  • 11. Data: 2010-10-21 16:38:59
    Temat: Re: Od kiedy w Polsce ruch lewostronny? :-)))
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:i9pj2l$8fd$1@mx1.internetia.pl...
    > Użytkownik "CeSaR" <a...@m...com> napisał w wiadomości
    > Założyłem sobie, być może niesłusznie, że tym lewym pasem jedzie gość z
    > maksymalną dopuszczalną prędkością. Jakkolwiek zauważam, że Ty założyłeś
    > sobie, że gość na lewym się wlecze? - miszmasz troche, ale pewnie
    > zrozumiesz ;-)

    A to coś zmienia? Argument o maksymalnej dopuszczonej jest kuriozalny i
    kompletnie bez znaczenia. Ty założyłeś że gość z lewego może łamać pewne
    przepisy, to załóż że ten na prawym również ma takie prawo ;)

    Pozdr

  • 12. Data: 2010-10-21 16:40:00
    Od: "news-gazeta" <n...@g...pl>

    > Mieszkam w Wielkopolsce ;-)
    > Filmik ok, ale co z niego wynika bo nie załapałem, nie jechaliście
    > przecież "lewym" pasem ;-) -
    > ps. oglądałem bez dzwięku

    Chciał właśnie pokazać ile baranów ciągnie lewym pasem zupełnie
    niepotrzebnie.

    p.s. jaką renówką jechaliście?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 13. Data: 2010-10-21 16:44:01
    Od: PB <p...@b...pl>

    Thu, 21 Oct 2010 16:30:28 +0200, na pl.misc.samochody, CeSaR
    napisał(a):

    > Tyle tylko że prawym zgodnie z przepisami nie zawsze może. A poza obszarem
    > zabudowanym prawie wcale nie może :-(

    Doczyta kolega przepisy. Można poza obszarem zabudowanym wyprzedzać z
    prawej strony jak najbardziej. Fakt że nie na każdej drodze. Ale na
    takiej np. gierkówce bez problemu.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 14. Data: 2010-10-21 16:59:55
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-10-21 14:25, Robert_J pisze:
    > Pod fajrant pozwolę sobie na żartobliwego posta :-). Coraz częściej dostrzegam
    wręcz chorobliwą ciągotę sporej liczby kierowców do jazdy lewym pasem po jezdni dwu
    lub trzypasowej, nawet jeśli nikt przed nimi nie jedzie i nie ma absolutnie potrzeby
    jechać po lewej :-). Pal sześć na drodze z dziurawą nawierzchnią,

    No, skoro z reguły lewy lepszy to dlaczego "pal sześć"? Argument całkiem istotny!
    Poza tym, jak są trzy pasy to większość woli chyba środkowy.
    Trudniej go zablokować tym skręcającym w lewo lub w prawo.
    Poza tym, jazda środkowym (lub lewym w przypadku 2-ch pasów) ułatwia innym
    pojazdom włączanie się do ruchu z prawej - a więc jest prospołeczna.
    Redukuje się też ryzyko kolizji z pojazdem lub pieszym który by chciał wtargnąć
    poprzecznie na jezdnię. W razie zatoru, ma się aż dwa pasy do wyboru po obu stronach.
    Generalnie, jadąc środkiem czujesz się pewniej i bezpieczniej i swobodniej.

  • 15. Data: 2010-10-21 17:07:44
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-21 16:40, news-gazeta pisze:

    > Chciał właśnie pokazać ile baranów ciągnie lewym pasem zupełnie
    > niepotrzebnie.
    >
    > p.s. jaką renówką jechaliście?

    1.5dci o zawrotnej mocy 65KM w Thalii.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 16. Data: 2010-10-21 17:16:08
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

> [...]
    > trochę lepszy. Może czas już wprowadzić u nas ruch lewostronny?
    > Przygotowanie praktyczne mamy duże ;-)))

    Ruch w Polsce jest obustronny. Przykładem są ronda kręcące się w lewo...
    Tylko idiota mógł to wymyślić. Jakże idealnie by się jeździło, gdyby
    kręciły się ronda w prawo...

  • 17. Data: 2010-10-21 17:21:43
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-10-21 16:44, PB pisze:

    > Doczyta kolega przepisy. Można poza obszarem zabudowanym wyprzedzać z
    > prawej strony jak najbardziej. Fakt że nie na każdej drodze. Ale na
    > takiej np. gierkówce bez problemu.

    Co nie zmienia faktu, że nie jest to bezpieczne. Taki mistrz lewego pasa
    jak np. skończy rozmawiać przez telefon może nagle stwierdzić, że jednak
    zjedzie na prawy, raczej mało prawdopodobne, że spojrzy w lusterko...

    A.

  • 18. Data: 2010-10-21 18:28:14
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    k.gda.pl
    *Filip KK* napisał(-a):

    > Ruch w Polsce jest obustronny. Przykładem są ronda kręcące się w
    > lewo...
    > Tylko idiota mógł to wymyślić. Jakże idealnie by się jeździło, gdyby
    > kręciły się ronda w prawo...

    Kiedyś w TV pokazywali nawet ustawiony znak sugerujący taki właśnie ruch
    na rondzie :D

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 19. Data: 2010-10-21 19:38:35
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:i9pi8p$8il$1@news.dialog.net.pl...

    > Wybacz, ale muszę spytać - jesteś Ślązakiem?
    > To tak w kontekście filmiku, który kiedyś nagrałem jadąc z innym
    > grupowiczem:
    > http://www.youtube.com/user/kenickiePL?feature=mhum#
    p/a/u/2/Z28SfH38m0g

    Gratuluję dresiarstwa - ot, typowo gówniarskie podejście "ja jestem miszcz i
    mnie wolno zapierd.... 160km/h, a wszyscy majom mi spierd.... z drogi". O
    słownictwie to już w ogóle szkoda pisać, bo aż uszy bolą.
    Kolego troszkę wyobraźni i więcej samokrytyki dla siebie.

  • 20. Data: 2010-10-21 19:41:27
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Ruch w Polsce jest obustronny. Przykładem są ronda kręcące się w lewo...
    > Tylko idiota mógł to wymyślić. Jakże idealnie by się jeździło, gdyby
    > kręciły się ronda w prawo...

    Stwarzało by to więcej problemów, ponieważ mijał byś więcej wjazdów i w ten
    sposób generował byś większe utrudnienie.