  • 1. Data: 2016-06-07 12:00:41
    Temat: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Właśnie dzwoniła do mnie miła pani umówić się na 1. przegląd auta.
    Zaproponowała mi dodatkowo odgrzybianie klimatyzacji. Nie wiem czy to ma
    sens w rocznym samochodzie?

    Nie ma żadnych dziwnych zapachów, nic się nie dzieje. Oczywiście wg pani
    powinno się bezwzględnie odgrzybiać co roku. Do wyboru 2 opcje 80 i 250zł.

    Co radzicie? Odgrzybiać trzeba rzeczywiście co rok? W innych autach nikt
    nie proponował, więc się nie zastanawiałem :) Jak mi w cytrynie
    wyparował czynnik, oddałem do fachowca, stwierdził, że trzeba tylko
    uzupełnić i wtedy rzeczywiście odgrzybiał, ale to było po 5 czy 6 latach...

  • 2. Data: 2016-06-07 12:03:29
    Temat: Re: Odgrzybianie klimy - jak często?
    Od: Nikt <n...@l...localhost>

    On 2016-06-07 12:00, twistedme wrote:
    > Co radzicie?

    z punktu widzenia alergika - co pół roku
    w innych przypadkach - co roku lub rzadziej, wszystko zalezy jak uzywasz
    klimy

  • 3. Data: 2016-06-07 13:37:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 7 Jun 2016 12:00:41 +0200, w <57569b49$0$644$65785112@news.neostrada.pl>,
    twistedme <t...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > powinno się bezwzględnie odgrzybiać co roku. Do wyboru 2 opcje 80 i 250zł.

    Dla mnie bez sensu. Nigdy nie odgrzybiałem, nigdy nie śmierdziało, grzybów nie
    było.
    Klimy zresztą dosyć sporadycznie używam. Za to od czasu do czasu przełączam pod
    koniec jazdy na gorące powietrzne, coby usunąć wilgoć z układu (brak wilgoci =
    brak grzybów).
    Wolę tak niż resztki jakiejś chemi z układu prosto w nos.

  • 4. Data: 2016-06-07 15:32:01
    Od: Rafał <n...@g...com>

    W dniu wtorek, 7 czerwca 2016 12:00:44 UTC+2 użytkownik twistedme napisał:
> [...]
    > wyparował czynnik, oddałem do fachowca, stwierdził, że trzeba tylko
    > uzupełnić i wtedy rzeczywiście odgrzybiał, ale to było po 5 czy 6 latach...

    Mówią że serwis klimatyzacji co 3 lata (sprawdzenie). Ja mam 6 lat i sprawdzałem raz
    i ozonowałem. Zalecili tylko ozonowanie, bo jak klimatyzacja jest szczelna i
    działająca to nic więcej się nie robi. W rocznym samochodzie nie ma sensu robić jak
    dla mnie. Chyba ze jesteś jakimś alergikiem lub coś.

  • 5. Data: 2016-06-07 22:04:46
    Od: kkk <m...@g...com>

    Odgrzybia się nie jak są zapachy tylko żeby ich nie było.... każdą używaną
    klimatyzację (w domu, biurze czy w aucie) raz w roku... alergicy częściej.

  • 6. Data: 2016-06-07 22:09:07
    Od: kkk <m...@g...com>

    > Mówią że serwis klimatyzacji co 3 lata (sprawdzenie). Ja mam 6 lat i sprawdzałem
    raz i ozonowałem. Zalecili tylko ozonowanie, bo jak klimatyzacja jest szczelna i
    działająca to nic więcej się nie robi.

    Czyli "robi się" jak już nie działa?
    Otóż "robi się" żeby ciągle działała i to dobrze działała, skutecznie - jak nowa i
    to co dwa lata :)
    Mówią Ci bzdury, może za to zapłacisz, a może Ci się upiecze.

  • 7. Data: 2016-06-07 22:16:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    kkk wrote:

    > Odgrzybia się nie jak są zapachy tylko żeby ich nie było.... każdą używaną
    klimatyzację (w domu, biurze czy w aucie) raz w roku... alergicy częściej.

    chyba masz warsztat odgrzybiania. Nigdy tego jeszcze nie robiłem. nie
    było powodu. A samochody niektóre miałem mocno wiekowe.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2016-06-07 22:20:19
    Od: kkk <m...@g...com>

    > chyba masz warsztat odgrzybiania. Nigdy tego jeszcze nie robiłem. nie
    > było powodu. A samochody niektóre miałem mocno wiekowe.

    To że Ty nie robiłeś nie znaczy, że się tego nie robi... niektórzy się nie myją,
    podobno brud konserwuje, inni chodzą bez czapki w zimie... - ja namawiam aby ubierać
    dla zdrowia (jestem producentem czapek.)

  • 9. Data: 2016-06-07 22:21:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    kkk wrote:

    > To że Ty nie robiłeś nie znaczy, że się tego nie robi... niektórzy się nie myją,

    niektórzy za to myją samochód co tydzień. Co nie znaczy, że jest to
    niezbędne

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 10. Data: 2016-06-07 22:34:21
    Od: kkk <m...@g...com>

    > niektórzy za to myją samochód co tydzień. Co nie znaczy, że jest to
    > niezbędne

    Różnica jest taka, że jak nie umyjesz auta to jeździsz brudnym i z grubsza nic poza
    tym. Jak nie odgrzybiasz klimatyzacji to Ty lub ktoś z Twojego otoczenia może się
    pochorować i z klimy może zacząć śmierdzieć. O ile zapachy zwalczysz dość łatwo w
    klimatyzatorze domowym to już przy zaniedbanym parowniku w aucie ani łatwo ani szybko
    ani ostatecznie tanio nie będzie w większości współczesnych aut.
    To są fakty - koniec, kropka.