  • 1. Data: 2012-12-20 20:34:22
    Temat: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Jakby kogoś interesowało to mają aktualnie na stanie ponad 5000 sztuk do
    dostawy w następnym dniu roboczym.

    Piotrek

  • 2. Data: 2012-12-20 20:56:35
    Temat: Odp: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Jakby kogoś interesowało to mają aktualnie na stanie ponad 5000 sztuk do
    > dostawy w następnym dniu roboczym.
    >
    > Piotrek
    Ciekawostka:
    Why is there no real time clock (RTC)?
    The expectation is that non-network connected units will have their clocks updated
    manually at startup.
    !!! Adding an RTC is surprisingly expensive!!!
    , once you've factored in batteries, area and componentry and would have pushed us
    above our target price. You can add one yourself using the GPIO pins if you're after
    an interesting electronics project.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 3. Data: 2012-12-20 21:18:58
    Temat: Re: Odp: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    > have pushed us above our target price. You can add one yourself using
    > the GPIO pins if you?re after an interesting electronics project.

    Bo to prawda. Jest zaskakująco drogi. A że w większości przypadków
    i tak się toto podłącza do sieci, więc nie ma po co na darmo płacić.

    W moim pierwszym pececie też nie było RTC. Zanim dokupiłem na osobnej
    karcie, ustawiałem zegar ręcznie po każdym włączeniu.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-12-21 11:30:48
    Temat: Re: RASPBERRY-PI dostępny w Farnell
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    > Bo to prawda. Jest zaskakująco drogi. A że w większości przypadków
    > i tak się toto podłącza do sieci, więc nie ma po co na darmo płacić.

    Na allegro PCF8563 chodzi po niecałe 2 zł. Do tego kwarc, CR-ka...
    6 zł za całość? W detalu, bez specjalnych dojść.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 5. Data: 2012-12-21 11:39:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Wysocki napisał:

    > Na allegro PCF8563 chodzi po niecałe 2 zł. Do tego kwarc, CR-ka...
    > 6 zł za całość? W detalu, bez specjalnych dojść.

    No to powiedzmy, że to dwa dolary. Prawie jedna dziesiąta ceny całości.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2012-12-21 12:45:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2012-12-21 11:39, Jarosław Sokołowski wrote:
    > No to powiedzmy, że to dwa dolary. Prawie jedna dziesiąta ceny całości.

    Nic nie stało na przeszkodzie zostawienia troche miejsca na płytce na
    wlut. Zostawienie tego do GPIO spowoduje tylko że pojawi się 50 wersji
    niekompatybilnych z soba podpięć RTC. Mam zadanie dla PI bez podpięcia
    pod sieć w którym brak zegara jest po prostu cholernie upierdliwy.

  • 7. Data: 2012-12-21 13:04:00
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nic nie stało na przeszkodzie zostawienia troche miejsca na płytce na
    > wlut.
    To jest optymalne rozwiązanie. Tłumaczenie, że producent martwi się o cenę
    płytki,
    jest tak wymijające, że aż powala.
    RTC w dzisiejszych czasach, to może działać nawet bez baterii.
    Kondensator starczy na przetrzymanie energii do następnego włączenia
    urządzenia,
    po np. 2 tygodniach. Jeżeli ktoś "wybuli" 25$ i używa tego 2 razy do roku,
    wlutowuje sobie baterie CR3020 i starcza mu wtedy energii, aż do końca.
    Cresztą co to jest RTC:
    1) kwarc
    2) licznik z wyjściem szeregowym
    3) trochę energii w puszce z dwoma drutami po kondensatorze lub baterii.

    licznikiem z wyjściem szeregowym może być jakikolwiek ukontroler
    typu EXTRA LOW POWER za 30 centów w obudowie SOT23-5.
    Sylwester

  • 8. Data: 2012-12-21 13:17:16
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2012-12-21 11:39:57 +0100, =?iso-8859-2?Q?Jaros=B3aw_Soko=B3owski?=
    <j...@l...waw.pl> said:

    > No to powiedzmy, że to dwa dolary. Prawie jedna dziesiąta ceny całości.

    Ceny czy kosztu?
    Bo ja tam jakoś nie widzę ich po $20 sztuka.

    --
    DJ

  • 9. Data: 2012-12-21 14:40:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan DJ napisał:

    > Ceny czy kosztu?
    > Bo ja tam jakoś nie widzę ich po $20 sztuka.

    Pamiętałem cene 25 dolarów. Teraz widzę, że jednak 35, ale to chyba lepszy
    model. No to niech będzie, że nie 10, a 5-6%. Też dużo.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2012-12-21 14:57:30
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > licznikiem z wyjściem szeregowym może być jakikolwiek ukontroler
    > typu EXTRA LOW POWER za 30 centów w obudowie SOT23-5.

    Który uC w takiej budowie będzie działał z kwarcem 32k, przy średnim
    poborze prądu 1uA?