  • 1. Data: 2012-08-02 15:01:00
    Temat: Opel Zafira - glosnosc
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witam!

    Pytałem tu kiedyś o 7-osobowe autko. W większości radziliście coś większego
    niż minivan. Szukałem myślałem, konsultowałem z piękniejszą połową i stanęło
    na tym, że jednak ma to być kompaktowy minivan a nie coś większego. Koniec
    końców dzieci i tak siedzą w fotelikach (i jeszcze przez kilka lat tak
    zostanie) więc im jest obojętne czy mają "kapitańskie" fotele czy wspólną
    kanapę, a jednak wielkość a co za tym idzie łatwość parkowania i spalanie
    mają znaczenie. W końcu tak jak wspominałem autko będzie głownie jeździło po
    mieście.

    Wracając do rzeczy. Ciągle jeszcze nic mnie nie goni - mogę poczekać do
    grudniowych wyprzedaży, ale pojawiła się ciekawa oferta na Zafirę B. Nie
    dość że autko jest tańsze z uwagi na to że to poprzedni model to producent
    jeszcze daje rabat 6tys. a dilerzy dokładają niemal drugie tyle. W tym
    momencie wychodzi na to, że to najtańszy minivan (nie licząc Dacii) i
    zacząłem go brać pod uwagę.

    Poczytałem różne opinie, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji ile obrotów
    ma silnik 1.8 140 KM, przy 5-cio biegowej skrzyni, przy 140km/h na piątym
    biegu. Czyli mówiąc wprost na ile jest słyszalny przy jeździe autostradą i
    druga sprawa na ile przeszkadza przy tej prędkości szum opon czy też
    powietrza.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2012-08-02 18:55:32
    Temat: Re: Opel Zafira - glosnosc
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 2 Sie, 15:01, "Ergie" <e...@s...pl> wrote:

    > Poczyta em r ne opinie, ale nigdzie nie mog znale informacji ile obrot w
    > ma silnik 1.8 140 KM, przy 5-cio biegowej skrzyni, przy 140km/h na pi tym
    > biegu. Czyli m wi c wprost na ile jest s yszalny przy je dzie autostrad i
    > druga sprawa na ile przeszkadza przy tej pr dko ci szum opon czy te
    > powietrza.

    Skrzynie są dwie różne, więc to będzie zależało:
    http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_b.html

    Np
    http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Opel-Zafira-R
    enault-Grand-Scenic-Toyota-Verso-Volkswagen-Touran-v
    any-test-porownawczy-test-6910-3.html

    - 74 dB

  • 3. Data: 2012-08-02 20:08:16
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Laisar" napisał w wiadomości grup
    g2000vbx.googlegroups.com...

    > Skrzynie są dwie różne, więc to będzie zależało:
    > http://www.opel-infos.de/modelle/zafira_b.html

    Nie rozeznaję się w tych tabelkach. Chodzi mi o wersję która jest obecnie
    sprzedawana.

    > Np
    > http://www.auto-motor-i-sport.pl/testy/Opel-Zafira-R
    enault-Grand-Scenic-Toyota-Verso-Volkswagen-Touran-v
    any-test-porownawczy-test-6910-3.html

    > - 74 dB

    Hmm, w tym teście widzę, że to wcale nie jest gorzej niż w innych modelach
    ze skrzyniami 6-biegowymi. To napawa optymizmem.

    Dzięki

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2012-08-02 20:21:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Dnia 02-08-2012 o 20:08:16 Ergie <e...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Hmm, w tym teście widzę, że to wcale nie jest gorzej niż w innych
    > modelach ze skrzyniami 6-biegowymi. To napawa optymizmem.

    Dla mnie zafira była dużo głośniejsza od grand scenica (dokuczało
    "buczenie") a scenic jest sporo głosniejszy od grand picasso (mam oba auta)
    Grand Picasso (jeżdzę nim najwięcej) jest i tak zdecydowanie za głośny -
    silnika nie słychać - ale jest szum od opon i szyb.
    W linku powyżej widać, że zafira jest ponad dwukrotnie głośniejsza od
    scenica przy prędkości autostradowej (70 do 74dB) - to raczej nie napawa
    optymizmem.
    (wszystkie auta o których mówię to diesle z sześciobiegowymi skrzyniami).

    TG

  • 5. Data: 2012-08-02 21:03:19
    Od: "adam" <a...@g...pl>

> [...]
    > jeszcze daje rabat 6tys. a dilerzy dokładają niemal drugie tyle. W tym
    > momencie wychodzi na to, że to najtańszy minivan (nie licząc Dacii) i

    Czyli za ile mozna kupic taki model?
    pzdr
    Adam

  • 6. Data: 2012-08-02 22:22:19
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .

> [...]
    > optymizmem.
    > (wszystkie auta o których mówię to diesle z sześciobiegowymi skrzyniami).

    Owszem Grand Scenic jest w tym zestawieniu najcichszy, ale Opel jako jedyny
    w tym zestawieniu ma 5-cio biegową skrzynię. Więc skoro mimo to różnice nie
    są duże to IMO dobrze. Nie chodzi mi bowiem o bezwzględną głośność (bo tej
    nie mam do czego porównać) ale o ocenę, czy warto dopłacać do innego silnika
    ze skrzynią 6 biegową.

    Co do Citroena to jestem w stanie uwierzyć. Skoro Xsara jest najcichszym
    kompaktem jaki znam :-)
    Niestety cenowo mimo rabatów jest poza moim zasięgiem finansowym.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-08-02 22:35:10
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Czyli za ile mozna kupic taki model?

    Wstępnie usłyszałem 67 tys. Jak znam życie to trzeba do tego doliczyć coś za
    lakier.

    Pozdrawiam
    Ergie