  • 1. Data: 2011-10-23 08:51:39
    Temat: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: Magdalena <m...@o...pl>

    Mam laptopa na którego dysku jest ukryta partycja recovery. Rozumiem, że
    służy ona do przywracania systemu (ponownej instalacji systemu, ze
    wszystkimi sterownikami itd.). W laptopie było też oprogramowanie, które
    służy do wypalenia płyt recovery DVD. Wypaliłam sobie takie płyty, w
    sumie jest ich cztery. I teraz nasuwa się pytanie. Jeśli teraz wymienię
    dysk w laptopie, włożę do niego nowy czysty dysk bez partycji, to czy po
    instalacji systemu z płyt recovery, zainstaluje się system ze
    sterownikami i całym oprogramowaniem, czy tylko goły system? I jeszcze
    jedno pytanie. Jak przywrócę system z płyt DVD na nowy czysty dysk, to
    czy partycja revowery zostanie przywrócona, tak jak to było na
    oryginalnym dysku zakupionym z laptopem? Czy po prostu system zostanie
    zainstalowany, ale partycja recovery już nie wróci?

    Magdalena

  • 2. Data: 2011-10-23 09:47:41
    Temat: Re: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: Rafał Łukawski <r...@l...pl>

    On 2011-10-23 10:51, Magdalena wrote:
> [...]
    > oryginalnym dysku zakupionym z laptopem? Czy po prostu system zostanie
    > zainstalowany, ale partycja recovery już nie wróci?

    Tak, z plyty odzyskasz system z calym oprogramowaniem producenta,
    szczerze mowiac nie wiem które systemy robienia obrazkow dyskow robia
    takze obraz recovery, nie sprawdzalem tego. Generalnie polecam codzienne
    backupy softem ghostopodobnym, wtedy odtworzysz aktualny stan i nie
    bedziesz sie bawila nawet w instalacje firefoxa.

  • 3. Data: 2011-10-23 14:11:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.10.2011 10:51, Magdalena pisze:

> [...]
    > oryginalnym dysku zakupionym z laptopem? Czy po prostu system zostanie
    > zainstalowany, ale partycja recovery już nie wróci?

    To są pytania na grupę dotyczącą konkretnego systemu operacyjnego.

    Ta dotyczy kwestii sprzętowych.

    A poza tym skąd mamy wiedzieć, czy laptop o który pytasz nie jest czasem
    innym komputerem niż ten ,z którego teraz piszesz i w związku z tym czy
    to jakiś Mac, czy może chodzi na Windowsie 98, XP, 2000, Vista czy 7,
    czy też może ktoś zainstalował na nim którąś z dystrybucji Linux?

  • 4. Data: 2011-10-23 17:53:02
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Magdalena" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > partycja revowery zostanie przywrócona, tak jak to było na oryginalnym
    > dysku zakupionym z laptopem? Czy po prostu system zostanie zainstalowany,

    To pytanie raczej do producenta laptopa. 4 xDVD to ok 19GB czy da się
    zapisać na tym dwie partycje (aktywna z systemem + recovery, która u mnie w
    laptopie zajmuje 13,6GB)?
    Jeżeli program zapisujący na DVD kompresuje zawartość - to być może. :-)
    Ja tam używam narzędzi, które wiem co robią, np. Ghost. Każda partycje można
    zapisać oddzielnie, skompresować, podzielić na płyty DVD.

  • 5. Data: 2011-10-23 22:08:12
    Temat: Odp: Płyty recovery a nowy dysk
    Od: "Jurek W" <j...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Magdalena" napisał w wiadomości grup

    > Mam laptopa na którego dysku jest ukryta partycja recovery. Rozumiem, że
    > służy ona do przywracania systemu (ponownej instalacji systemu, ze
    > wszystkimi sterownikami itd.). [...]

    > Magdalena

    Rozumiem, że na nowym dysku chcesz mieć również partycję typu recovery i
    chcesz również, aby w razie kłopotów móc odzyskiwać "fabryczny" system po
    uruchomieniu laptopa i naciśnięciu jakiejś kombinacji klawiszy funkcyjnych,
    tak jak było przy dysku fabrycznym.
    W tym celu musisz sklonować nie tylko partycję serwisową, ale również
    program rozruchowy (bootstrap) znajdujący się w master boot recordzie (MBR)
    dysku. Ten program współpracuje z BIOSem.
    W przypadku ACERów sprawa jest dość prosta. W przypadku innego sprzętu nie
    sprawdzałem. Po prostu nie miałem takiej potrzeby.
    Co do zwrócenia się do producenta, różnie bywa. Zależy od polityki dostawcy
    i na kogo personalnie trafisz szukając pomocy u producenta. Na serwisie,
    oczywiście za opłatą bez wątpienia Ci to zrobią, ale informacje szczegółowe
    znajdziesz prędzej na grupach, forach, czy za pomocą google.
    Pozdrawiam.

    Jurek W

  • 6. Data: 2011-10-23 22:14:41
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

> [...]
    > revowery zostanie przywrócona, tak jak to było na oryginalnym dysku
    > zakupionym z laptopem? Czy po prostu system zostanie zainstalowany, ale

    Zachowaj stary dysk.
    Wydaje mi się, że partycja "recovery" sie nie odtworzy.
    Ale lepiej zapytaj serwis laptopa, nawet nie piszesz, jaka firma :))

    Kiedy mi się wydawało, że przywrócenie ssytemu fabrycznego na IBMie
    potrwa góra kwadrans. A trwało 2,5 godziny, bo tak hu..owo to programiści
    zaprogramowali = windows + SP2 + SP3 + hwc

    Feromon

  • 7. Data: 2011-10-24 08:06:35
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > W przypadku ACERów sprawa jest dość prosta. W przypadku innego sprzętu
    > nie sprawdzałem. Po prostu nie miałem takiej potrzeby.
    Prosiłbym o jakieś dodatkowe informacje bo właśnie chcę to zrobić z
    netbookiem Acera.

  • 8. Data: 2011-10-24 10:05:16
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 23 Oct 2011 19:53:02 +0200, nom napisał(a):

> [...]
    > Ja tam używam narzędzi, które wiem co robią, np. Ghost. Każda partycje
    > można zapisać oddzielnie, skompresować, podzielić na płyty DVD.

    Statystyka 9 moich ostatnich przypadków używania płyt recovery tworzonych
    przez użytkowników:

    1 - płytki czyste nie nagrane
    1 - płytki tak porysowane, że nie dały się odtworzyć
    2 - odtworzyło bez partycji recovery
    5 - odtworzyło z partycją recovery, ale bez możliwości wyboru języka
    systemu

    Uwaga 1: Dlaczego uważasz, że na 4 płytach trzeba nagrać 2 partycje?
    Wystarczy jedna - ta z recovery. Potem z niej się odtwarza resztę. I
    przebieg odtwarzania w tych 5 wypadkach wskazuje, że tak właśnie się to
    odbywało.

    Uwaga 2: Zdarza się, że odtwarzanie jest "przywiązane" do wielkości
    partycji i niezależnie od rozmiaru nowego dysku utworzy partycje o
    dokładnie takich rozmiarach jak oryginalne.

  • 9. Data: 2011-10-24 10:06:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

  • 10. Data: 2011-10-24 14:39:06
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    > Uwaga 1: Dlaczego uważasz, że na 4 płytach trzeba nagrać 2 partycje?
    > Wystarczy jedna - ta z recovery. Potem z niej się odtwarza resztę.

    Ja nie piszę, że trzeba, tylko, że trudno zmieścić.
    U mnie na Viście dysk podzielony jest na 3 partycje:
    1) 39MB - nie wiem co to jest dokładnie. :-)
    2) recovery 15GB
    3) reszta to partycja systemowa u mnie ponad 111GB