-
X-Received: by 10.49.120.68 with SMTP id la4mr523847qeb.35.1367998229132; Wed, 08 May
2013 00:30:29 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.120.68 with SMTP id la4mr523847qeb.35.1367998229132; Wed, 08 May
2013 00:30:29 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!l3no3388625qak.0!news-out.go
ogle.com!y6ni19295qax.0!nntp.google.com!m7no3435311qam.0!postnews.google.com!gl
egroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 8 May 2013 00:30:29 -0700 (PDT)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=78.133.163.113;
posting-account=xJeOTgkAAACWDznXCfAxlHgKIGrY4UpY
NNTP-Posting-Host: 78.133.163.113
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <d...@g...com>
Subject: Od czego zależą wahania temperatury?
From: Marcin Kiciński <m...@g...com>
Injection-Date: Wed, 08 May 2013 07:30:29 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2491335
[ ukryj nagłówki ]Jakiś czas temu pisałem o problemach z termostatem w
Grande Punto - w chłodne dni silnik wolno się nagrzewał,
a po krótkim zatrzymaniu (nawet na światłach na
skrzyżowaniu) temperatura potrafiła spaść o 1/4 skali.
Ja dotąd byłem przyzwyczajony do tego, że we Fiatach,
gdy wszystko jest sprawne, wskazówka temperatury podczas
jazdy stoi nieruchomo w połowie skali.
Termostat został wymieniony, silnik nagrzewa się dużo
szybciej, temperatura już tak bardzo nie skacze. Ale nadal
występują niewielkie, chwilowe spadki temperatury, a dałbym
głowę, że kiedyś ich nie było. Dodam, że stary termostat
testowany w garnku z wodą ;) działa, chociaż nie wiem czy
jego czas reakcji nie jest zbyt wolny.
No i teraz wpadłem na nowy trop - w zeszłym roku, latem,
wymieniana była pompa wody i cały płyn. Pompa to jakiś
zamiennik, ale pewnie nie różni się od oryginału, więc jej
bym nie posądzał. Jednak płyn został zmieniony z Paraflu
(wiadomo, Fiat) na jakiś inny (nie pamiętam nazwy producenta,
warsztat kupuje to hurtem w beczkach, podobno bardzo dobry,
co by to nie znaczyło ;)).
No i zastanawiam się, czy przyczyną tych wahań temperatury
może być inna charakterystyka płynu? Czy może ta nowa pompa
jest bardziej wydajna? A może po prostu ja powinienem przestać
gapić się na wskazówkę temperatury ;)
Pozdrawiam
MK
Następne wpisy z tego wątku
- 08.05.13 10:21 JK
- 09.05.13 13:39 Marcin Kiciński
- 09.05.13 21:25 AZ
- 09.05.13 21:37 Iglo
- 09.05.13 22:02 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A