  • 1. Data: 2014-03-11 13:25:42
    Temat: Operatorzy z logowaniem (PPP) do APN-a (Internet)
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Cześć,

    Czy są obecnie na polskim rynku operatorzy komórkowi, którzy wymagają
    logowania (jakimikolwiek danymi, ważny jest sam fakt) w celu połączenia
    z Internetem? Testuję Playa i tam wystarczy ustawić APN, z tego co
    widzę podobnie jest w iPlusie - jak jest w innych?

    --
    "zanim nastala era internetu, kazdy wiejski glupek siedzial w swojej wiosce"
    http://www.chmurka.net/

  • 2. Data: 2014-03-11 13:49:43
    Temat: Re: Operatorzy z logowaniem (PPP) do APN-a (Internet)
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

> [...]
    > Playa i tam wystarczy ustawić APN, z tego co widzę
    > podobnie jest w iPlusie - jak jest w innych?

    Każda SIMka przeprowadza cos w rodzaju logowania,
    zanim dojdzie do połączenia.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 3. Data: 2014-03-11 13:58:51
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.misc.telefonia.gsm, osobnik mieniący się nazwą Adam Wysocki
    naskrobał(a):

    > Testuję Playa i tam wystarczy ustawić APN, z tego co
    > widzę podobnie jest w iPlusie - jak jest w innych?

    T-mobile tak samo, zero ajkiejkolwiek ingerencji w ustawienia APN. No chyba
    że numer telefonu jest tym właśnie loginem.
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

  • 4. Data: 2014-03-11 14:49:20
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ...:::WISKOLER:::... <j...@b...rh> wrote:

    > T-mobile tak samo, zero ajkiejkolwiek ingerencji w ustawienia APN. No chyba
    > że numer telefonu jest tym właśnie loginem.

    Nie... telefon zawsze *99# lub *99***1#. Chodzi o login i hasło.

    Znalazłem coś takiego:

    http://blog.bestnet.pl/konfiguracja-modemow-gsm-umts
    -hsdpa-lte/

    Sprzed roku, nie wiem na ile aktualne.

    To teraz drugie pytanie. Czy kupując starter Orange (zwykły ze sklepu) da
    się połączyć z Internetem? Ktoś ma i może potwierdzić, że Orange wymaga
    logowania (czyli że z pustymi danymi nie pójdzie)?

    Pytanie nietypowe, ale muszę przetestować funkcjonalność logowania w nowym
    urządzeniu.

  • 5. Data: 2014-03-11 17:15:50
    Od: darnok <d...@a...spam.ch>

    On 2014-03-11 14:49, Adam Wysocki wrote:

> [...]
    > logowania (czyli że z pustymi danymi nie pójdzie)?
    >
    > Pytanie nietypowe, ale muszę przetestować funkcjonalność logowania w nowym

    nie wymaga.

    Jesli chcesz PPP z logowaniem przestestowac, skombinuj stary telefon z
    CSD i karta z taka usluga (Orange POP powienin byc OK) wdzwon sie na
    WAP, np jakis Eranet czy odpowiednik ORange.
    Tam od zawsze bylo logowanie.

    uslugi GPRSowe z APNami nie wymagaja tego.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2014-03-12 00:24:43
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 11 Mar 2014 12:25:42 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
> [...]
    połączenia
    > z Internetem? Testuję Playa i tam wystarczy ustawić APN, z tego co

    Ale o jaki poziom autentykacji pytasz, bo może być na terminalu przed
    sesja ppp oraz w ppp jako pap lub chap. Przed sesja chyba nie było
    nigdy w gsm (tepsa to miała kiedyś?) natomiast dedykowane apn tmobile
    wymagają pap.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2014-03-15 21:17:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Marek <f...@f...com> wrote:

> [...]
    > sesja ppp oraz w ppp jako pap lub chap. Przed sesja chyba nie było
    > nigdy w gsm (tepsa to miała kiedyś?) natomiast dedykowane apn tmobile

    Chodzi o samą sesję ppp, czyli pap/chap/mschap.

    Dzięki, skombinuję starter t-mobile.

  • 8. Data: 2014-03-15 21:18:46
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    darnok <d...@a...spam.ch> wrote:

> [...]
    > CSD i karta z taka usluga (Orange POP powienin byc OK) wdzwon sie na
    > WAP, np jakis Eranet czy odpowiednik ORange.

    Ni właśnie chodzi o logowanie przez GPRS - CSD w ogóle nie wspieramy
    i nie mamy wspierać.

  • 9. Data: 2014-03-15 22:43:11
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2014-03-15 21:18, Adam Wysocki pisze:

    > Ni właśnie chodzi o logowanie przez GPRS - CSD w ogóle nie wspieramy
    > i nie mamy wspierać.

    Ustawiłam sobie w/g tej tabelki (Play) i internet mi w telefonie
    (zwykły, nie android) działa.
    http://www.naviexpert.pl/pomoc/jak-samemu-utworzyc-p
    rofil-internetowy-internet-gprs.html

    Z Play-a to przysłali mi na telefon takie ustawienia internetu, że
    internetu nie było.

    --
    animka