  • 201. Data: 2018-04-30 20:03:41
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Luke,

    Monday, April 30, 2018, 8:48:28 AM, you wrote:

    > Wnioskuję, że w trybie algebraicznym, a nie RPN?

    Można go przełączyć na RPN ale mnie to nie podnieca. Częściej się
    mylę. Poza tym - używam prostej arytmetyki.

    > Osobiście nie wyobrażam sobie życia bez emulatora jednego z HP-ków na
    > wszystkich urządzeniach mobilnych. Tak, w RPN.

    Gusta nie podlegają dyskusji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 202. Data: 2018-04-30 22:06:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 11:07:39 +0200, HF5BS napisał(a):

    > To znaczy, że wynosi 9.81, the end, dot :)

    Ale pierwszy (pytajacy) gdzies jednak uslyszal 10,
    drugi chyba tez
    "to nic nie znaczy poprostu zapamiętaj i pokłopocie"

    > Czy tylko mnie to pachnie myśleniem inaczej?

    Zadanie jak zadanie - dobre.
    Ale
    "Jest przyjęte, że przyspieszenie ziemskie wynosi 10 m/s (kwadrat) "

    J.

  • 203. Data: 2018-04-30 22:23:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 30 Apr 2018 08:34:40 +0200, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Wydawałoby się że akurat jedna stała to w ROMie powinna być. Ale różne
    > są pomysły.

    ROMy byly kiedys w cenie. A arc cos i tak jest :-)

    J.

  • 204. Data: 2018-04-30 22:43:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > ROMy byly kiedys w cenie. A arc cos i tak jest :-)

    Dokładnie tak. Wyjaśnię jeszcze, że było to kalkulator w cenie komputera.
    Kalkulatory gwałtownie pojawiły się na tynku, a ich cena w ciągu roku
    spadła prawie o dwa rzędy wielkości (zaś jakość wzrosła). Ten był kupiony
    jeszcze przed tą rewolucją. Znamienny także tym, że zapytany ile to jest
    2^2 po dłuższym namyśle odpowiadał, że 3,9999999.

    Jarek

    --
    Ziemia dygotała, piasek usuwał się spod stóp od wibracji, bezpieczniki
    strzelały jak korki z flaszek, a przekaźniki aż nadrywały się z wysiłku.

  • 205. Data: 2018-05-01 19:45:46
    Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    eeeee, bo to nie chodzi o nauczenie, teraz społeczeństwa mają inne cele...

    [atak off]

    jak tłumaczy się sens wydawania 800 stronicowych książek o elektronice,
    które nie zawierają ani jednego wzoru matematycznego?

    [atak on]

    a te znane przodujące portale to uczą, czy ogłupiają?

  • 206. Data: 2018-05-02 09:54:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/28/2018 9:19 AM, Marek wrote:
    > Seriio rozmawiałeś z hydraulikiem o superpozycji?

    Jak mi wstawił dwie pompy przeciwsobnie do instalacji to nie było
    wyjścia żeby jakoś sensownie wyjasnić czemu nagle piec odlatuje w kosmos
    temperaturą.

  • 207. Data: 2018-05-02 10:21:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/28/2018 2:45 AM, HF5BS wrote:
    > No czyżby? Kombinuj Waść, w jakim znaczeniu użyłem wyrazu ujętego w
    > cudzusłów...

    Ni użyłeś cudzysłowu. Pokazuje Ci na przykładzie czym sie kończy tępe
    czepialstwo detali.

    > Nigdzie nie twierdziłem, że są dobre. Jednak jak są, to chociażz nie
    > nobilitujmy się brakiem umiejętności ich użycia.

    Nikt sie nie nobilituje. Nie obserwuje wyrywania lachonów na hasło
    "wiesz piekna, nie mam pojęcia co to suwak logatromiczny" oraz nie
    obserwuje punktowania na plus braku umiejętności mnożenia liczb z
    użyciem drewna na egzaminach wstepnych.

    Najzwyczajniej mamy to w dupie.

    > Co zatem na rok jego wymyślenia byś dał lepszego?
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Suwak_logarytmiczny

    Rok jego wymyślenia nie pokrywa się z rokiem obecnym. Podobnie nie
    obserwuje powszechnie w uzyciu krowiego łajna jako tynku. Mamy lepsze
    metody *obecnie*.

    > Bo są mechaniczne i nie mają w środku pierdyliona atmeli?

    Bo nie mają nawet 1% funkcjonalności kalkulatora z Auchan za 20zł. Mój
    Casio liczy regresje liniową. Liczylem kiedyś ręcznie na papierze.
    Jakieś 30x wolniej i to już przy nabyciu wprawy. Ratowało dupę nie jeden
    raz na pracowni fizycznej.

    > świat. Czemu liczydło? Szubciej i mniejsze ryzyko błędów. Mało ważne,
    > jakie to liczydło.

    Ważne. Nie osągnelibysmy nic w inżynierii z obecnego jej stanu nie
    posiadając szybkiego i skomplikowanego narzędzia do liczenia. Na
    liczydle cieżko się liczy całki oznaczone czy MES badź symulować.

    > I wcale na to nie naciskam, aby musieć używać. Naciskam na to, aby
    > wiedzieć, jak użyć, jeśli zajdzie taka potrzeba. A zdziwić się można,
    > jak szybko może sie to stać.

    No więc wiedzą. W czym problem zatem? W latach 80tych spotkalem masę
    ludzi nie czających do końca zegarków analogowych. Być może to jakiś
    defekt psychiczny, nie wiem. Ale nie ma najmniejszego problemu abyś
    zapytał 2-klasistę o godzine pokazując mu zegarek wskazówkowy. To
    działa, mają z tego klasówki i musza bezustannie uzywac zegarka w
    klasie. A to że zniknie za nascie lat - suwaki też znikneły. Nikt nie
    płacze.

    > Te wkurwiające piszczałki, latające w powietrzu wszędzie... Na
    > szczęście, ja PK przyjąłem, zanim zaczął się ten szał.

    Ten szał miał wiele wspólnego z sytuacja polityczną. Pierwotnie te
    zegarki były tylko za dolary. Potem byly relatywnie drogie. PK i tak
    zawsze zakłada kupno prezentu bo taką mamy tradycję. Zegarek był w sam
    raz, powiew zachodu i normalności.

    > chwili, bo już niedługo potem pojawiły się pierwsze oznaki, że coś sie
    > zaczyna psuć, zaczęła przerastać forma nad treścią.

    Religia polega głównie na takim przeroście w każdym możliwy aspekcie.
    Teraz mamy tylko nowe lepsze metody na przerastanie, w PRL zasób
    mozliwych przerostów był niewielki stąd wydaje Ci się że ludzie byli lepsi.

    > Całe szczęście, żże czytasz.

    Nie jest to żadne szczęście. Znowu dramatyzujesz.

    > Jak dla kogo.

    Przypusczalnie istnieje niezerowy zbiór ludzi dla których eskimoski jest
    praktyczny. Nie śmiałbym jednak z tego wyciągać wniosków ogólnych.

    > Pisałem nie o wielkiej, ale o wszelkiej, każdej.

    No więc lepsze zastepuje kiepskie. Zazwyczaj, bo np. w informatyce bywa
    na odwrót.

    > Skoro mamy kalkulatory
    > elektroniczne, to ostatnim draństwem było by robienie amisza na siłę
    > (chodzi o ich podejście do współczesności), zamiast choćby najprostszego
    > Bolka.

    Nie warto.

    > Ale uważam, że podstawowe 4 działania, TRZEBA UMIEĆ zrobić
    > pisemnie na kartce, mnie to w każzdym razie też ratowało skórę "parę" razy.

    I machasz rękami bez jakiegokol,wiek sensu bo to będzie nauczane dalej.
    I jest. Dzieci dzielą, mnożą dodają i odejmują ręcznie. W programie to jest.

    > Czekaj... czyz zaczzynałeś próby podejścia gdzieś w okolicy lat 80-90?

    W drugiej połowie lat 90. Nie pamiętam dokładnie kiedy to było, ale tak
    koło 97 może 98. Potem śledzilem co się dzieje i jak to się zmienia. I
    zmienia się tak że nie warto.

    > Piecyk pewnie był bez filtrów, coś jak antena szerokopasmowa ze
    > wzmacniaczem takowym-ż...?

    Nie wiem, ale wiem że uzyuwali tego w zakładzie pogrzebowym do
    koordynacji logistycznej. Nigdy nie wiadomo gdzie ktoś kopyta wyciągnie,
    wzywany był najbliższy patrol. Tak wiem że to śmieszne, ale prawdziwe.

    > Ci zapewne, co ufali hasłom, że będzzie dobrze - i w dobrej wierze
    > zagłosowali na tych, którzy weszli do rządzenia.

    Nie. Mysle że pamiętam jeszcze wybory po 89. Ludzie byli za glupi żeby
    im oddać wladze demokratyczna. Głosowali na takich samych jak oni. Pijak
    na pijaka, skurwysyn na skurwysyna, debil na debila, cwaniak na
    cwaniaka. Efektem czego mieliśmy chyba najbardziej reprezentatywny ciąg
    sejmów, równie niekompetentny jak reszta przypadkowego społeczeństwa.
    Potem widać wyraźny trend tumanistycznienia i zakończylo się tym że
    obecnie mamy tam szambo intelektualne historyków z prawnikami. Bez
    znaczenia jaka opcja polityczna.

    > To na kawałku drutu słuchałeś?

    Nie mam licencji, nawet nasluchowej, swoją droga nie wiem czy obecnie
    jeszcze potrzebna.

    > Obecnie wyższe pasma niemal cały czas
    > wydają mi się zamknięte, ale też niemal cały czas, coś na poczatku
    > każdego jest. Więc jak niczego nie usłyszałeś, to nie wiem.

    To nie było CW, to jakieś bełkotanie na wstegach, więc audio.

    > Nie ma w amatorstwie Pocket Radio.

    Było, nie ma.

    > Może za twarde i za mało elastyczne kamienie?

    Kamienie po kilkuset uzyciach stają się cieńsze. Zgadnijmy wspólnie
    gdzie znajduje się ten ubytek masy ...

  • 208. Data: 2018-05-02 11:39:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 2 May 2018 09:54:30 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak mi wstawił dwie pompy przeciwsobnie do instalacji to nie było
    > wyjścia żeby jakoś sensownie wyjasnić czemu nagle piec odlatuje w
    > kosmos
    > temperaturą.

    Powątpiewam, żeby hydraulik zrobił coś takiego świadomie.

    --
    Marek

  • 209. Data: 2018-05-02 12:05:13
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Zadanie jak zadanie - dobre.
    > Ale
    > "Jest przyjęte, że przyspieszenie ziemskie wynosi 10 m/s (kwadrat) "

    I oby to tylko do treningu matematycznego na początku stosowano, czyli np.
    do szkoły, aby uczniak bardziej się skoncentrował na zadaniu, a nie na
    grzebaniu w liczbach, to na klasówce z matmy, jeśli już. Wolałbym jednak nie
    ryzykować, że wskutek uproszczenia obliczeń, cuś mi odpadnie z sufitu, czy
    siedzący na dachu gołąbek zarwie więźbę, czy jak to zwą. W końcu, jak się
    projektuje mosty, przynajmniej te większe, to się uwzględnia krzywiznę
    ziemi.
    Mnie tylko o to chodzi, by ta okrągła dycha nie utrwaliła się i Pan
    Projektant nie stanął zdziwiony przed ekranem, że "o, to jednak 9.81, nie
    10...". Pomijam już zależności typu szerokość geograficzna, wysokość npm.,
    czy wpływ księżyca, niby mikry, a jednak elektrownie pływowe istnieją.

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...

  • 210. Data: 2018-05-02 12:09:12
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Było, nie ma.

    Poświecisz przykładem, co przez 30 lat przegapiłem?

    > Kamienie po kilkuset uzyciach stają się cieńsze. Zgadnijmy wspólnie gdzie
    > znajduje się ten ubytek masy ...

    Yy... przyszła Pani Stenia i posprzątrała na szufelkę?