-
1. Data: 2009-09-13 15:26:04
Temat: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: Karol Y <k...@o...pl>
Witam, ostatnio zaintrygowała mnie pewna stanowczość w tworzeniu ogólnie
pojętych "gier przeglądarkowych" (Browser-based Massive Multiplayer
Online Games). Chodzi o takie projekty typu Ogame, TheCrims czy pewnie
znany wśród młodszych MenelGame.
Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej zostały
stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi bardziej o
stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się zastanawiam czym
wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:
- dostępności hostingu
- popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
- czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
oprzeć przy robieniu kolejnej strony.
Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
tych technologii przy realizacji tego typu projektów?
--
Mateusz Bogusz
-
2. Data: 2009-09-13 19:31:19
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>
Karol Y <k...@o...pl> napisał(a):
> Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
> tych technologii przy realizacji tego typu projektów?
Stawiam na popularność PHP.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2009-09-15 15:28:42
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>
> Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej
> zostały stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi
> bardziej o stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się
> zastanawiam czym wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:
> - dostępności hostingu
> - popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
> - czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
> oprzeć przy robieniu kolejnej strony.
> Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
> tych technologii przy realizacji tego typu projektów?
Pominąłeś chyba właśnie kwestie najważniejsze.
Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest powszechnym
standardem, a ASP raczej marginesem.
(nie żebym bronił php, bo go jakoś szczególnie nie trawię)
--
Azarien
-
4. Data: 2009-09-15 19:19:19
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "Jarek" <n...@t...numeru>
Witam,
A przypadkiem Java i JEE nie nadawałoby się lepiej do zrealizowania takiej
gry?
W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś wątki
działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
przychodzących requestów.
A w ASP jaki jest model? Bardziej podobny do Javy czy PHP?
Pozdrawiam
Jarek
-
5. Data: 2009-09-15 20:24:29
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl>
Jarek <n...@t...numeru> napisał(a):
> Witam,
>
> A przypadkiem Java i JEE nie nadawałoby się lepiej do zrealizowania takiej
> gry?
Zalezy jak porownywac. Porzadnie napisana w PHP i porzadnie napisana w
Javie powinnna dzialac rownie dobrze. W czym mniej pracy? Lepiej
zatrudnic dobrego specjaliste od javy czy od PHP? Co z kosztami, czy
java nie jest platna do komercyjnych zastosowan?
> W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
> Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś wątki
> działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
> znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
> przychodzących requestów.
Moze sa jakies rozszerzenia do PHP dajace podobna funkcjonalnosc?
Pozdrawiam
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
6. Data: 2009-09-15 21:41:56
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "Jarek" <n...@t...numeru>
"Mariusz Marszałkowski" <b...@W...gazeta.pl> wrote in message
news:h8ot5t$65g$1@inews.gazeta.pl...
> Zalezy jak porownywac. Porzadnie napisana w PHP i porzadnie napisana w
> Javie powinnna dzialac rownie dobrze. W czym mniej pracy? Lepiej
> zatrudnic dobrego specjaliste od javy czy od PHP? Co z kosztami, czy
> java nie jest platna do komercyjnych zastosowan?
Java nie jest płatna nawet do komercyjnych rozwiązań. Servery, to już
różnie. Są płatne (np. WebLogic, WebSphere) i bezpłatne (np. JBoss,
Glassfish, Tomcat, Jetty - dwa ostatnie to nie pełne JEE, ale może
wystarczyć).
Jeśli mmorpg ma być rzeczywiście massive to i tak bez dedykowanych serwerów
raczej się nie obędzie - więc tu przewaga łatwej dostępności hostingu PHP
raczej odpada.
Co do specjalistów to raczej javowi są drożsi.
>
>> W PHP mamy model typu: przychodzi request -> wykonujemy skrypt -> koniec.
>> Natomiast aplikacja JEE cały czas działa na serwerze, może mieć jakieś
>> wątki
>> działające niezależnie od requestów, stan całego świata gry może się
>> znajdować w pamięci itp. Świat może sobie ewoluować niezależnie od
>> przychodzących requestów.
>
> Moze sa jakies rozszerzenia do PHP dajace podobna funkcjonalnosc?
>
Nie wiem, na PHP się nie znam, ale prawdę mówiąc nie sądzę. Nigdy nie
słyszałem o żadnym application-scope w PHP, zawsze jest tylko mowa co
najwyżej o session-scope.
Na przykład wszelkie cache na jakieś dane robi się tam chyba za pomocą
zewnętrznych serwerów typu memcached czy czegoś podobnego, bo w samej
aplikacji się raczej nie da.
Pozdrawiam
Jarek
-
7. Data: 2009-09-15 23:17:27
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>
Wiktor S. pisze:
>> Z tego co udało mi się ustalić wszystkie te serwisy najczęściej
>> zostały stworzone w oparciu o php + ajax + js + jakaś baza. Chodzi mi
>> bardziej o stronę logiki gry niż formę prezentacji. I tak się
>> zastanawiam czym wybór ten jest spowodowany? Pomijając kwestie:
>
>> - dostępności hostingu
>> - popularności tego pierwszego wśród "nie profesjonalistów"
>> - czy też dostępności gotowych frameworków na których można się
>> oprzeć przy robieniu kolejnej strony.
>
>> Inaczej mówiąc, jest coś co z racjonalnego powodu przemawia za jedną z
>> tych technologii przy realizacji tego typu projektów?
>
> Pominąłeś chyba właśnie kwestie najważniejsze.
>
> Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest
> powszechnym standardem, a ASP raczej marginesem.
>
ASP może wymagać zakupu licencji, bo jest logowanie użytkownika, a MS w
przypadku serwerów ma dziwne licencje.
PHP jest popularny i to jest jego siłą. Łatwo znaleźć kogoś do poprawek.
Inna sprawa, że duże MMO mają tylko interfejs w php, resztę robi serwer
napisany w C, Javie, pracujący non stop. PHP nie jest wtedy silnikiem
gry, zapewnia tylko interfejs między www a czymś głębiej.
wer
-
8. Data: 2009-09-16 08:39:24
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
On 2009-09-15, b...@n...pl <b...@n...pl> wrote:
[...]
>> Poza tym, co jest "nieprofesjonalnego" w PHP, skoro to PHP jest
>> powszechnym standardem, a ASP raczej marginesem.
>>
>
> ASP może wymagać zakupu licencji, bo jest logowanie użytkownika, a MS w
> przypadku serwerów ma dziwne licencje.
To raczej MSSQL (nie sam asp) i można kupić licencję "na procesor".
--
Wojciech Bańcer
p...@p...pl
-
9. Data: 2009-09-16 21:24:47
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: matmis <m...@g...com>
Rozwijając BBMMOG nie musisz zbyt mocno dbać o to, by
- gra się wcale nie sypnęła (tylko żeby nie było długiego generalnego
padu),
- żeby działała poprawnie zgodnie ze specyfikacją,
- nie obchodzą cię błędy współbieżności,
- ba! nawet nie musisz za bardzo dbać o bezpieczeństwo danych
- nie musisz też jakoś szybko dodawać nowych feature'ów
- a przy turowej grze nie musisz też za bardzo dbać o wydajność...
to nie są rzeczy które zniechęcą graczy... więc czemu nie PHP...?
wszystkie jego główne wady okazują się nie być za bardzo istotne w tym
kontekście
--
Marcin
-
10. Data: 2009-09-17 06:47:15
Temat: Re: PHP czy ASP.NET do Massive Multiplayer Online?
Od: Karol Y <k...@o...pl>
> Rozwijając BBMMOG nie musisz zbyt mocno dbać o to, by
> - gra się wcale nie sypnęła (tylko żeby nie było długiego generalnego
> padu),
> - żeby działała poprawnie zgodnie ze specyfikacją,
> - nie obchodzą cię błędy współbieżności,
> - ba! nawet nie musisz za bardzo dbać o bezpieczeństwo danych
> - nie musisz też jakoś szybko dodawać nowych feature'ów
> - a przy turowej grze nie musisz też za bardzo dbać o wydajność...
> to nie są rzeczy które zniechęcą graczy... więc czemu nie PHP...?
> wszystkie jego główne wady okazują się nie być za bardzo istotne w tym
> kontekście
Czyli generalnie każdy inny powód, ale na pewno nie taki, że się w ASP
nie da. Pytanie co z realizacją - łatwiej, szybciej? Widać jakieś
znaczące różnice w wydajności PHP + MySQL, a ASP/.NET + MSSQL?
> --
> Marcin
--
Mateusz Bogusz