  • 121. Data: 2015-08-03 08:39:05
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-31 18:11, szemrany pisze:

    > Eeee, że co? Co znaczy "dać Ci kasy na konto"? Wszak danie na konto to
    > właśnie księgowanie, czyli kasa pojawi się na koncie po tym jak proces się
    > zakończy. Nie ma tu dualności żadnej.

    Czasami ze względów optymalizacyjnych robiono tak, że wykonywane było
    uproszczone księgowanie, pełne wykonywane było wieczorem, gdy odłączano
    bazę. Przy księgowaniu musisz wykonać wielu zapisów informacyjnych, tak
    by później móc generować różnego rodzaju zestawienia. Część to po prostu
    wygoda projektantów systemu, żeby można było łatwo wyłuskać niektóre
    dane, część to rzeczy związane z przepisami, jak choćby przygotowanie do
    generowania sprawozdań o większych przelewach czy większym ruchu na koncie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 122. Data: 2015-08-03 08:43:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-31 19:00, Budzik pisze:
    > To co było potrzebne zeby zrobic to dobrze?

    Wiedza projektantów i odpowiedni czas

    > Mielismy po prosut pecha?

    Nie - podjęli się niewykonalnego 3 miesiące na stworzenie dobrze
    działającego takiego systemu i wdrożenie go to za mało - tyle czasu
    wystarczy na wdrożenie gotowego systemu tego typu

    > Drugie pol miliona zł?

    wiesz - jednocześnie wzrosły 2 krotnie diety - w stosunku do poprzednich
    wyborów, gdyby wzrosły o 80% a nie 100%, byłoby ok 4 razy tyle pieniędzy
    na system. Ale tak czy inaczej - jak napisałem - zabrakło wiedzy i czasu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 123. Data: 2015-08-04 09:00:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Kaczanowski kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl ...

    > Największym problemem tu sa banki typu DB, czy do niedawna Nordea, gdzie
    > w weekend, czy po pewnej godzinie nie masz onlinowych przelewów pomiędzy
    > własnymi subkontami nawet!

    Ja ostatnio zauwazyłem za taka niedogodnosc jest w... BZWBK... Tragedia -
    nie mieści mi sie to w głowie...

  • 124. Data: 2015-08-04 17:09:27
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Mon, 03 Aug 2015 08:34:39 +0200, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Największym problemem tu sa banki typu DB

    Co to są banki typu DB? Pytam, bo nie wiem.

    --
    howgh
    szemrany

  • 125. Data: 2015-08-05 07:39:34
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-04 17:09, szemrany napisał:

    > Co to są banki typu DB? Pytam, bo nie wiem.

    DB to przykład banku, który wyłącza wykonywanie operacji w pewnych
    godzinach, przez internet możesz co najwyżej zlecić wykonanie jakiegoś
    przelewu, ale nawet między własnymi kontami operacja wykonana zostanie rano.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 126. Data: 2015-08-05 08:42:16
    Od: RW <b...@g...pl>

    Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]
    > godzinach, przez internet możesz co najwyżej zlecić wykonanie jakiegoś
    > przelewu, ale nawet między własnymi kontami operacja wykonana zostanie

    DB to hedge fund ktory na boku bawi sie w bankowosc detaliczna.

    RW

  • 127. Data: 2015-08-05 09:40:03
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-05 08:42, RW pisze:

    > DB to hedge fund ktory na boku bawi sie w bankowosc detaliczna.

    Nie ma znaczenia, jest kilka banków, które w ten sposób ograniczają
    działanie systemów.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 128. Data: 2015-09-09 14:27:06
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał:

    > Nie miała. Stosowano sztuczki pozwalające na zmieszczenie się w tym co było. Czyli
    programowanie
    > przez workaroundy i ograniczanie specyfikacji.

    Co Ty chłopie p..lisz :)) !

    AK

    ---
    Avast.

  • 129. Data: 2015-09-09 20:10:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-09 14:27, AK wrote:
    > Co Ty chłopie p..lisz :)) !

    Jeśli już wykopujesz wątki z zeszłego wieku to było by niezwykle miło
    aby poza emocjami pojawiły się w tej wypowiedzi również jakies konkretne
    zarzuty.

  • 130. Data: 2015-09-10 19:55:40
    Od: "AK" <n...@n...com>

    > Jeśli już wykopujesz wątki z zeszłego wieku to było by niezwykle miło aby poza
    emocjami pojawiły
    > się w tej wypowiedzi również jakies konkretne zarzuty.

    Mam odpowiadac merytorycznie na jakies z palca wyssane bajania
    i widzimiski nie poparte ani gramem doswiadczenia na Odrze ani
    zadna inna (nawet wylacznie ksiazkowa) wiedzią ?
    Wystarczy mi ladnych kilka lat doswiadczenia na Odrze
    (to prawda, ze np. taka Odra 1325 miala zaledwie 32kw pamieci:)
    aby stwierdzic ze bzdurzysz Wasc 3po3 bez nawet _cienia_ znajomosci
    zarowno maszyny jak i jej software.

    AK

    ---
    Avast.