  • 11. Data: 2010-05-15 10:29:42
    Temat: Re: Olej w automacie
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" naoHn.5419$r...@n...iad

    > Wymiana niczego nie zalatwia. Olej ktory spuszcza przy wymianie to mniej wiecej
    tylko polowa (wiecej spuscic sie nie da), druga
    > polowe mozna tylko wymienic przez plukanie. Niestety do plukania potrzebne jest
    specjalistyczne urzadzenie. Ryzyko jest takie ze
    > jezeli skrzynia jest stara i zaniedbana to plukanie moze jej zaszkodzic do tego
    stopnia ze przestanie dzialac.

    Może i tak. Ja miałem (mam nadal) ASB Mercedesa. Tam wymiana oleju
    oznaczała wymianę niemal całego oleju, o ile spuszczany był także
    ze sprzęgła hydrokinetycznego, czy jak się ono nazywało i zmieniany
    był filtr oleju.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2010-05-15 10:35:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztof" FWnHn.5863$0...@n...iad

    > W przypadku automatycznej skrzyni biegow olanie drobnych poczatkowych objawow
    troszeczke pozniej baaaardzo drogo kosztuje.

    Nie wiem, jak jest teraz, ale przed laty było odwrotnie -- przejmowanie
    się ASB (przynajmniej taką, jaka jest w Mercedesach) drogo kosztowało.
    Należało systematycznie (lepiej częściej niż rzadziej) wymieniać olej
    (co drugi raz z filtrem) i nie martwić się. :) Co drugi raz, to znaczy
    co 30 tysięcy km bez filtra a co 60 z filtrem przy jeżdżeniu po ,,szutrach''.
    Przy normalnym jeżdżeniu można było wymieniać co 60 tysięcy razem z filtrem.

    A kosztowało dlatego, gdyż nie było specjalistów od ASB. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2010-05-15 16:46:44
    Od: Krzysztof <n...@n...pl>