  • 21. Data: 2009-04-02 23:30:43
    Temat: Re: Optymalizacja grafik dla www
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** porneL <n...@p...net> wrote:

    > Ja się polubiłem z Makefile'ami i nie muszę przejmować się, um...
    > "minifikowaniem" plików.

    Minifikowanie bardzo adekwatne określenie. A Makefile jak wykorzystujesz? Bo to
    w sumie jest bardziej do buildów... Ja mam tak, że w SVN oznaczam pliki
    konfiguracyjne jako ignorowane, a dodaję templatki plików konfiguracyjnych jako
    objęte kontrolą wersji.

    Przy czym plik konfiguracyjny u mnie właśnie określa środowisko czyli np.
    połączenie z bazą danych, czy właśnie stosowanie kompresji (minifikowania) bądź
    nie czy np. uruchomienie innych funkcji, które w przypadku czegoś innego niż
    produkcja mają być wyłączone...

    (...)

    > Poza tym ja lubię mieć skrypty podzielone na małe, logiczne pliki, ale nie
    > będę ruinował prędkości ładowania strony z tego powodu, więc i tak muszę je
    > łączyć w jeden duży plik.

    To w sumie też można w locie robić.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 22. Data: 2009-04-03 08:15:58
    Od: "iso" <n...@i...pl>

    "Peter May" napisał:

    > Przecież w tym sposobie kompresji grafiki nie wydłużasz sobie czasu pracy.
    > Zainstaluj sobie dodatek do Firefoksa, który jednym kliknięciem z
    > aktualnego URL kompresuje grafikę i pakuje to do jednego pliku zip.

    Pogodze was trochę,

    Peter, nie przekonasz, żadnego grafika, żeby używał tego narzędzia.

    Jednak w tym programie serwer side widze jedno ważne zastosowanie,
    optymalizowanie grafik wgrywanych na serwer przez userów.
    Tylko, że do tego to muszą publicznie udostępnić źródła,
    bo implementacja byłaby zbyt zawiła dla tych 20% ...

    pozdrówka,
    wr,
    www.isonet.pl

  • 23. Data: 2009-04-03 09:32:50
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

    > Nie korzystam z takich wynalazków. Jeżeli gzipuję pliki przy wysyłaniu,
    > to różnica pomiędzy wersją zminimalizowaną i skompresowaną, a tylko
    > skompresowaną nie jest warta zachodu.

    Przykład: oryginalny plik CSS waży 49,7KB, z włączonym gzipowaniem -
    12,3KB, po zminimalizowaniu - 37,8KB, zminimalizowany z włączonym
    gzipowaniem - 8,1KB.

    Przykładowy plik zawiera akurat mininalną ilość komentarzy. W przypadku
    dobrze udokoumentowanych obszernymi komentarzami plików zysk będzie
    jeszcze większy.

    > Lepiej mieć czytelnie sformatowane> pliki, tak żeby ich szukać nie
    > trzeba było gdy zajdzie potrzeba zmian.

    Jasne, dlatego w wersji deweloperskiej trzyma się nadal dobrze
    sformatowany, udokumentowany kod, a taką minimalizację robi się tylko na
    środowisko produkcyjne.

    bogi

    --
    Szukam koderów HTML/CSS:
    http://ofirmie.gratka.pl/kariera/artykul/410-1-webma

  • 24. Data: 2009-04-03 09:37:06
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:
> [...]
    > formatowania czy np. minimalizowanie nazw zmiennych (z czytelnych na
    > takie, które zadziałają, ale nie połapiesz się w tym).

    Jeszcze nie używamy, ale jesteśmy po testach i planujemy YUI Comperssor:
    http://developer.yahoo.com/yui/compressor/

    bogi

  • 25. Data: 2009-04-03 11:20:00
    Temat: minifikacja cssa w locie [was: Optymalizacja grafik dla www]
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 03-04-2009 o 11:32:50 Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>
    napisał(a):

    > Jasne, dlatego w wersji deweloperskiej trzyma się nadal dobrze
    > sformatowany, udokumentowany kod, a taką minimalizację robi się tylko na
    > środowisko produkcyjne.

    A mógłbyś opowiedzieć w jaki sposób migrujesz z wersji obszernej do
    wersji '-min'? Przy wgrywaniu nowej wersji na proda jakiś skrypt
    instalacyjny, czy jakoś w locie aplikacja generuje wersje upakowaną?

    --
    Maciej Łebkowski

  • 26. Data: 2009-04-03 11:32:39
    Od: Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>

    Maciej Łebkowski <m...@e...com> wrote:

    > A mógłbyś opowiedzieć w jaki sposób migrujesz z wersji obszernej do
    > wersji '-min'? Przy wgrywaniu nowej wersji na proda jakiś skrypt
    > instalacyjny, czy jakoś w locie aplikacja generuje wersje upakowaną?

    Właściwie, to dopiero to wdrażamy. :) Ale ma to być jakoś zintegrowane
    ze skryptami przegrywającymi. Nie pytaj o szczegóły, bo nie znam. :)

    bogi

  • 27. Data: 2009-04-03 11:44:47
    Od: Maciej Łebkowski <m...@e...com>

    Dnia 03-04-2009 o 13:32:39 Bogdan Baraszkiewicz <b...@g...com>
    napisał(a):

    > Właściwie, to dopiero to wdrażamy. :) Ale ma to być jakoś zintegrowane
    > ze skryptami przegrywającymi. Nie pytaj o szczegóły, bo nie znam. :)

    Nie chcę szczegółow, tylko pomysł. Bo też chcę wdrożyć. ;->

    --
    Maciej Łebkowski

  • 28. Data: 2009-04-03 18:39:59
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Fri, 03 Apr 2009 00:30:43 +0100, Konrad Kosmowski <k...@k...net> wrote:

    > Minifikowanie bardzo adekwatne określenie. A Makefile jak
    > wykorzystujesz? Bo to w sumie jest bardziej do buildów...

    Budowanie zminifikowanego pliku z innych dokładnie pasuje do tego modelu. Jak zmienię
    oryginał, to make to zauważy i odświeży zminifikowaną kopię.

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 29. Data: 2009-04-03 22:31:45
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie?>

    porneL pisze:

    > Ja się polubiłem z Makefile'ami i nie muszę przejmować się, um...
    > "minifikowaniem" plików. Deweloperska kopia strony ma nieskompresowane,
    > a test i live mają skompresowane.
    >
    > To też bardzo pomaga gzipowi. Po kompresji plik jest 20-30% mniejszy niż
    > z kompresją bez minifikowania (jest bardziej regularny).

    W moim przypadku zminimalizowany i zgzipowany CSS nieznacznie mniej waży
    od zgzipowanego, więc nawet nie ma sensu szukać jakiegoś minimizera i go
    podpinać. Zaś jak mam przyjemność jakieś skrypty pisać, to ważą one
    niespakowane max 20KB (+ do tego jQuery, ale to oczywiście
    zminimalizowane + gzip), więc znowu zysk praktycznie żaden, tym bardziej
    że ustawiam długie expires. Także bardziej mi się opłaca poświęcić czas
    na zautomatyzowanie optymalizacji grafik, czy znalezienie porządnego GUI
    do svn pod Ubuntu ;)

    --
    message[autor="PablO"]::after {
    content:"Pozdrawiam";

  • 30. Data: 2009-04-03 22:37:28
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Paweł Piskorz <n...@p...nie?> wrote:

> [...]
    > expires. Także bardziej mi się opłaca poświęcić czas na zautomatyzowanie

    Najpierw piszesz o JS i CSS, a potem stwierdzasz ni z gruszki ni z pietruszki,
    że grafik... Chyba jedno i drugie to zupełnie inne rzeczy. Grafika to pliki
    binarne, które sobie po prostu są i nie sadzisz w nich np. komentarzy oraz nie
    muszą być czytelne dla ludzkiego człowieka, które możesz ogarnąć już na
    rozwojowej instancji bo nie robi to różnicy.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )