  • 11. Data: 2010-11-21 00:31:42
    Temat: Re: Padające sprzęgło
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > A to przy niedopompowanych oponkach auto słabiej przyspiesza? :-)))

    Jak długo masz samochód? Nie czujesz różnicy jak w kole jest 0,9 a 1,4?
    albo jak zatankujesz do pełna albo jak teściowa wsiądzie? :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 12. Data: 2010-11-21 07:33:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piter" <b...@e...pl> wrote in message

    > Jak długo masz samochód? Nie czujesz różnicy jak w kole jest 0,9 a 1,4?
    > albo jak zatankujesz do pełna albo jak teściowa wsiądzie? :)

    Szczerze mówiąc nie czuję... Ty czujesz?
    Czy Ty czujesz spadek mocy po zatankowaniu do pełna??
    Ja jakoś wątpię abym miał szansę poczuć spadek ciągu
    spowodowany wzrostem masy - 50kg dla 3,5 litrowego
    silnika 6 cylindrowego o mocy maksymalnej 286 koni jest jak
    sądzę niezauważalne... Zwłaszcza że autko waży ok. 1600kg.

    A już że przy niedopompowanych miałby słabo przyspieszać?
    Pierwsze słyszę...

    Wracając do sprzęgła - nie chodzi tu o spadek mocy a raczej
    ewidentny poślizg sprzęgła, czyli silnik wkręca się wtedy
    w obroty szybciej niż wkręcają się w obroty koła... Daje się
    to zauważyć najlepiej na niskich biegach lub pod górkę...

  • 13. Data: 2010-11-21 07:34:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "arek.pp" <a...@o...pl> wrote in message
    z.googlegroups.com...

    > A zmierz przy dwóch i potem przy połowie, albo zero trzy bara... :)

    A jak to mam zmierzyć? Jakich strat siły ciągu mam się spodziewać?

  • 14. Data: 2010-11-22 01:14:08
    Od: Piter <b...@e...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Czy Ty czujesz spadek mocy po zatankowaniu do pełna??

    Nie no spadku mocy nie ma tylko samochód jest cięższy i dlatego wolę
    jeździć golfem niż passatem, który jest cięższy o około 300kg.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 15. Data: 2010-11-22 14:24:01
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piter" <b...@e...pl> wrote in message

    > Nie no spadku mocy nie ma tylko samochód jest cięższy i dlatego wolę
    > jeździć golfem niż passatem, który jest cięższy o około 300kg.

    Masz w pasku dziadoski silnik...
    Jak byś miał w nim wolnossący 3,2 litra V6 to by Ci się nim dobrze jeździło
    :-)

  • 16. Data: 2010-11-22 15:46:12
    Od: Piter <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:

    > Jak byś miał w nim wolnossący 3,2 litra V6 to by Ci się nim dobrze
    > jeździło

    Jeździłem też passatem B4 1.8 i Dieslem i to samo ciężki kloc.
    Bo ja wiem hmm muszę spróbować ;)

    Chyba przyzwyczaiłem się do gaźnikowego zasilania i do nerwicy mnie
    doprowadza wolne opadanie obrotów we wtrysku.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87