  • 1. Data: 2011-11-22 11:15:51
    Temat: Odczyt pamięci NAND Flash, co i jak? [newbie] :)
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    Witam,

    mam problem, uszkodzony został pendrive (wyrwane gniazdo i kilka
    elementów SMD przy okazji), zamówiłem identyczny, w nadziei, że będzie
    na tym samym kontrolerze, ale oczywiście sie nie udało :)

    Stary pen ma kontroler Phison PS2233-F, nowy Phison PS2251-39-F, jako że
    rozkład pewnych elementów jest inny to nawet nie próbowałem tego
    przelutować wraz z kontrolerem.

    Teraz moje pytanie brzmi, jak i czym mogę zrzucić zawartość pamięci z
    tego pen'a (pamięć to toshiba TH58NVG5T2ETA20). Czy ktoś ma dostęp do
    datasheet'a tej pamięci? Gdybym poznał wyprowadzenia, mógłbym próbować
    podłączyć to pod kartę smartmedia/xD, bądź czytnik, ale bez poznania
    wyprowadzeń nic nie zdziałam.

    Czy są jakieś tanie "programatory/czytniki" do tego typu pamięci? Mogą
    być do zbudowania, niestety profesjonalistą nie jestem, elektronika to
    moje małe hobby, stąd moje pytanie :)

    Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam,
    Nex@pl

  • 2. Data: 2011-11-22 11:42:24
    Temat: Re: Odczyt pamięci NAND Flash, co i jak? [newbie] :)
    Od: NoTak <g...@z...gov.pl>

    W dniu 2011-11-22 12:15, Nex@pl pisze:
> [...]
    > moje małe hobby, stąd moje pytanie :)
    >
    > Z góry dzięki za podpowiedzi i pozdrawiam,

    Na stronie producenta masz dostepny datasheet a z odczytaniem moze byc
    problem bo o ile odczytasz kazdym lepszym programatorem badz softem to
    juz posklejanie tych danych w calosc moze byc problemem.

    W tego typu pamieciach dane zapisywane sa w specyficzny sposob zalezny
    od kontrolera i softu w nim tkwiacego podobnie jak w SSD.

  • 3. Data: 2011-11-22 11:54:49
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2011-11-22 12:42, NoTak pisze:

    > Na stronie producenta masz dostepny datasheet a z odczytaniem moze byc
    > problem bo o ile odczytasz kazdym lepszym programatorem badz softem to
    > juz posklejanie tych danych w calosc moze byc problemem.

    Wiem, że to głupie pytanie, ale naprawdę nie mogę sobie poradzić ze
    zlokalizowaniem tego :) Możesz podać linka?

    > W tego typu pamieciach dane zapisywane sa w specyficzny sposob zalezny
    > od kontrolera i softu w nim tkwiacego podobnie jak w SSD.

    To akurat wiem, hex, mix, block editor itd. W miarę można te informacje
    znaleźć u wschodnich sąsiadów.

  • 4. Data: 2011-11-22 13:12:01
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    to szukaj moze na allegro podobnych uzywanych, za jakims razem trafisz na
    identyczny :)

  • 5. Data: 2011-11-23 09:29:16
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik Nex@pl napisał:
> [...]
    >
    > Stary pen ma kontroler Phison PS2233-F, nowy Phison PS2251-39-F, jako że
    > rozkład pewnych elementów jest inny to nawet nie próbowałem tego

    A kość pamięci jest taka sama? może wystarczy pamiątkę przełożyć?
    [...]
    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html