    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Odczyt danych z karty SD
    Date: Sun, 29 Jun 2014 09:52:39 +0200

    Znajomy poprosił mnie o podjęcie próby odzyskania danych z zepsutej
    karty SD. Karta 1GB, wyprodukowana przez jakąś "dziwną" firmę Kingdisk.
    Aparat jej nie widzi, po włożeniu do komputerowego czytnika zwykle nic
    się nie dzieje. Czasem ikonka nośnika pojawia się na parę sekund i znika.

    Nie podjąłem jeszcze próby odczytu danych przez SPI.

    Otworzyłem obudowę karty. W środku znajdują się dwa układy scalone:

    1) Kość pamięci o następujących oznaczeniach

    SAMSUNG 622
    K9L8G08U0M
    PCB0

    2) Sterownik/interfejs

    SM264CF
    AH6RG
    0620 17D

    Zakładając, że próba dostania się do danych po SPI nie przyniesie
    rezultatu, jakie kroki mógłbym jeszcze podjąć? Myślałem o zakupie
    identycznej karty i przelutowaniu układu pamięci, ale trudno będzie taką
    zdobyć, ponieważ jest to już dość leciwy (prawie) no-name.
    Jeśli uda mi się zdobyć inną kartę na takiej samej pamięci, mogę liczyć
    na to, że podmiana przyniesie pozytywny efekt? Wszystkie dane związane z
    systemem plików są przechowywane w układzie pamięci? Ten mniejszy
    sterownik nie trzyma niczego o kluczowym znaczeniu?