  • 11. Data: 2011-04-28 12:06:59
    Temat: Re: Odbieranie numerów zastrzeżonych przyciskiem "głośnomówiącym"- nie działa
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 12:51, Maseł <m...@p...onet.pl> pisze...

    > Wszystko zalezy od tego co to za telefon, kto i na jakich warunkach go
    > sprzedal.

    Czyżbyś znał taki model telefonu analogowego, w którym można zdalnie
    (po linii telefonicznej!) wymienić firmware?
    Neostradę (modem) zostawmy w spokoju - to oczywiste.

    Ircys

  • 12. Data: 2011-04-28 12:26:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ircys napisał:

    > Czyżbyś znał taki model telefonu analogowego, w którym można
    > zdalnie (po linii telefonicznej!) wymienić firmware?

    Chyba nawet mam taki. Tele-2 kiedyś rozdawało. Kilka razy dziennie
    próbuje łączyć się z (nieistniejącym już) numerem telefonu celem
    pobrania jakichś danych i dopisania ich do flasha. Może nie chce
    wymienić od razu całego firmware, ale przecież by mógł.

    > Neostradę (modem) zostawmy w spokoju - to oczywiste.

    Co oczywiste? Ja akurat nie widzę możliwości, by operator mógł
    robić co zechce z *modemem* ADSL. O taką oczywistość chodziło?

    --
    Jarek

  • 13. Data: 2011-04-28 12:38:09
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 14:26, Jarosław Sokołowski pisze...

> [...]
    > pobrania jakichś danych i dopisania ich do flasha. Może nie chce
    > wymienić od razu całego firmware, ale przecież by mógł.

    No jak telefon sam coś chce to czemu się dziwisz. Tele-2 nie jest tu
    dobrym (adekwatnym) przykładem :) Ja mówię o przypadku zwykłego
    Kowalskiego,
    który kupił sobie telefon w sklepie, przyszedł podłączył w domciu,
    a tu nagle operator bez jego wiedzy zmienił mu firmware w tym
    cudzie techniki. Jak operatorowi to się uda to... szacun :)

    > Co oczywiste? Ja akurat nie widzę możliwości, by operator mógł
    > robić co zechce z *modemem* ADSL. O taką oczywistość chodziło?

    Co zechce to może nie ale firmware w SWOIM sprzęcie to czemu?

    Ircys

  • 14. Data: 2011-04-28 13:04:15
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2011-04-28 14:38, Ircys pisze:

    > Co zechce to może nie ale firmware w SWOIM sprzęcie to czemu?

    Od ładnych paru lat z reguły to nie jest JEGO sprzęt.

  • 15. Data: 2011-04-28 13:17:59
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 15:04, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
    <m...@t...waw.pl> pisze...

    > Od ładnych paru lat z reguły to nie jest JEGO sprzęt.

    Polemizowałbym, ale proszę, nie ciągnijmy tego tematu dalej
    tylko skupmy się na wątku :)

    Ircys

  • 16. Data: 2011-04-28 15:05:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ircys napisał:

> [...]
    > w domciu, a tu nagle operator bez jego wiedzy zmienił mu firmware
    > w tym cudzie techniki. Jak operatorowi to się uda to... szacun :)

    Przypomnę, ze pytanie dotyczyło *modelu telefonu analogowego*, a nie
    *modelu operatora*. W takim modelu jak tepsa, nie ma takiej potrzeby
    jaka zaistniała w modelu Tele-2. Ale przecież tepsa mogłaby robić to
    samo. Zresztą w końcu ten aparat wylądował w mojej sieci i dzwonił
    na mój numer, więc to ja mogłem mu kazać zmieniać to i owo. Więc co,
    szacun? Nie poczuwam się, nie ja ten przekręt wymyśliłem. A co do
    Tele-2, to chyba szacun faktycznie. To chyba jedyny operator, któremu
    udało się poziomem przekręciarstwa i buractwa przewyższyć tepsę.

    > Co zechce to może nie ale firmware w SWOIM sprzęcie to czemu?

    Z przyczyn technicznych choćby. Mam kilka modemów ADSL, widać na nich
    logo TP, Netii albo Orange -- operator (ani logodawca) nie jest w stanie
    nic w nich zmienić (nawet gdybym je podłączył do sieci).

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2011-04-28 15:07:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Od ładnych paru lat z reguły to nie jest JEGO sprzęt.

    A czy taka na przyład Netia dzieli się z abonentem informacją, jak
    poustawiać ten nieswój sprzęt? Parametry do VoIpa podają, czy nadal
    trzeba się włamywać do swojego sprzętu, jeśli chce się to wszystko
    inaczej zorganizować?

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2011-05-02 11:45:23
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 28 Kwi, 17:05, Jarosław Sokołowski pisze...

> [...]
    > *modelu operatora*. W takim modelu jak tepsa, nie ma takiej potrzeby
    > jaka zaistniała w modelu Tele-2. Ale przecież tepsa mogłaby robić to

    Nie zrobi, choćby "stawała na głowie", w przypadku gdy, tak jak
    pisałem
    wcześniej, Kowalski w normalnym sklepie sam kupi sobie normalny (!)
    telefon
    i włączy go do normalnej (np. TP) sieci.

    I tu możesz się lekko zdziwić

    Ircys

  • 19. Data: 2011-05-02 13:18:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ircys napisał:

    > Nie zrobi, choćby "stawała na głowie", w przypadku gdy, tak jak
    > pisałem wcześniej, Kowalski w normalnym sklepie sam kupi sobie
    > normalny (!) telefon

    Nie wiem jaką na potrzeby dyskusji przyjmiemy definicję "normalnego
    telefonu", ale wedle tej co mi się nasuwa, normalny telefon w ogóle
    nie ma softu, więc nie ma się nad czym zastanawiać.

    > i włączy go do normalnej (np. TP) sieci.

    Ten 'naprzykład' znacznie wykraca poza moje wyobrażenia normalności,
    ale niech będzie.

    Tu jest jak z normalnym telefonem.

    --
    Jarek