-
1. Data: 2016-05-04 22:47:30
Temat: Obroty przelaczania na D badz R
Od: Gred <m...@g...com>
Jako swierzoupieczony uzytkownik automatu szukam w internecie jak przedluzyc jego
zywytonosc. Z ciekawczych informacji przeczytalem w necie:
"Zawsze przed przełączeniem na D bądź R zerknij na obrotomierz. Obroty mają być
poniżej 1000 rpm. Jeśli Twój samochód utrzymuje wysokie obroty po uruchomieniu
silnika, gdy jest zimno, zasadniczo nie powinieneś nim ruszać z miejsca dopóki obroty
nie osiągną właściwego poziomu. Jeśli obroty w Twoim silniku czasami "falują" to nie
możesz wtedy włączać D ani R podczas falowania."
tutaj: http://www.samochody-używane.net.pl/eksploatacja/jak
-dbac-o-automatyczna-skrzynie-biegow/
Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie
powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000? Wydaje mi sie ze gdyby tak
bylo producent skrzyni/silnika/samochodu zaprojektowalby/zaprogramowalby inaczej to
wszystko...
-
2. Data: 2016-05-05 12:54:39
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: Grzegorz Tomczyk <g...@N...wp.pl>
W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
> Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio nie
powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.
--
Pozdrawiam,
Grzegorz Tomczyk
-
3. Data: 2016-05-05 13:01:44
Temat: świeżo:) /bt
Od: sirapacz <n...@s...pl>
-
4. Data: 2016-05-05 17:38:21
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: m...@g...com
On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
> W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
> > Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio
nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
>
> No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
> to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.
>
> --
Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg
jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?
-
5. Data: 2016-05-05 19:23:46
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: masti <g...@t...hell>
m...@g...com wrote:
> On Thursday, May 5, 2016 at 12:54:41 PM UTC+2, Grzegorz Tomczyk wrote:
>> W dniu 04.05.2016 o 22:47, Gred pisze:
>> > Faktycznie na cieplym silniku duzo lagodniej zalacza mi sie R i D ale czy serio
nie powinno sie zalaczac R badz D przy obrotach powyzej 1000?
>>
>> No cóż, w tej sytuacji najlepiej parkować przodem do wyjazdu (o ile jest
>> to możliwe), żeby tylko raz wybrać "D" na zimnym silniku.
>>
>> --
>
> Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych obrotach niz bieg
jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co sie zuzywa?
synchronizatory
--
Ford C-Max PMS Edition, Jeep Grand Cherokee 4.0
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett
-
6. Data: 2016-05-05 21:28:08
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: "Jarek" <j...@o...pl>
>> Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych
>> obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co
>> sie zuzywa?
> synchronizatory
W ASB?
-
7. Data: 2016-05-05 22:44:19
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2016-05-05 o 21:28, Jarek pisze:
>
>>> Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych
>>> obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio...
>>> co sie zuzywa?
>
>> synchronizatory
>
> W ASB?
>
Przy klasycznym automacie dostaje w tyłek konwerter, sprzęgiełka (jeśli
są), tarczki i zawory. Niektóre skrzynie (zwłaszcza w BMW) lubiły też
rozsypać koszyczek.
--
Pozdrawiam.
Adam
-
8. Data: 2016-05-06 09:35:56
Temat: Re: Obroty przelaczania na D badz R
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Thu, 5 May 2016 21:28:08 +0200, Jarek napisał(a):
>>> Akuratnie wg tego co tam pisza to i tak nie pomoze bo na wyzszych
>>> obrotach niz bieg jalowy nie smisz wrzucic ani D ani R. Ale serio... co
>>> sie zuzywa?
>
>> synchronizatory
>
> W ASB?
No, w skrzyni DSG chyba sa.
Ale na wstecznym to chyba nawet w recznych nie ma.
J.