  • 11. Data: 2009-05-01 16:40:52
    Temat: Re: Nowe laczki, ale jakie???
    Od: "Darek F." <f...@w...pl>

    Użytkownik "James" napisał

    > Po co sie unosisz? Urazilem Cie tym pytaniem? Napisalem cos zlego?
    > Nie znam tego slowa, a widzialem ze co jakis czas pojawia sie odnoszac sie
    > do opon. Nie znam gwary, nie znam nowego jezyka nastolatkow, nie znam
    > wszystkich slow wystepujacych w jezyku polskim i dlatego zapytalem. Nie
    > sadzilem, ze to przyniesie Ci az taka ujme.... a raczej powinno mi
    > przyniesc, bo przyznalem sie, ze czegos nie wiem.
    > Spokojnie, nie wiedzialem to zapytalem. Nie ma w tym przeciez nic zlego!

    Ok, jak tak to sorry, myslalem, ze Ty z tych obroncow "wszystkiego" i
    czepiajacych sie o byle co ;)
    A co do mlodziezowej gwary... hmmm, ja tam mam w tej chwili najmodniejszy
    wiek czyli 39 i pol (do polowy czerwca, potem juz czterdziestolatek sie
    klania ;)

    Pozdrawiam
    Darek F., B-stok

  • 12. Data: 2009-05-01 17:44:53
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "Darek F." wrote...
> [...]
    > A co do mlodziezowej gwary... hmmm, ja tam mam w tej chwili najmodniejszy
    > wiek czyli 39 i pol (do polowy czerwca, potem juz czterdziestolatek sie

    Czyli nie ma problemu ;)
    Fakt, ze lubie poprawnosc jezykowa, ale w tym przypadku po prostu bylem
    ciekaw skad sie to slowo wzielo. Jego znaczenia moglem sie tylko domyslac,
    bo nie znalazlem nigdzie zadnego wyjasnienia. Dlatego poprosilem o
    wyjasnienie i na koncu napisalem, ze bede wdzieczny. Nie mialem absolutnie
    zamiaru krytykowania, czy zwracania uwagi.
    Gwara, jezyk nastolatkow, czy ogolnie jezyk polski to dosc skomplikowana
    sprawa ;) Nie dosc, ze jest to jeden z najtrudniejszych jezykow to jeszcze
    stale i bardzo dynamicznie sie zmienia. Nie daje rady juz za tymi zmianami
    po prostu ;) Ostatnio mialem okazje posluchac dwoch dziewczynek w wieku
    okolo 15 lat.... ech, prawie nic nie rozumialem. Jakby rozmawialy w innym
    jezyku ;)

    pozdrawiam
    --
    James

  • 13. Data: 2009-05-01 17:50:48
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "James" <n...@d...for.spam> napisał w wiadomości
    > "Spider A.J." wrote...

    nomenklatura ma to do siebie ze nie zawsze jest logiczna i wytłumaczalna...
    aczkolwiek przedpiszca naszkicował...

    > Wyobraz sobie, ze troche umiem... na pewno nie tak dobrze jak Ty, ale
    > staram sie.
    > Wedlug slownika PWN:
    > laczek pot. <klapek lub kapeć>
    > Wiec kapec, a nie but. Do niedawna kapec oznaczal przebita opone "zlapalem
    > kapcia", albo "mam kapcia w samochodzie/motocyklu".
    a dlaczego mylisz kapcia z laczkiem???
    kapec to kapec... takie rozjechane rozdeptane rozczłapane cos.. czyli
    przebita/uszkodzona ( bo zaraz znów zacznie sie wojna na słowa) opona to
    własnie taki rozjechany kapec.

    Laczkiem moze byc tez rodzaj klapka.. to tak z babskiego punktu widzenia

    > Dlaczego na proste pytanie tak niektorym rosnie cisnienie? Monster
    > potrafil odpowiedziec normalnie (za co bardzo dziękuję), natomiast Ty i
    > autor watku... nie wiem, poczuliscie sie dotknieci, ze ktos moze nie znac
    > waszej gwary? Jezyk sie zmienia, nastolatki nieustannie tworza nowy jezyk
    > / nowe slowa i nie wszyscy nadarzaja. Zadalem jasne i proste pytanie,
    > ktore nie powinno nikogo urazic.
    Zadanie pytanie jest proste odpowiedz równie prosta... ale kto sie kogo
    czepia? bo chyba nie zrozumiałam.

    --
    Easy
    Zielona Dziura

  • 14. Data: 2009-05-01 18:30:30
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "James" <n...@d...for.spam> napisał(a):
    > Wiec kapec, a nie but. Do niedawna kapec oznaczal przebita opone
    > "zlapalem
    > kapcia", albo "mam kapcia w samochodzie/motocyklu".
    > Dlaczego na proste pytanie tak niektorym rosnie cisnienie?

    Mam wrazenie ze to tobie rosnie cisnienie - a raczej ze masz permanentnie
    podwyzszone ;)

    > (...) ktos moze nie znac waszej gwary?
    > Jezyk sie zmienia, nastolatki nieustannie tworza nowy jezyk / nowe
    > slowa i nie wszyscy nadarzaja. Zadalem jasne i proste pytanie, ktore nie
    > powinno nikogo urazic.

    Twoje pytanie nikogo nie uraza. Zdazylismy sie przyzwyczaic, ze co jakis
    czas na grupie / grupach dyskusyjnych pojawia sie zakompleksiona osoba,
    ktora, oglednie mowiac, przypierdala sie do ludzi, ktorzy chca normalnie
    podyskutowac.

    Jestes zbulwersowany upadkiem obyczajow i jezyka? Znajdz forum, na ktorym
    ludzie uzywaja wylacznie poprawnej polszczyzny i sprawdzaja ze slownikiem,
    czy nie naruszaja dobrego samopoczucia Pana Trolla.

    --
    pozdr.,
    primuss

  • 15. Data: 2009-05-01 19:27:22
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

    "primuss" wrote...

    > Mam wrazenie ze to tobie rosnie cisnienie - a raczej ze masz permanentnie
    > podwyzszone ;)

    Wydaje Ci sie.

> [...]
    > czas na grupie / grupach dyskusyjnych pojawia sie zakompleksiona osoba,
    > ktora, oglednie mowiac, przypierdala sie do ludzi, ktorzy chca normalnie

    Do nikogo sie nie przypierdolilem. Zadalem proste i uprzejme pytanie. Masz
    po prostu problem z rozumieniem slowa pisanego.

    > Jestes zbulwersowany upadkiem obyczajow i jezyka? Znajdz forum, na ktorym
    > ludzie uzywaja wylacznie poprawnej polszczyzny i sprawdzaja ze slownikiem,
    > czy nie naruszaja dobrego samopoczucia Pana Trolla.

    Nie, nie jestem zbulwersowany. Nie znam slowa, wiec zapytalem jakie jest
    znaczenie. Czy to takie dziwne? Zaraz musisz do tego wielka ideologie
    dobudowac? Nie zwracalem uwagi, ze tak sie nie mowi, nie powiedzialem, ze
    nie ma w slowniku poprawnej polszczyzny, nie zwracalem w zaden sposob uwagi.
    Zapytalem co to znaczy i poprosilem o wyjasnienie dodajac, ze bede wdzieczny
    za wyjasnienie. Czy jezeli nie znam jakiegos slowa, to musze szukac innego
    forum i tam pytac? Jezeli tu slowo jest uzyte, uprzejmie zapytalem co
    oznacza.
    Nie kazdy mieszka od urodzenia w polsce i nie kazdy zna wszystkie slowa
    jakie w tym jezyku wystepuja.
    Spodziewalem sie ataku ze strony jakiegos kefira, bo on tym sie tu zajmuje.
    Nie sadzilem jednak, ze zadanie pytania o znaczeniu slowa wywola taka
    agresje. Upadkiem obyczajow i jezyka nie jestem zbulwersowany, ale przeraza
    mnie czasem jak dla niektorych kazdy powod jest powodem do awantury ;)

    WYLUZUJ

    pozdrawiam
    --
    James

  • 16. Data: 2009-05-01 20:37:46
    Od: "Pink" <p...@o...pl>

> [...]

    > waszej gwary? Jezyk sie zmienia, nastolatki nieustannie tworza nowy jezyk
    > / nowe slowa i nie wszyscy nadarzaja. Zadalem jasne i proste pytanie,

    postronnie patrząc widzę, iz to Tobie podniosło się cisnienie i w Twoich
    postach jest zlość nie innych. Zadajesz w sumie dzicinne pytanie poprzez
    fakt ze w 5 sekund znajdzies odpowiedź w necie. Nastepnie ciągniesz to
    czepiajac sie innych robiac z igły widły, martylorogia jakaś... Ciśnienia we
    mnie też nie ma, zaraz zasne :).
    Nie zanudzaj, dzień był taki ładny, pojeździłem, polezałem w trawie na
    słonku teraz sobie moto umyłem w myjni, jest miło- nie trzeba tego psuć :).

    Pozdrawiam
    Pink

  • 17. Data: 2009-05-01 20:49:47
    Temat: [OT] Re: Nowe laczki, ale jakie???
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Pink pisze:

    > postronnie patrząc widzę, iz to Tobie podniosło się cisnienie

    ciśnienie to podnosi ten wasz bełkot o cisnieniu

    --

    pozdr
    pj

  • 18. Data: 2009-05-01 20:54:02
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Darek F. pisze:

    > Ma w tej chwili laczki Michelin Pilot Sport (przod) i Pilot Power (tyl)

    Samo w sobie połączenie dosyć dziwne, a że założone na bujającą zawiechę
    B12 - to już w ogóle trudno stwierdzić

    Ja bym dał komplet Pilot Road (może być 2 CT), utwardził zawiechę (nie
    wiem jak tam z klikaniem w B12) i powinno być OK

    --

    pozdr
    pj

  • 19. Data: 2009-05-01 21:28:11
    Od: Qlfon <r...@l...pl>

    Dysiek pisze:

    > Luknij tu: http://www.akcent.pl/cz/gs450/gs_lagi1.jpg
    A gdzie tam Panie! lagi to sa jak masz wysokie pingi:)

    --
    Qlfon, Kraków

  • 20. Data: 2009-05-01 21:58:56
    Od: "primuss" <k...@h...pl.usunto.i.to.te>

    "James" <n...@d...for.spam> napisał(a):
    > Wydaje Ci sie.

    Wydaje Ci sie ze wiesz ;)

    > Do nikogo sie nie przypierdolilem. Zadalem proste i uprzejme pytanie.

    Odsylanie przedmowcy do slownika poprawnej polszczyzny nie nalezy do
    przejawow uprzejmosci.

    > Masz po prostu problem z rozumieniem slowa pisanego.

    Uwierz mi na slowo, ze rozumiem po polsku. Z calosci kontekstu wynika za to,
    ze to Ty masz problem z rozumieniem jezyka polskiego bo 1) zadajesz
    irytujace pytania o znaczenie oczywistych slow (autor watku pisal o
    oponach), co jest cecha pedantow i "przypierdalaczy", ewentualnie ludzi
    nieznajacych jezyka uzywanego na co dzien 2) konsekwentnie brniesz w
    absurdalna argumentacje, najwyrazniej nie widzac jej absurdalnosci.

    > WYLUZUJ

    Sadze ze przydaloby sie to Tobie - bez urazy - przejedz sie motocyklem,
    swiat wyda sie mniej kanciasty ;) Mysle ze ostatnia rzecza potrzebna na
    grupie motocyklowej jest krytyka zdegenerowanego jezyka wspolczesnej
    mlodziezy i wypytywanie, co to takiego (i dlaczego) "motong", "koza",
    "lagi" itd "padaka" i pare innych. A nastepnym razem, jezeli faktycznie
    byles dlugo poza krajem czy cus zajrzyj np. tu: http://skocz.pl/slownikmoto

    --
    pozdr.,
    primuss