  • Data: 2021-03-30 10:56:11
    Temat: [OT] Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30/03/2021 00:34, Marek wrote:
    > No właśnie, pytanie fundamentalne. Czy oni faktycznie byli tak
    > hermetycznie odseparowani od  rzeczywistości Unices, że nie mieli szans
    > tego poznać czy po prostu z zimnego wyrachowania to ignorowali?

    Raczej bezmyslnie zrobili pierwsze API, kernel itd w oderwaniu od
    rozwoju reszty świata, a kiedy okazało się że wyszło gówno, choć
    popularne, to na szybko poprawiali przez lata łatając jak mogli, w tym
    wciskając unix-like kawałki. Takie zarozumialstwo z gatunku "my
    potrafimy lepiej, choć nawet nie wiemy jak to się robi, później się
    poprawi". Pamiętajmy, że MS miał, przed napisaniem Win1.0, doświadczenie
    w pisaniu głównie BASICa na 8-bit i udawaniu że DOS nie jest kradzionym
    API CP/M. Cieżko z takich doświadczeń nagle napisać poprawny,
    wielozadaniowy system operacyjny. A potej jakoś pojechało to inercją,
    choć do dzisiaj płacimy odsetki od tego zarozumialstwa.

    Swpoja drogą mnie boli coś innego: dlaczego z wszystkich popularnych
    OSów, ani jesten nie bazuje na mikrokernelu...