  • 101. Data: 2023-01-20 21:29:54
    Temat: Re: OpenAI: Jak wygląda mokra wrona
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    > On nie ma żadnych zdolności, ale wciąż uparcie próbuje.

    A Ty wciąż uparci mu umniejszasz. ;-)

    Robert

  • 102. Data: 2023-01-21 08:56:06
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 20.01.2023 20:28, Jarosław Sokołowski wrote:
    > O niektórych się mówi, że "zdolny, ale leniwy". To nie ten przypadek.
    > On nie ma żadnych zdolności, ale wciąż uparcie próbuje.

    Chyba go za bardzo personifikujesz ...
    Przecież to tylko dobrze wyliczone (wytrenowane) wagi w sieci neuronowej ;-)

    BTW, jak kogoś interesuje temat to można sobie poeksperymentować z
    siecią trenowaną na polskich tekstach

    https://github.com/sdadas/polish-roberta

    Zassane 200GB tekstów (+- pół miliona książek z tego co pamiętam).

    Piotrek

  • 103. Data: 2023-01-21 09:22:13
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jan 2023 08:56:06 +0100, Piotrek
    > https://github.com/sdadas/polish-roberta

    > Zassane 200GB tekstów (+- pół miliona książek z tego co pamiętam).

    Gada tak samo składnie i ładnie?

    --
    Marek

  • 104. Data: 2023-01-21 09:33:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 21 stycznia 2023 o 09:22:41 UTC+1 Marek napisał(a):
    > On Sat, 21 Jan 2023 08:56:06 +0100, Piotrek

    > Gada tak samo składnie i ładnie?

    Ale może pojechać "Bogurodzicą" ;>
    To po polsku wydano tyle ksiązek?
    Zawsze się zastanawiałem, gdzie Biblioteka Narodowa to trzyma, kiedyś pokazywali
    chyba w Teleekspresie, że mają takie nowe przesuwne regały, dzięki czemu na np. 10
    regałów potrzeba dodatkowo miejsce tylko na 1 przejście.

    A co do maszyny Tru^H^H^H gógla to ona odpowiada szybko czy jednak trochę mieli?

  • 105. Data: 2023-01-21 09:46:38
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 21.01.2023 09:22, Marek wrote:

    > Gada tak samo składnie i ładnie?

    Nie wiem. Mam to zapisane w kategorii planów noworocznych ;-)

    Piotrek

  • 106. Data: 2023-01-21 10:21:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jan 2023 00:33:24 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > A co do maszyny Tru^H^H^H gógla to ona odpowiada szybko czy jednak
    > tro
    > chę mieli?

    Jakiej maszyny Googla?

    --
    Marek

  • 107. Data: 2023-01-21 12:08:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

    > A Ty wciąż uparci mu umniejszasz. ;-)

    Nie umniejszam, tylko urealniam. Kilka dni po premierze znajomy się tym
    zachwycał. Opowiada, o co pytał i czego się dowiedział. Mówię mu, że z
    takim zestawem pytań mnie to nie dziwi i doradzam mu jak gadać, by sobie
    wyrobić obiektywną opinię. Potem zmieniła opinię. To znaczy urealnił.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2023-01-21 12:34:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrek napisał:

    > Chyba go za bardzo personifikujesz ...

    Na tym polega testowanie (Turinga).

    > Przecież to tylko dobrze wyliczone (wytrenowane) wagi w sieci neuronowej ;-)

    Wszyscy zawsze powtarzają, że "to tylko". Na co dzień mam do czynienia
    ze SI, która przeznaczona jest do czego innego, niż udawanie bladawca
    w rozmowach z bladawcami. Jest co przy tym robić. Gadułów też różnych
    już konstuowano, różnie wychodziło, słabo zazwyczaj. Ten ma potencjał.

    > BTW, jak kogoś interesuje temat to można sobie poeksperymentować z
    > siecią trenowaną na polskich tekstach
    >
    > https://github.com/sdadas/polish-roberta
    >
    > Zassane 200GB tekstów (+- pół miliona książek z tego co pamiętam).

    Dawałem mu do czytania wierszyki różne. Zacząłem od kilku początkowych
    linijek Pana Tadeusza. Od razu mapisał, że to oczywiście Mickiewicz.
    Potem rzucił tytułem utworu, ale... to co podał, to Ignacy Krasicki
    napisał. O wszystkim innym pisał, że to wiersz, którego nie zna i
    treść wiersza zamieniał na swoja prozę. Całkiem sprawnie. Wyjątkiem
    był Kazik Staszewski -- napisał, że to w ogóle nie jest wierszem, ale
    zbiorem zdań, które nie tworzą spójnej narracji ani sensownej treści.
    Coś jakby tego Kazika nie cenił. Z Mironem Białoszewskim, piszącym
    jeszcze bardziej mętnie, tego problemu ne miał. Poznał się na Andrzeju
    Waligórskim. Zamiast streszczać, napisał, że to satyra, o co w niej
    chodzi i jaki morał należy z tego wyciągną. W szkole by piątkę dostał.

    --
    Jarek

  • 109. Data: 2023-01-21 14:27:12
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 21 stycznia 2023 o 10:21:49 UTC+1 Marek napisał(a):
    > Jakiej maszyny Googla?

    A to nie gógla jest?

  • 110. Data: 2023-01-21 16:12:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 21 Jan 2023 05:27:12 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:
    > A to nie gógla jest?

    Oczywiście że nie, gogole ma troche sraczkę, bo to pierwszy mocny
    sygnał że jest metoda by ich wysadzić. W tej chwili opublikowanie
    narzędzia, które daje wprost (prawidłową) odpowiedź na zadany
    problem (i oferuje dyskusje o nim) a nie mówi tylko "tu se poszukaj"
    wystrzelą google w kosmos.
    Microsoft chce to wykorzystać podpinając chatGPT pod binga

    --
    Marek