  • 1. Data: 2011-05-04 16:33:20
    Temat: Odp: Analogowe układy scalone - projektowanie
    Od: Mateusz Klatecki <m...@k...net>

    Mogę zaproponować poszperanie trochę na stronach uczelni wyższych. Np. politechnika
    gdańska: http://www.ue.eti.pg.gda.pl/~jacj/
    Niestety doktor ten ma taki zwyczaj że materiały do wykładów są dostępne na stronie
    tylko parę tygodni po wykładzie, ale i tak znajdziesz trochę informacji o
    topografiach.

    Ogólnie to całość sprowadza się do rysowania prostokątów - nic ciekawego i można tego
    nauczyć małpę. Cała trudność polega na tym, aby odpowiednio zaprojektować układ
    (narysować schemat i dobrać parametry tranzystorów) więc najpierw trzeba zgłębić
    sporo wiedzy nt układów analogowych i nieliniowych.

  • 2. Data: 2011-05-05 09:49:11
    Temat: Re: Analogowe układy scalone - projektowanie
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    W dniu 2011-05-04 18:33, Mateusz Klatecki pisze:
> [...]
    > dostępne na stronie tylko parę tygodni po wykładzie, ale i tak
    > znajdziesz trochę informacji o topografiach.

    Dzięki! Na tę stronę się nie natknąłem.

> [...]
    > aby odpowiednio zaprojektować układ (narysować schemat i dobrać
    > parametry tranzystorów) więc najpierw trzeba zgłębić sporo wiedzy nt

    No właśnie. A technika scalona ma trochę knifów, które trzeba wziąć pod
    uwagę...

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 3. Data: 2011-05-05 19:07:10
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RtB napisał:

    > Dzięki! Na tę stronę się nie natknąłem.

    > No właśnie. A technika scalona ma trochę knifów, które trzeba wziąć pod
    > uwagę...

    Knifów, knifików i knifiątek...

    Tyrystor pasożytniczy w układach CMOS, odległości ochronne (ze względu
    m.in. na ten tyrystor), propagacja zakłóceń w podłożu, spadki w sieci
    masy, Odmienna prędkość dyfuzji na brzegu i w głębi szyku elementów -
    długo tak można.

    A w ogóle o jakie projektowanie ci chodzi - technologiczne (z doborem
    parametrów technologicznych) czy układowo - topograficzne (przy
    ustalonej i dobrze scharakteryzowanej technologii)?

    --
    Darek

  • 4. Data: 2011-05-06 16:21:39
    Temat: Re: Analogowe układy scalone - projektowanie [2-in-1]
    Od: RtB <r...@N...onet.pl>

    > Knifów, knifików i knifiątek...
    [cut]
    > A w ogóle o jakie projektowanie ci chodzi - technologiczne (z
    > doborem parametrów technologicznych) czy układowo - topograficzne
    > (przy ustalonej i dobrze scharakteryzowanej technologii)?

    Odpowiem na 2-w-1.
    Raczej układowo-topograficzne. Do technologii schodził póki co nie będę.
    Rzecz wygląda tak, że jest pomysł na układ scalony. Tyle, że nie mamy
    ludzi, którzy się na tym znają, a mnie to zaczęło interesować. Tyle, że
    - z tego, co już wyczytałem - bez solidnych modeli, dobrego symulatora i
    znajomości paru "dowcipów" techniki scalonej nawet za symulację się nie
    zabiorę.

    > Hasa - Cadence, Mentor. Dwie firmy dostarczające dwa podstawowe
    > obecnie programy do projektowania układów scalonych. Na etapie
    > projektowania układowo - topograficznego w zasadzie bez takiego
    > wsparcia programowego nikt się za projektowanie nie bierze.
    [cut]

    Na soft właśnie czekamy. Nie wiem, czy będzie to Cadence, czy Mentor -
    to się okaże w trakcie (z Mentorem współpracujemy na płaszczyźnie PCB, a
    Cadence można mieć z Europractice...). W tak zwanym międzyczasie próbuję
    znaleźć coś o podstawach - ot, choćby jak się zabrać za najprostszy WO
    czy OTA.

    Pozdrawiam,

    Piotr

  • 5. Data: 2011-05-07 10:02:57
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik RtB napisał:
> [...]
    > Cadence można mieć z Europractice...). W tak zwanym międzyczasie próbuję
    > znaleźć coś o podstawach - ot, choćby jak się zabrać za najprostszy WO

    Zapraszam na priv.

    --
    Darek

  • 6. Data: 2011-05-07 21:09:45