  • 21. Data: 2011-06-01 12:26:01
    Temat: Re: Klonowanie HDD na SSD
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-06-01 01:54, Q pisze:

    > Fakt - nie trafilem na takie dziadostwo ;)

    No, z tym "dziadostwem" to różnie bywa ;)

    Nie pamiętam konkretnie, ale niektóre programy do tworzenia muzyki oraz
    programy graficzne wymagają.
    A bezsensowne to o tyle, że masz 64GB lub więcej RAMu (Win x64), a
    głupek nadal bez kawałka SWAPu nie ruszy :(

    Temat o tyle dziwny, że programy najbardziej znanych firm, a tak
    dziwacznie napisane 8-)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam.

  • 22. Data: 2011-06-01 13:17:35
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-05-31 13:57, Norbert pisze:
    > Jak juz dokonasz transferu daj znac jak poszlo, tez sie do tego przymierzam,
    > tylko dysk chce wziac mniejszy (60GB) bo nie chce poki co szastac kasa, za
    > rok beda o polowe tansze.

    Jak sklonuje to napiszę ale zacząłem się trochę wahać co do
    zakupu SSD po przeczytaniu jakie środki ostrożności są
    podejmowane przy korzystaniu z SSD - drugi post tutaj:
    http://forum.purepc.pl/Dyski-twarde-cdromy-dvd-pendr
    ive-f55/Wszystko-SSD-FAQ-1-t270332.html
    Technicznie to wszystko jestem w stanie "wdrożyć" tylko
    trochę mało ma to wspólnego z wygodą, której bym się
    spodziewał po tak drogim sprzęcie jak SSD o dużej pojemności.

    Miałbym jeszcze takie pytanie - jakby ktoś wiedział to proszę
    o wyjaśnienie: jak dysk SSD przestanie być w stanie
    odczytywać/zapisywać dane prawidłowo (zużycie) nawet mimo
    korekcji, to czy ja to jakoś zauważę - czy zostanę
    poinformowany o tym przez komputer (przez bios/uefi lub
    przez system)? Bałbym się sytuacji gdy komputer działa nie do
    końca prawidłowo a ja o tym nie wiem. Np. źle wczytane
    programy mażą po dyskach z cennymi danymi (poza SSD będzie
    jeszcze HDD).

  • 23. Data: 2011-06-01 13:31:20
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 14:26:01 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > głupek nadal bez kawałka SWAPu nie ruszy :(
    >
    > Temat o tyle dziwny, że programy najbardziej znanych firm, a tak

    Bo to nie zawsze chodzi o "rozszerzanie" ramu. Niektore programy
    wykorzystuja swapa jako "platforme" komunikacji miedzyprocesowej.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 24. Data: 2011-06-01 13:35:01
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 15:17:35 +0200, Netx napisał(a):

> [...]
    > trochę mało ma to wspólnego z wygodą, której bym się
    > spodziewał po tak drogim sprzęcie jak SSD o dużej pojemności.

    Po pierwsze to post sprzed prawie 3 lat, w technologii SSD to wieki.
    Po drugie z tego co mi wiadomo to wiekszosc problemow, ktore tam sa opisane
    a sa zwiazane z systemem (prefetch, indeksowaie, etc.) w systemie Windows 7
    jest zalatwiona z automatu, system rozpoznaje dysk SSD i wylacza to co
    trzeba wylaczyc - niech ktos bardziej obeznany to potwierdzi lub zaprzeczy.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 25. Data: 2011-06-01 13:36:19
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Norbert"
    >Bo to nie zawsze chodzi o "rozszerzanie" ramu. Niektore programy
    >wykorzystuja swapa jako "platforme" komunikacji miedzyprocesowej.

    Rzeco?
    Niby jak?
    Jesteś w stanie pokazać w jakimkolwiek API Windows funkcje pozwalające
    dobierać się do swapu innego procesu? (ale _tylko_ do swapu; normalną
    pamięć dzieloną przecież zostawiliśmy w spokoju).

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 26. Data: 2011-06-01 13:44:10
    Od: Netx <n...@g...pl>

    W dniu 2011-06-01 15:35, Norbert pisze:
> [...]
    > trzeba wylaczyc - niech ktos bardziej obeznany to potwierdzi lub zaprzeczy.

    Post jest stary to fakt - przyłączę się do pytania czy
    opisane w nim kroki nadal są celowe - a może nie wszystkie?

    Natomiast na pewno Win7 nie zrobi sam wszystkiego co tam
    opisano - np. nie przeniesie profilu użytkownika na inny dysk
    (btw w tym jest pulpit). Podobnie nie sądzę aby Win7
    przeniósł katalogi tymczasowe (wskazane przez zmienne
    tmp,temp) na inny dysk. Osobiście przeniósłbym jeszcze
    katalog profilu Thunderbirda z pocztą - tylko że, no właśnie,
    okazałoby się że na SSD miałbym tylko pliki systemu ,
    programów i gier do ich wczytywania.

    Jeszcze chciałbym ponowić pytanie czy użytkownik jest jakoś
    informowany gdy SSD się zużyje czy też może być tak że
    programy wczytują się nieprawidłowo a użytkownik o tym nie wie.

  • 27. Data: 2011-06-01 13:46:36
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Bo to nie zawsze chodzi o "rozszerzanie" ramu. Niektore programy
    > wykorzystuja swapa jako "platforme" komunikacji miedzyprocesowej.

    Nic tylko pogratulowac takim programistom i ludziom, ktorzy ich
    zatrudnili....

  • 28. Data: 2011-06-01 13:47:52
    Temat: Odp: Klonowanie HDD na SSD
    Od: "m4rkiz" <a...@b...cpl>

    Użytkownik "Netx" <n...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > wspólnego z wygodą, której bym się spodziewał po tak drogim sprzęcie jak SSD o

    ten tekst byl napisany 3 lata temu, ostatnia edycja niemal 1,5 roku temu...

    owszem, czesc z tych rzeczy warto zrobic, ale jezeli ich nie zrobisz
    to nic nie wybuchnie

    https://groups.google.com/group/pl.comp.pecet/msg/a8
    ffd9cf28dfa1ce?hl=en

    o ile nie masz autoczyszczenia to temp i tak warto ustawic gdzies pod reka

    swap dac do ramdysku, cache przegladarek nie uzywam, a reszte w7 zrobi samo

  • 29. Data: 2011-06-01 15:11:31
    Od: Norbert <n...@r...no>

    Dnia Wed, 01 Jun 2011 15:36:19 +0200, Mariusz Kruk napisał(a):

> [...]
    > dobierać się do swapu innego procesu? (ale _tylko_ do swapu; normalną
    > pamięć dzieloną przecież zostawiliśmy w spokoju).

    Nie napisalem, ze dostajesz sie do swapu innego procesu tylko mozesz sie
    komunikowac tworzac w swapie wspolna przestrzen do ktorej inne procesy maja
    dostep.
    Robi sie to przez:
    CreateFileMapping z parametrem hFile = INVALID_HANDLE_VALUE
    a potem robi sie "widok" na ten obszar przez MapViewOfFile.

    --
    pozdrawiam
    Norbert

  • 30. Data: 2011-06-01 16:21:48
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Wed, 01 Jun 2011 15:44:10 +0200
    doszła do mnie wiadomość <is5fnf$pqp$1@inews.gazeta.pl>
    od Netx <n...@g...pl> :

    >Post jest stary to fakt - przyłączę się do pytania czy
    >opisane w nim kroki nadal są celowe - a może nie wszystkie?

    Jak chcesz się o tym przekonać, to pobaw się programem hiOmon, jest
    wersja trial na 30 dni:
    http://www.hyperio.com/hIOmon/Download/hIOmonDownloa
    dInfo.htm
    Jak ktoś zna coś lepszego, to niech się podzieli.