  • 21. Data: 2012-04-03 19:25:20
    Temat: Re: TV AKAI AKFL3271H z Tesco
    Od: ja <b...@b...org>

    W dniu 03.04.2012 13:33, nom pisze:
    >[...]
    > Eee, to jest zaszyfrowane. :-)
    > Szkoda, nie wiem po co AKAI zaszyfrował plik.

    A stwierdziłeś to poprzez...? Jeśli wrzuciłeś plik do VLC to pisałem
    wcześniej, że nie działa;).

  • 22. Data: 2012-04-03 19:39:15
    Temat: Re: Odp: TV AKAI AKFL3271H z Tesco
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

  • 23. Data: 2012-04-03 19:42:37
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał(a):

    > AKAI - firma krzak? Dobrze się™ czujesz?

    Wydawało mi się, że Cavalino wyrósł już wieku dziecinnego.
    Na wszelki wypadek garść podstawowych informacji i firmie AKAI
    dla dzieci i starszych:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Akai

  • 24. Data: 2012-04-03 20:00:55
    Temat: Odp: TV AKAI AKFL3271H z Tesco
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    grup
    ....@n...home.net.pl...

    > Pewnie tak - niektórych krajach niektórzy serio biorą prawne uregulowania

    A jakie prawo nakazuje szyfrować nagrania?

    > AKAI - firma krzak?

    Tak, w sensie że niepopularna.
    Oczywiście możesz rozwiać moje wątpliwości podając jej udział w polskim
    rynku telewizorów, zadziw mnie.....

  • 25. Data: 2012-04-03 20:02:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości grup

    > Wydawało mi się, że Cavalino wyrósł już wieku dziecinnego.

    Daruj sobie personalne wycieczki, nawet jeśli jesteś rzecznikiem prasowym
    tej firmy na Polskę.
    Takie zagrywki pasują, ale tylko do gimnazjalistów.....

  • 26. Data: 2012-04-03 20:21:24
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Wmak <w...@N...gazeta.pl> napisał(a):

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Akai

    Poczytałem z kawałek tego linku i wprawdzie jestem pełen szacunku dla firmy,
    sam miałem z 5 magnetofonów szpulowych tej firmy, jeden dotychczas stoi w
    szafie, wiele sztuk serwisowałem to mam zastrzeżenie do tego fragmentu Wiki:
    ""Pod koniec lat 60. Akai wraz z firmą Tandberg wprowadziło innowacyjny na owe
    czasy sposób zapisu dźwięku, pozwalający rejestrować szerszy zakres wysokich
    częstotliwości.""
    Nie napisali nazwy tego "innowacyjnego" sposobu - nazywało to się CROSSFIELD.
    Moim zdaniem system był tzw. "nieporozumieniem towarzyskim" - twórcy widać też
    się połapali bo Akai szybko z tego zrezygnował a Tandberg niedługo potem.
    System polegał na tym, że prądu podkładu w.cz (tzw. bias) nie sumowano z
    sygnałem akustycznym i podawano na głowicę nagrywającą tylko stosowano
    dodatkową głowicę BIAS, umieszczoną naprzeciwko głowicy nagrywającej od strony
    niemagnetycznej warstwy taśmy, szczelina tej głowicy była niego przesunięta w
    stosunku do szczeliny głowicy nagrywającej.
    Podawali teorię, że dzięki temu taśma jest magnesowana w całej grubości
    warstwy magnetycznej i to daje lepsze parametry.
    Figę prawda, nie o to chodziło, ta głowica tylko pracowała jako transformator,
    indukując prąd podkładu w głowicy nagrywającej i proces zapisu był prawie taki
    sam, jak dla klasycznej głowicy nagrywającej dostającej na zaciski sumę prądów
    akustycznych i biasu.....

    Tzw, "szklane głowice" AKAI (glass & X-tal ferrite heads) też miały swoje
    wady...

    No dobra, dosyć, dzisiaj przecież mało kto pamięta podstawy nagrywania
    magnetofonu a młodzież wychowana na CD i MP3/4 zupełnie nie ma o tym pojęcia.
    Jeśli kogoś zainteresowały moje boje z CROSSFIELDem - mogę napisać na priv
    albo w oddzielnym wątku na pl.misc.elektronika.
    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 27. Data: 2012-04-03 20:30:16
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

  • 28. Data: 2012-04-03 20:30:48
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 3 Apr 2012 19:30:16 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > AKAI - firma krzak? Dobrze się czujesz?

    Nie, żebym zaraz bronił Koniotrzepolino, ale tak, aktualnie to AKAI to
    firma krzak, z Singapuru.

    Tak samo jak Grundig i parę innych.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 29. Data: 2012-04-03 20:36:09
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "ja" <b...@b...org> napisał w wiadomości
    > A stwierdziłeś to poprzez...?

    Każdy kontener ma jakiś nagłówek dzieki czemu "widać" co zawiera w środku.
    Tutaj są same "śmieci". :-)

  • 30. Data: 2012-04-03 20:38:53
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Cavallino <c...@k...pl> napisał(a):

    > Tak, w sensie że niepopularna.
    > Oczywiście możesz rozwiać moje wątpliwości podając jej udział w polskim
    > rynku telewizorów, zadziw mnie.....
    Nie jestem (a szkoda) ich przedstawicielem ale znam firmę od kilkudziesięciu
    lat, do niektórych ich wynalazków byłem dość sceptycznie nastawiony
    (patrz notatkę obok)to nie nazwałbym ich "firmą krzak".
    Telewizory dosyć późno zaczęli sprzedawać ale sprzęty Audi- Video robili
    bardzo porządnie.
    Fakt, nasz rynek i być może, cały europejski Akai (z bliżej nieznanych mi
    powodów) olało.
    Może postawili na Amerykę?