  • 1. Data: 2010-04-26 09:58:57
    Temat: Obudowa z zasilaczem od frontu
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    Czołem.

    Szukając obudowy z manipuladłami z góry, znalazłem takie coś:

    http://megastore.wprost.pl/obudowa-i-box-lion-602w-p
    rescot-%28oli602wrohs%29.html

    Nietypowe jest to że zasilacz wydmuchuje ciepłe powietrze z frontu.
    Montował ktoś kiedyś peceta w takiej obudowie i może coś dobrego albo
    złego o niej powiedzieć ? O ile jeszcze przy zasilaczach z wentylatorem
    80 mm potrafię sobie obieg powietrza jakoś wyobrazić, o tyle zasilacz z
    wiatrakiem 120 mm będzie chyba przyduszony, chyba że ciągnąłby powietrze
    nie znad napędów, ale spod "sufitu" obudowy. Niestety na fotkach, nawet
    na www producenta nie ma takich szczegółów.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2010-04-26 11:04:01
    Temat: Re: Obudowa z zasilaczem od frontu
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 11:58:57 +0200, PeJot napisał(a):

    > Czołem.
    >
    > Szukając obudowy z manipuladłami z góry, znalazłem takie coś:
    >
    > http://megastore.wprost.pl/obudowa-i-box-lion-602w-p
    rescot-%28oli602wrohs%29.html
    A ja w poszykiwaniu małej obudowy trafiłem na coś takiego
    http://www.lian-li.com/v2/en/product/product06.php?p
    r_index=289&cl_index=1&sc_index=25&ss_index=63&g=t
    > Nietypowe jest to że zasilacz wydmuchuje ciepłe powietrze z frontu.
    > Montował ktoś kiedyś peceta w takiej obudowie i może coś dobrego albo
    Nie wiem jak w tym I-Box'ie ale w "mojej" obieg powietrza jest odwrócony
    (wciąga z tyłu wydmuchuje z przodu)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2010-04-26 14:06:46
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-04-26 11:58, PeJot pisze:
> [...]
    > nie znad napędów, ale spod "sufitu" obudowy. Niestety na fotkach, nawet
    > na www producenta nie ma takich szczegółów.
    z 12cm wiatrakiem w tej obudowie faktycznie nie bardzo pasuje.

    http://sklep.madtech.pl/html/33581.html
    Cooler Master robi też taką tanią destop-tower-convertible full-atx
    rozmiaru mini-atx, z zasilaczem od frontu (cały tył jest wielkości płyty
    atx dzięki temu), ale jest odpowiednia kratka tuż nad zasilaczem, oraz
    kratka/miejsce na jego wydmuchu, by obieg powietrza miał sens (obojętnie
    czy 8cm, czy 12cm wiatrak).

    Plusy i minusy takiego rozwiązania:
    + zasilacz chłodzi sam siebie tylko, jego obieg powietrza nie jest
    wstępnie podgrzewany przez resztę komponentów, dzięki czemu jego wiatrak
    może chodzić na niższych obrotach przy tym samym obciążeniu...
    - zasilacz chłodzi siebie, ale resztę komponentów też trzeba chłodzić -
    nawet jeśli to jest super-energooszczędny procesor, to czipset/płytę,
    grafikę też trzeba "przewietrzać" więc jakiś wentylator wymuszający
    obieg powietrza musi być. W "energooszczędnym-zwykłym" może wystarczyłby
    przewiew wywoływany wentylatorem zasilacza.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2010-04-27 06:49:44
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    BartekK pisze:

> [...]
    > wstępnie podgrzewany przez resztę komponentów, dzięki czemu jego wiatrak
    > może chodzić na niższych obrotach przy tym samym obciążeniu...

    Ale wiatrak zasilacza jest przytkany na wlocie boczną ścianką, działać
    będzie ale przy większym hałasie. Podobnie wygląda to w linku z mojego
    przykładu. Być może dzisiaj obmacam tę obudowę i się na nią zdecyduję.

> [...]
    > nawet jeśli to jest super-energooszczędny procesor, to czipset/płytę,
    > grafikę też trzeba "przewietrzać" więc jakiś wentylator wymuszający

    W tym przypadku jest jeden wentylator na górze.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem