  • 1. Data: 2009-01-20 23:54:02
    Temat: Obudowy na dysk zewnetrzny - Firewire 800?
    Od: p...@a...pl

    Witam,
    Czy sa obudowy na dyski zewnetrzne 3,5 cala z firewire 800? W opisach
    na Allegro nie podaja dokladnej specyfikacji. Zalezy mi na maksymalnej
    szybkosci dysku (i tak nie bedzie to szybkosc esata, ale coz...).
    "Upgrejdowalem" swoj komp ze stacjonarnego Athlona 2800 do laptopa C2D
    2,33, ale nie pomyslalem, ze potrzebuje szybkich dyskow - obrobka
    fotografii, DTP.
    I teraz prubuje sie ratowac.

    pozdr
    Piotr

  • 2. Data: 2009-01-21 01:50:36
    Temat: Re: Obudowy na dysk zewnetrzny - Firewire 800?
    Od: Schwarz <s...@c...pl>

    Dnia 20.01.2009 p...@a...pl <p...@a...pl> napisał/a:
> [...]
    > "Upgrejdowalem" swoj komp ze stacjonarnego Athlona 2800 do laptopa C2D
    > 2,33, ale nie pomyslalem, ze potrzebuje szybkich dyskow - obrobka
    Są takowe, osobiście mam takie urządzenie, tyle że moja wersja to RAID5
    która wymaga minimalnie trzech dysków SCSI, a wszystko oparte jest
    o sprzętowy kontroler RAID firmy Nec. Jest to dosyć szybkie i ma spory
    buffer pamięci, funkcję hot-swap (wymiana dysków podczas działania).
    Uzyskuje około 80-90Mb/s i bardzo podobną prędkość zapisu ale stosuje
    dyski 15krpm. Po połączeniu tylko do firewire wszystko działa ale wolniej,
    dopiero gdy dostanie dodatkowe zasilanie rozwija pełną prędkość.

    Do wersji SATA RAID5 się niestety nie umywa ale mam ten RAID od dłuższego
    czasu. Wiem że istnieją wersje jedno dyskowe na małe i normalne dyski.
    eSATA, FW, USB2.0

    Pozdrawiam.
    --
    Schwarz . Gentoo @gmail.com