  • 1. Data: 2009-10-13 10:19:57
    Temat: Obsługa SATA II
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mam ja sobie lapka, Dell Studio 1735, siedzi w nim dysk z interfejsem SATA
    I ;)
    Miejsce na drugi dysk mam i chciałem dołożyć, nie wiem tylko czy obsłuży mi
    SATA II, a taki właśnie znalazłem.

    W sieci nic nie wyczytałem, a ponoć jest tak że SATA II nie jest
    kompatybilne wstecz. Uruchomił ktoś może na tym Dellu taki dysk?

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 2. Data: 2009-10-13 11:17:57
    Temat: Re: Obsługa SATA II
    Od: "Wiktor S." <wswiktor&poczta,fm@no.spam>

    Kapsel wrote:
> [...]
    >
    > W sieci nic nie wyczytałem, a ponoć jest tak że SATA II nie jest
    > kompatybilne wstecz. Uruchomił ktoś może na tym Dellu taki dysk?

    Prosisz się o wykład, że nie ma czegoś takiego jak SATA I i SATA II.

    --
    Azarien

  • 3. Data: 2009-10-13 11:19:55
    Od: Radosław Sokół <R...@p...pl>

    Kapsel pisze:
    > Mam ja sobie lapka, Dell Studio 1735, siedzi w nim dysk z interfejsem SATA
    > I ;)

    Nie ma takiego czegoś.

    > Miejsce na drugi dysk mam i chciałem dołożyć, nie wiem tylko czy obsłuży mi
    > SATA II, a taki właśnie znalazłem.

    SATA II też nie ma.

    > W sieci nic nie wyczytałem, a ponoć jest tak że SATA II nie jest
    > kompatybilne wstecz. Uruchomił ktoś może na tym Dellu taki dysk?

    Bzdury wyczytałeś.

    Jest *jeden* standard SATA i każdy dysk pracujący w trybie
    3.0 Gbps musi działać na mostku obsługującym tryb 1.5 Gbps,
    za wyjątkiem niektórych mostków VIA (ale to stare czasy).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-10-13 11:28:12
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Tue, 13 Oct 2009 13:19:55 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Nie ma takiego czegoś.

    > SATA II też nie ma.

    Nie jestem na bieżąco ze sprzętem teraz, handlowe nazwy SATA I i II
    funkcjonują, stąd sobie takich pozwoliłem użyć. Wydawało mi się to
    jaśniejsze niż podawać nazwy dysków.

    > Bzdury wyczytałeś.
    >
    > Jest *jeden* standard SATA i każdy dysk pracujący w trybie
    > 3.0 Gbps musi działać na mostku obsługującym tryb 1.5 Gbps,
    > za wyjątkiem niektórych mostków VIA (ale to stare czasy).

    Czyli będzie hulać :)
    Dziękuję więc serdecznie za informację i idę na zakupy.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2009-10-13 16:18:42