  • 241. Data: 2015-09-14 10:16:58
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał:

    > Pod warunkiem, że się nie używa dat. W Pythonie sa co najmniej trzy klasy do dat:
    > datetime.datetime, numpy.datetime64 i pandas.Timestamp. Aha, i geniusze którzy
    projektowali
    > datetime zapomnieli, że ktoś może mieć timestamps z nanosekundami " bo przecież
    żaden zegar w
    > pececie nie ma takiej rozdzielczości " :)
    >
    > RW

    W Pythonie standardem jest datetime. Nie wprowadzaj falszu.
    Oczywiscie nic nie zabrania innym pakietom miec swoje typy danych
    (w czesci to zaczlosci sprzed datetime).
    Co do nanoseconds:
    "
    time.time()
    Return the time in seconds since the epoch as a floating point number.
    Note that even though the time is always returned as a floating point number,
    not all systems provide time with a better precision than 1 second.
    "
    time.time() uzywa:
    GetSystemTimeAsFileTime()
    https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/des
    ktop/ms724397(v=vs.85).aspx
    lub clock_gettime(CLOCK_REALTIME)
    http://pubs.opengroup.org/onlinepubs/9699919799/func
    tions/clock_getres.html
    lub gettimeofday()
    http://man7.org/linux/man-pages/man2/gettimeofday.2.
    html
    w zaleznosci od mozliwosci platformy platformy/OSa
    Jesli wpaniałe C i wspanialy OS w swym API dostarcza rozdzielczosc nanosekundową,
    to bedziesz jak w rezultacie time.time() mial.
    Gdy masz/chcesz uzyc jakies inne/swoje/specyficzne (real?)"timerowe" API w C
    to nie ma najmniejszego problemu uzyc tego poprzez ctypes w 2-3 linijkach:
    np:
    from ctypes import libc
    print libc.time
    lub np:
    from ctypes import windll
    print windll.kernel32.GetSystemTimeAsFileTime
    lub np:
    from ctypes import windll
    dll = CDLL("moja_dllka.dll")
    print dll.moja_funkcja

    PS: Czyli jak zwykle. Braki w rozpoznaniu "problemu" lub zwykle czepialstwo.
    PS1: Kiedy to ostatnio musialem uzywac nanosekund zamiast datetime ? Hm...
    Odpowiem juztro (moze sobie przypomne:)

    AK

    ---
    Avast.

  • 242. Data: 2015-09-14 10:31:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Tak. Z roku na rok coraz bardziej ciasna [3]. Nikt już nie potrzebuje
    > desktopów. Oglądanie facebooka dziala tez na telefonie. Na konsolach do
    > gier gra się tak samo jak na PC. To po co desktopy komu potrzebne? Tym
    > kilku nerdom? To się nie uzasadnia ekonomicznie. Lepiej kupuj tableta,
    > na pewno MS kiedyś wyda Visual Studio for Mobile i tym razem nie będzie
    > chodziło o target kompilacji.

    Hmmm. - jak pracowałem w okolicach 2005-2006 w jednej firmie, która
    zajmowała się między innymi logistykom, tam oprogramowywane były rózne
    handheldy w .Net za pomocą Visuala dla mobile :) Więc już chyba się to
    stało :)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 243. Data: 2015-09-14 10:38:24
    Temat: Re: [OT] Du?a kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Waldek Hebisch" <h...@m...uni.wroc.pl> napisał:

> [...]
    Misra C),

    > Mikrojado L4 ma kolo 8000 lini kodu.

    No to naprawde... Potega !
    PS: "My ze szwagrem" zweryfikujemy takie cus w miesiac za 34PLN/h :)

    > ZCW weryfikacja obemuje np. sprawdzenie ze nie ma przepelnien buforow.

    a wystarczylo uzyc jezyka w ktorym np. przepelnienie buforow nie wystepuje/
    nie grozi kolapsem (ehh ta "wysokopoziomowosc" C /C++:)

    > Co do C to jest rozpracowana odpowiednia logika i ponoc teraz
    > nie sprawia wiecej problemow niz inne jezyki.

    Jaasne. Wystaczy po prostu zrezygnowac z pointerow :)

    PS: Nie moge "wyjsc z podziwu" dlaczego do napisania tak malych przeciez rzeczy
    jak to mikrojadro nie uzyc chocby Ady , ktora z zalozenia o niebo lepiej
    nadaje sie do weryfikacji poprawnosci formalnej programow.
    Z C/C++ to najpierw stwarza sie problemy (poprzez samo jego uzycie) a pozniej
    bohatersko i wielkim nakladem sil sie rozwiazuje (typowe slodzienie herbaty
    przez mieszanie w lewo). Poza tym o ile jeszzce pamietam to glowna materia
    formalnej weryfikacji poprawnosci priogramow to nie wylapywanie jakiegos
    przepelnienia bufora, ale sprawdzanie zgodnosci "flow" kodu programu
    z "flow" projektu (badanie zgodnosci kodu z zalozeniami logicznymi).

    AK

    ---
    Avast.

  • 244. Data: 2015-09-14 10:42:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-13 21:28, grapeli23 pisze:

    > Jakich serwerów?
    > Może 75% w rządowo-korporacyjnych, gdzie przejada się lekką ręką
    > pieniądze podatnika lub inną "niczyją" kasę.
    >
    > Wszędzie tam gdzie ludzie potrafią liczyć, jego nie ma, a jest to z 75%.

    Bzdury - w malej firmie w której pracuję na rózne potrzeby wewnętrzne
    mamy 3 serwery fizyczne i jeden wirtualny. Tylko jeden fizyczny jest na
    linuksie. Bo wszystko zależy do czego jest potrzebny taki serwer.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 245. Data: 2015-09-14 10:54:38
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Sprzet zrobiony przez Polakow, ale oprogamowanie ktore tak chwalisz
    > od Brytyjczykow.
    >
    > Na skale krajowa to bylo osiagniecie. Ale pod wzgledem technologiczym
    > jak Odry wchodzily do produkcji seryjnej to byly jakies 5-7 lat
    > do tylu w stusunku do zachodu.

    Chyba jednak niedokladnie przeczytalem o rozwiazaniach technicznych
    u Urbanka (mikroprogramowani itp).
    O wydajnosci w stosunku do ICLa tez
    Co do programowej zgodnosci to bylo przeciez _zalozenie_ :)
    (IMHO zreszta bardzo sluszne), aby uzyc kodu Brytyjczykow.
    To przeciez clue powstania Odry.
    Nieprawda jest natomiast, ze byla to licencja ICL 1900
    Odra to w pelni polska mysl i wykonanie.
    Urbanek precyzuyjnie o tym pisze.

    > Urbanek pisze ze Odra to duza maszyna i porownuje mozliwosci obliczeniowe
    > Odry 1305 do IBM370/145. Tyle ze 145 to pogranicze maszyn malych i srednich.
    > IBM mial znacznie wieksze maszyny. Ruscy mieli BESM-6.

    Pracowalem na Odrze1325 i 1305 i RIADdzie 370
    Poza wirtualizacja OSsow na 370 nei widzialem _zadnej przewagi_ 370
    a raczej same disadvantages.
    O jakosci sprzetu RIADowskiego moglbym, tu kilka legend (prawdziwych:)
    przytoczyc :). Odra to byl kosmos neizawodnosci w stosunku do RIADow
    (no moze poza slawetnymi stacjamisc tasm PT czy czytnikiem karpo perf,
    ale to drobnostki).

    > Tzn. podstawowe adresy Odry to 15 bitow i to w 1973 bylo
    > malo jak na mainframe.
    > Bylo rozszerzenie do 22 bitow, ale juz to wprowadzalo komplikacje.
    > 24 bitowe rejestry oznaczaly ze wydluzenie adresu powyzej 24 bitow
    > wiazalo by sie z duzym problemem.

    Chyba nie czytales dokladnie Urbanka.
    Mowimy o Odrze 1305.

    > Mysle ze najlepszym podsumowaniem jest tu koniec u Urbanka:
    > jak zniknely ogranicznia COCOM to Odra w Polsce stacila
    > wszelki sens ekonomiczny.

    Ograniczenia COCOM zniknely dopiero w dobie PCtow
    czyli po 1989 (sam pierwsze kompilatory TP/TC czy MS Fortran
    czy Zortech C++ na AT w 1987 jeszcze zyczajnie "kradlem od ruskich")
    a Odra to lata 70te.

    PS: Ale spoko Szanowna POlska Mlodziezy. Dyskedytujcie dalej :).
    Zwlaszacza, ze macie dzis multum podobnych jak Odraczy K202 czy Mera
    dokonan w kieszeni prawda ? :)

    AK

    ---
    Avast.

  • 246. Data: 2015-09-14 11:16:43
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 14 Sep 2015 10:31:18 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > zajmowała się między innymi logistykom, tam oprogramowywane były rózne
    > handheldy w .Net za pomocą Visuala dla mobile :) Więc już chyba się to

    Ale Sebastianowi nie chodziło o target, co wyraźnie napisał, a o samo IDE
    pracujące na mobile.

    --
    howgh
    szemrany

  • 247. Data: 2015-09-14 12:31:23
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2015-09-12, Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Ja tu widzę tylko starego nadętego bufona. Czy ktoś z okolicy grupy
    > mógłby podrzucić jakie sa jego wrażenia? Prawdopodobnie moja subiektywna
    > opinia jest do dupy.

    Nie, on na tej grupie zawsze był nadętym bufonem. Zostaw, bo się
    ubrudzisz.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 248. Data: 2015-09-14 13:05:29
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2015-09-13 22:22, Sebastian Biały wrote:

    > Nie rozumiem żartu, widocznie za młody jestem.

    Lub za stary ;-). Teraz wszystko w chmurach panie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 249. Data: 2015-09-14 13:14:32
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@n...com> napisał:

    > Teraz wszystko w chmurach panie.

    Doklandnie (nie mowie, ze chmury bezkrytcznei chwale :) O nie)

    PS: A tak wyglada stan obecny FreeBSD (u tych providerow co go jednak
    jeszcze mimo wszystko wspieraja):
    http://www.ovh.pl/serwery_dedykowane/dystrybucje/fre
    e_bsd.xml

    AK

    ---
    Avast.

  • 250. Data: 2015-09-14 14:05:12
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:
    > [...] więc
    > zrobiono i robi się dużo, by młodzieży wydawało się, że rozmowa z kolegą
    > przez smartfona na fejsie jest wartościowsza niż rozmowa w cztery oczy.

    Trafienie w sedno.

    AK

    ---
    Avast.