eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOwalizacja cylindrów.Owalizacja cylindrów.
  • Data: 2010-06-26 16:24:12
    Temat: Owalizacja cylindrów.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w
    poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
    Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były
    powtarzalne.
    No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające
    tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).

    Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
    - tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany
    dół silnika)
    - warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
    - spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.


    Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
    Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
    Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i
    się nie rozpadło.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: