  • 11. Data: 2011-10-24 14:56:15
    Temat: Odp: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "RadekD" napisał w wiadomości grup

    > Prosiłbym o jakieś dodatkowe informacje bo właśnie chcę to zrobić z
    > netbookiem Acera.

    Odeślę Cię do artykułów, które jakiś czas temu znalazłem przy pomocy google.
    Są tam opisy lepsze niż ja to potrafię zrobić.
    http://forum.purepc.pl/Laptopy-notebooki-urzadzenia-
    przenosne-f60/Acer-Aspire-5112-Wlmi-Odzyskiwanie-t25
    7590.html
    http://forum.dobreprogramy.pl/acer-przywrocenie-fabr
    ycznego-mbr-bin-t275207.html

    Osobiście do odtwarzania bootstrap'a korzystałem kilka razy z Knoppixa, ale
    sposoby opisane w tych artykułach nie są jedynymi skutecznymi.

    Pozdrawiam.

    Jurek W

  • 12. Data: 2011-10-24 15:06:48
    Temat: Re: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: "_ąćęłńóśźż" <j...@W...gazeta.pl>

    W dodatku u niektórych producentów (np. HP Compaq) liczba wytworzeń płyty
    ratunkowej z dysku jest ograniczona.

    -----

  • 13. Data: 2011-10-24 15:07:18
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "nom" <n...@u...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > 1) 39MB - nie wiem co to jest dokładnie. :-)

    A już przypomniałem sobie, bo kiedyś padł mi dysk w jednym lapku della.
    Żeby przywrócić pełną funkcjonalność recovery i uruchamianie narzedzi
    testowych della trzeba zgrać MBR oryginalnego dysku i ten obszar 39MB. Potem
    wgrać MBR i tą partycję 39MB na nowy dysk a potem wgrać recowery i resztę
    partycji przeznaczyć na system wedle uznania. :-)

  • 14. Data: 2011-10-24 15:42:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "_ąćęłńóśźż" j83uu8$ppf$...@i...gazeta.pl

    >W dodatku u niektórych producentów (np. HP Compaq) liczba wytworzeń płyty
    > ratunkowej z dysku jest ograniczona.

    Zasada zachowania masy -- im więcej płyt, tym mniej dysku...
    Przecież to oczywiste, że z jednego dysku nie można wytworzyć nieskończenie wielu
    płyt!!!

    -=-

    Tak sobie czytam i czytam, i do głowy mi przychodzi, że ja po prostu
    nie wiedziałem o tym iż sklonowanie dysku jest aż tak trudne...

    Ja sobie po prostu zrzuciłem cały dysk (Hitachi 160 GB) na inny dysk
    (zajęło to raptem 19 GB) i kiedy chcę, mogę odtworzyć wszystko... Na
    dodatek zrobiłem kopię całego dysku już chodzącego W7Startera i też
    nie miałem pojęcia o tym, że są tam jakieś ograniczenia liczbowe...
    W dzisiejszych czasach zrzut na płytę jest IMO kosztowny (DVD -- 50
    groszy za TDK, BR itp. chyba z pół dychy złotych za kilkadziesiąt GB,
    czyli mniej więcej tyle samo, ale trzeba mieć blunagrywarkę) i długotrwały...

    Ja mam bakapy na dyskach. A dyski kupuję najtańsze. :)
    (później okazuje się, gdy przyjdzie co do czego, że i tak przepłacam!!!)

    Cały W7S mam jeszcze raz sklonowany -- bo wywaliłem z netbooka dysk
    Toshiby, na którym było wszystko przez pół roku i włożyłem tam dysk
    Seagate, ale dysku Toshiby już nie skasowałem -- i tak jest (wymownie
    ujmując) gówno warty z uwagi na energożerność. :)

    Ale aby nie narzekać na Toshibę -- 6.1" i makabryczna rezolutność...

    6-calowy ekran LCD dla mobilnych urządzeń
    Superekran Toshiby: 6,1 cala i rozdzielczość 2560 x 1600 pikseli

    http://www.chip.pl/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2
    011/10/superekran-toshiby-6-cali-i-rozdzielczosc-256
    0-x-1600-pikseli

    Oglądanie przez lupę? :)

    -=-

    Mój bakap dziewictwa jest sprawny -- wielokrotnie z niego korzystałem
    przy okazji eksperymentowania i raz, gdy odesłałem netbook do serwisu.
    Wrzuciłem na fabryczny dysk (Hitachi 160 GB) to, co tam było w chwili
    kupna netbooka i wstawiłem ten dysk do netbooka w miejsce dysku Seagate.

    Bakap był wykorzystywany do odtwarzania stanu z dnia kupna na różnych
    dyskach, o różnej pojemności -- zawsze bez jakichkolwiek problemów. :)

    Poza tym kopiuję partycje systemowe z W7S dość często -- aby eksperymentować. :)
    Nigdy nie miałem żadnego problemu, jeśli nie liczyć braku czasu i braki miejsca
    na dysku docelowym...

    Bakapowania na płytach typu DVD zaprzestałem kilka lat temu -- mam
    tych czystych DVDR około pół setki... Może ze 40?... Do tego DVDRW...
    I dodatnie mam, i ujemne... I 3 nagrywarki komputerowe, i jedną telewizyjną...

    No... I mam trochę ;) dysków 2.5 calowych... Nawet nie gubię się w tym,
    co na którym jest. :) Na płytach miałem zwyczaj umieszczania spisu
    płyt -- z oczywistych powodów spis zawierał to, co było nagrane
    wcześniej. Dyski mogą zawierać opisy stale aktualne...

    Za jakiś czas zamierzam wywalać nagrane płyty, przepisując ich zawartość na dyski.
    Tak poczyniłem z masą CDR - zrzucając je na DVDR.

    -=-

    Co do samej partycji recovery -- imo nie jest dla mnie przydatna. :)
    (więc ja wywaliłem z użycia)

    Co do serwisu Acera -- IMO lepszy niż bardzo dobry. Sprawnie, szybko,
    sympatyczniej niż sympatycznie i w ostatnim dniu gwarancji przyjęto
    zgłoszenie (poprzedzone wieloma m@ilami -- czyli odpowiadają szybko)
    gwarancyjnej naprawy w wyniku którego dostałem nowy akumulator, dwa
    razy pojemniejszy niż kupiony wraz z tym netbookiem.

    Acera mogę polecić z czystym sercem. Toshiby nie kupię świadomie już nigdy.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2011-10-25 18:37:12
    Temat: 500DPI, bylo: Płyty recovery...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Oct 2011, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > http://www.chip.pl/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2
    011/10/superekran-toshiby-6-cali-i-rozdzielczosc-256

    Zależy :)

    300 DPI przyjmuje się dla "odległości nalepszego widzenia",
    ale póki człowiek ma działające soczewki lub jest krótkowidzem :P
    to z 15 cm może oglądać ostro gołym okiem.
    A to okolice tego ekraniku.

    Do tego - cytuję:
    "Szykowana jest także trójwymiarowa wersja tego wyświetlacza"

    Tłumacząc na polski - rodzielczość być może wypadnie podzielić przez
    co najmniej dwa, jeśli to ma być "bezokularowe".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2011-11-10 20:10:39
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 24 Oct 2011 00:14:41 +0200, Feromon napisał(a):

    > Zachowaj stary dysk.
    > Wydaje mi się, że partycja "recovery" sie nie odtworzy.
    > Ale lepiej zapytaj serwis laptopa, nawet nie piszesz, jaka firma :))

    Zależy dość mocno od użytego narzędzia i sposobu wykonania kopii. Swego
    czasu na IBM Thinkpad (ale zabijcie - nie pomnę która wersja) zrobiłem kopię
    używając Acronis True Image Home (AFAIR 2010). Odtworzyłem na nowym dysku -
    recovery nie ruszyło. Ten sam dysk źródłowy skopiowany CloneZillą pozwolił
    bez problemów partycję Recovery wykorzystać. Innych narzędzi wtedy nie
    sprawdzałem.

    > Kiedy mi się wydawało, że przywrócenie ssytemu fabrycznego na IBMie
    > potrwa góra kwadrans. A trwało 2,5 godziny, bo tak hu..owo to programiści
    > zaprogramowali = windows + SP2 + SP3 + hwc

    Po kolei instalował Service Packi?! :-O

    [ The trouble with wanting something is the fear of losing it, or never ]
    [ getting it. (Max Payne) ]