  • 1. Data: 2009-12-28 15:37:31
    Temat: Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
    Od: "Grzes" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy. Z zalozenia
    nie ma to byc jakis kiosk z 4 kaskami na krzyz tylko w miare pelny
    asortyment jesli chodzi o ubior, kaski, akcesoria do motocylko typu sakwy
    stelaze, smary, oleje no i oczywiscie czesci do motocylki ale to juz
    myslalem ze wiekszosc na zamowienie. Do najblizszego sklepu motocyklowego
    jest ok 60 km. motocylki sporo i caly czas przybywa takze mysle ze mogo by
    to wypalic.
    Co byscie mi podpowiedzieli zebym na starcie nie "wtopil"? :) Swoja wizje
    juz mam na ten sklep ale z checia wyslucham nowych pomyslow.
    Najwieksza zagryzka sa dostawcy bo wiem ze w niektorych branzach istnieje
    cos takiego jak branie towaru na sklep tak jak by w komis.

    Pozdrowionka!
    Grzes

  • 2. Data: 2009-12-28 18:25:18
    Od: Magic <m...@w...pl>

    Grzes pisze:
> [...]
    > to wypalic.
    > Co byscie mi podpowiedzieli zebym na starcie nie "wtopil"?

    Linia kredytowa na min 100 tys.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 3. Data: 2009-12-28 18:57:41
    Od: "Grzes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Magic" napisał

    > Linia kredytowa na min 100 tys.
    >
    > --
    > Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    > FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=Motocyklo
    weFAQ&v=qvj

    Tak tez mniej wiecej liczylem. 80 tys. mam wlasnych srodkow a dodatkowo
    myslalem o 20-30 tys kredytu na rozruch.

    Pozdrawiam!
    Grzes

  • 4. Data: 2009-12-28 19:09:15
    Od: FD <f...@o...pl>

    Magic pisze:

    > Linia kredytowa na min 100 tys.

    mało... nie zatowaruje

  • 5. Data: 2009-12-28 19:12:42
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    z wlasnego doswiadczenia - tyle ze inna branza.

    1. dobra lokacja - przy glownej drodze, nie musi byc tam duzo ludzi. bylke
    bylo cie widac i bylo gdzie zaparkowac 4 kolka
    2. musisz byc w stanie sfinansowac dzialanie calej firmy przez 12 miesiecy
    (czyli zus,pensja pracownika(ow), czynsz, podatek, biuro rachunkowe oraz
    inne koszty jakie moga powstac. wlacznie z utrzymaniem ciebie!!!!)
    3. 5x sie zastanowi i 10 razy policz dokladnie uwzgledniajac maksymalna
    ilosc zmiennych i licz dla warunkow PESYMISTYCZNYCH a nie optymistycznych.
    jak ci wyjdzie ze powinienes zarobic - wal.ale powtarzam i zaklinam - policz
    to dokladnie.
    4. unikaj spółek (tzn nie buduj ich z nikim). na moich oczach wiele sie
    rozpadlo nawet dochodowych interesow...

    sir
    przedsiebiorca od 2002r

  • 6. Data: 2009-12-28 19:32:56
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Grzes"
    80 tys. mam wlasnych srodkow a dodatkowo
    myslalem o 20-30 tys kredytu na rozruch.

    Chlopie monopol otworz a nie sklep moto...najlepiej przy trasie to
    motocyklisci beda sie u Ciebie zaopatrywac na droge.
    A tak na powaznie to ciezka sprawa - allegro niejednego juz doprowadzilo do
    ruiny...
    Co do kasy to nie wiem bo nie znam marz (i chyba nikt nimi sie nie
    pochwali) - ale 100 kaskow po 1000 pln/szt to jest kwota o jakiej piszecie -
    a co z reszta???

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 7. Data: 2009-12-28 19:56:35
    Od: "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm>

    Użytkownik "Grzes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > Witam!
    >
    > Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy.
    [...]

    A ja Ci powiem jeszcze, ze jak do najblizszego sklepu jest 60km to wydaje mi
    sie, ze z samego sklepu sie nie utrzymasz i proponuje zainteresowac sie mimo
    wszystko rowniez serwisem. Moze nie kompleksowe remonty, ale np. podstawowe
    wymiany eksploatacyjne.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 8. Data: 2009-12-28 20:27:37
    Od: Magic <m...@w...pl>

    FD pisze:

    > mało... nie zatowaruje

    Napisałem minimum. I nie musi startować z pełnym zatowarowaniem.

  • 9. Data: 2009-12-28 20:28:18
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2009-12-28 20:32, Użytkownik Tytus napisał:

> [...]
    > Co do kasy to nie wiem bo nie znam marz (i chyba nikt nimi sie nie
    > pochwali) - ale 100 kaskow po 1000 pln/szt to jest kwota o jakiej

    Jak chce na prowincji sprzedawać kaski po 1000zł to już po nim.
    Osprzęt do skuterów (głównie chińskich), osprzęt do tanich motocykli
    (czyli też chińskich), tanie kaski, tanie rękawice, tanie kurtki
    i odrobinę spodni. Jak zostanie miejsca i kasy to coś do
    motocykli.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-28 22:10:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-12-28 20:32:56 +0100, "Tytus" <t...@g...pl> said:

    > Co do kasy to nie wiem bo nie znam marz (i chyba nikt nimi sie nie pochwali)

    To nie jest żadna tajemnica, zresztą są takie jak w innych branżach -
    typowa detaliczna to 20-30%. Biznes okołomotocyklowy nie jest w żaden
    sposób wyjątkowy. Acz warto pamiętać o dużej sezonowości, co generuje
    pewne problemy z płynnością.

    de Fresz