  • 51. Data: 2013-02-05 11:56:32
    Temat: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.02.2013 11:21, p47 pisze:

    > W zasadzie WSZYSTKIE informacje, gdziekolwiek i kiedykolwiek podawane na
    > tej grupie są zapisane gdzieś tam, np. w jakimś podreczniku, manualu

    Tak, ale jako posiadacz danej płyty głównej powinieneś mieć pod ręką jej
    dokładny opis (na samej płycie) oraz instrukcję obsługi. Jeśli
    instrukcję wyrzuciłeś to i tak ty najszybciej możesz zidentyfikować
    model płyty i zapytać wujka google, gdzie leży jej elektroniczna wersja.

    Płyt i konfiguracji jest multum, a nikt nie ma tu szklanej kuli.

  • 52. Data: 2013-02-05 12:01:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 05 Feb 2013 11:21:48 +0100, p47 napisał(a):

    > W zasadzie WSZYSTKIE informacje,

    Tak, ale dużo przyjemniej czyta się i udziela pomocy takiemu który mówi
    najpierw jaki ma problem a potem wymienia rzeczy które już zrobił by go
    rozwiązać. Jak ktoś nic nie przytacza to się naraża na porady w stylu RTFM
    albo czy nie zapomniałeś wetknąć wtyczki :)
    --
    Jacek

  • 53. Data: 2013-02-05 12:09:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 05.02.2013 12:01, Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
    > rozwiązać. Jak ktoś nic nie przytacza to się naraża na porady w stylu RTFM
    > albo czy nie zapomniałeś wetknąć wtyczki :)

    Na marginesie: nie zdziwiłbym się jakby ten gamoń pomylił częstotliwość
    procesora z częstotliwością magistrali... Właśnie dlatego odesłałem go
    do instrukcji, żeby się zapoznał z ustawieniami.

    Jak nie umie - niech zatrudni fachowca zanim coś zepsuje.

  • 54. Data: 2013-02-05 16:03:33
    Od: p47 <k...@w...pl>

    Reasumując:
    PC o danych:

    2.30 gigahertz AMD Athlon 64 X2 Dual Core
    256 kilobyte primary memory cache
    1024 kilobyte secondary memory cache
    64-bit ready
    Multi-core (2 total)
    Not hyper-threaded
    ExcelStor Technology J8160S [Hard drive] (160.04 GB) -- drive 0, SMART
    Board: MICRO-STAR INTERANTIONAL CO.,LTD MS-7367 1.0
    Bus Clock: 200 megahertz
    BIOS: American Megatrends Inc. V3.0B1 10/12/2007 z systemem Win XP Pro SP3
    nie widzi dodatkowo zainstalowanego dysku Seagate Barracuda 7200.10
    500GB 16MB (ST3500630A), który podpiety został do portu SATA.
    Dysk pierwotny to ExcelStor Technology 160GB, J8160S, który tez podpięty
    jest do portu SATA.
    Jak dotąd stwierdzono:
    1. bios widzi prawidłowo oba dyski jako podpięte do portów SATA
    2.ustawiony jest tryb native IDE
    3. pozostałe parametry dot. dysków ustawione są do wyboru AUTomatyczego.
    4.Bios wykazał, ze jako napęd primary master mam podpięty napęd DVD.
    Slave i secondary sa wolne.
    Dyski twarde są podpiete pod SATA i wg mnie nie wymagaja ingerencji w
    ustawianie tego parameru (tj. master/slave).
    5.Oba dyski widzi także program GParted pracujacy w środowisku klonu
    Linuxa. Wykonywał on prawidłowo partycje i formatowanie nowego dysku .
    6. równiez diagnostyczny program SeaTools pracujacy pod DOS-em widzi oba
    dyski, test nowego dysku nie wykazał jego usterek.
    7.Omawiany dysk, sformatowany (NTFS) i podzielony na partycje podpiąłem
    pod ten sam port SATA pod którym pracował uprzednio prawidłowo stary
    dysk z Win. Ten dysk usunąłem, a nastepnie usiłowałem zainstalować na
    badanym dysku Widowsy. Bez powodzenia,- instalator go nie widział.
    8. oczywiscie wszystkie narzedzia windowsów, administratora, menadzer
    sprzetu itp dysku nie widzą.
    9. menadżer wykazuje zainstalowane 2 kontrolery tj AMD PCI IDE oraz SATA
    (native IDE MOde). Nie ma z nimi problemów.

    A jak dysku nie widac tak nie widać..

  • 55. Data: 2013-02-05 16:33:29
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Tak jak napisałem w pierwotnej wiadomości system to Win XP Pro.
    > Jak jednak mam założyć partycje i sformatować dysk którego system nie
    > widzi?!

    Tak jak RadoslawF poradzil.
    Dobrze chlop gada.

  • 56. Data: 2013-02-05 16:34:47
    Od: "Q" <n...@s...org>

    > Ściągnij sobie ISO GParted - odpalisz z płyty i powinien go zobaczyć. Jak
    > nie, to .....
    > Tu go znajdziesz http://gparted.sourceforge.net/download.php

    1. Po cholere, skoro XP ma takie narzedzia.
    2. Sadzisz, ze potrafilby posluzyc sie gpartem? :)

  • 57. Data: 2013-02-05 16:37:58
    Temat: Re: [OT] PC nie widzi drugiego HD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Lawa" napisał:

    > Po prostu nie lubię krzywdzących uczciwych ludzi uogólnień.

    Zatem potraktuj to jako element lokalnego folkloru, podobnie jak wtręty
    Pawła o inż. Galasie na prw ;->

    JoteR

  • 58. Data: 2013-02-05 16:51:26
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-02-05 16:03, Użytkownik p47 napisał:

    > A jak dysku nie widac tak nie widać..

    Jak na razie to ustaliliśmy że dysk jest sprawny i cały
    temat stał się definitywnie NTG. Teraz jedni sobie jawnie
    drwią z pytającego inni mniej jawnie wyśmiewają, nawet
    było kilku niekumatych którzy chcieli pomóc ale wiedzy
    im zbrakło, jak to u nie kumatych.
    A ty dalej twierdzisz że to tylko deszcz pada i oczekujesz
    rozwiązania swojego problemu. Na grupie dotyczącej używanego
    przez ciebie systemu poprawna podpowiedź padła by już dawno
    bo problem nie jest specjalnie dziwny ani rzadko spotykany.
    Ale nie przejmuj się, przed wojną jak Pan Dziedzic się
    uchlał i wjechał do piekarni domagając się ładnej szynki
    to piekarzy wysyłał kogoś po szynkę. Więc i tutaj wcześniej
    czy później ktoś dla świętego spokoju poprawnej odpowiedzi
    udzieli. Różnica jest taka że Pan Dziedzic wytrzeźwiał
    to znalazł odpowiedni sposób na przeproszenie i ewentualną
    rekompensatę. Tacy jak ty tego nie potrafią.

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2013-02-05 16:55:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jak dysku nie widac tak nie widać..

    Nie wiem czy coś to da, ale ustaw zworkę na 1.5Gb/s (SATA I)
    W WD Caviar jest zworka, którą się wkłada jak się instaluje system pod XP,
    nie wiem po co, ale tak pisza w instrukcji. ;-)

  • 60. Data: 2013-02-05 16:59:33
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod
    > Win jest walnięty??

    Sprawdzałeś ten dysk na innym komputerze z Windowsem?
    Uruchamiałeś mini WinXP z płyty Hirens Boot Disk?
    Może masz w menadżerze urządzeń wyłączony ten dysk, w menu masz opcje "pokaż
    ukryte urządzenia".