
    Moze ktos wie co jest grane i moze mi cos poradzic? Magnetowid jest w sumie
    w naprawde dobrym stanie mechanicznym glowice raczej nie sa wyrobione
    zreszta sprawia wrazenie jaby byly nieco cofniete w glab bebna wirujacego.
    beben nie jest wytarty, nikt tam nie grzebał od nowosci.

    pzdr. Janusz