  • 1. Data: 2015-08-08 08:48:06
    Temat: Odłączanie diod P4115
    Od: Luke <l...@l...net>

    Cytat z opisu gotowego modułu drivera na P4115:

    > Diody muszą być podłączone na stałe do zasilacza. Włączanie/wyłączanie oświetlenia
    musi być po stronie WEJŚCIA, inaczej diody mogą zostać uszkodzone. Dotyczy to również
    termowyłączników.

    Trzeba mi sklecić zasilacz do oświetlenia LED, a sama "lampka" musi być
    do niego podłączana wtyczką (ze względu na wymienne "lampki").
    Pamiętanie o kolejności włączania jest idiotyczne.

    Da się w jakikolwiek sposób zaradzić? Czy tu chodzi o samoindukcję
    dławika (jakaś dioda równolegle), czy o coś więcej? Pobieżne przejrzenie
    noty katalogowej nie daje explicite odpowiedzi...

    L.

  • 2. Data: 2015-08-09 00:09:15
    Temat: Re: Odłączanie diod P4115
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    >Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    da.pl...

> [...]

    >dławika (jakaś dioda równolegle), czy o coś więcej? Pobieżne przejrzenie
    >noty katalogowej nie daje explicite odpowiedzi...

    Jakiego dławika ?
    Zasilacz LED to stabilizator prądu.
    Wystarczy przeanalizować prawo Ohma dla I=const.
    I od razu widać, dlaczego włączanie/wyłączanie powinno być po stronie
    "wejścia"