  • 1. Data: 2019-01-24 16:00:46
    Temat: OC - czy podrożało?
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Witam,

    co i rusz słyszę że OC drożeje. Moje kończy się za miesiąc, właśnie
    dostałem wycenę od ubezpieczyciela i jest ledwo 3zł drożej niż rok temu
    - 349 zł/rok (w zeszłym roku było 346). A jak u was? ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 2. Data: 2019-01-24 18:15:23
    Temat: Re: OC - czy podrożało?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.01.2019 o 16:00, MadMan pisze:

    > co i rusz słyszę że OC drożeje. Moje kończy się za miesiąc, właśnie
    > dostałem wycenę od ubezpieczyciela i jest ledwo 3zł drożej niż rok temu
    > - 349 zł/rok (w zeszłym roku było 346). A jak u was? ;)

    100 drożej ale zmieniłem z 1,8 na 2,5t i wtedy się "targowałem" grubo, a
    teraz po prostu przez brokera.

    Shrek

  • 3. Data: 2019-01-24 19:59:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

> [...]
    > dostałem wycenę od ubezpieczyciela i jest ledwo 3zł drożej niż rok temu
    > - 349 zł/rok (w zeszłym roku było 346). A jak u was? ;)

    Podwyzki były bodaj dwa lata temu.
    Teraz ustalbilizowały się te wyzsze ceny, nawet odrobine spadły.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 4. Data: 2019-01-24 21:32:50
    Od: wowa <w...@g...pl>

> [...]
    > dostałem wycenę od ubezpieczyciela i jest ledwo 3zł drożej niż rok temu
    > - 349 zł/rok (w zeszłym roku było 346). A jak u was? ;)

    Bo gdzie indziej koszą :) Przy najmniejszej stłuczce, a tam, rysa
    parkingowa! tracisz wszystkie zniżki. W wyszukiwarce zaznacz sobie
    stłuczkę i zobaczysz cuda :(
    Wojtek

  • 5. Data: 2019-01-25 10:23:53
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2019-01-24 o 21:32, wowa pisze:

    > Bo gdzie indziej koszą :) Przy najmniejszej stłuczce, a tam, rysa
    > parkingowa! tracisz wszystkie zniżki. W wyszukiwarce zaznacz sobie
    > stłuczkę i zobaczysz cuda :(

    Zrozumiałe, że jeśli muszą wypłacić odszkodowanie, to nie chcą dać
    zniżek. Naprawa "rysy parkingowej" na moim samochodzie kosztowała
    ubezpieczyciela 9 tys. zł, bo tak się złożyło, że była zarysowana
    przednia szyba i maska. Wymiana przedniej szyby podgrzewanej
    bezprzewodowo i odbijającej promienie słoneczne z przekładaniem
    czujników, lakierowanie maski, samochód zastępczy na 9 dni -> 9 tys.
    brutto. Czyli ok. 30 lat składek OC po 300 zł rocznie.

  • 6. Data: 2019-01-25 10:39:36
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 25.01.2019 o 09:23, Poldek pisze:

> [...]
    > czujników, lakierowanie maski, samochód zastępczy na 9 dni -> 9 tys.
    > brutto. Czyli ok. 30 lat składek OC po 300 zł rocznie.

    u mnie kilka lat temu też kosztowało 9000zł, ale tylko dlatego, że
    ubezpieczyciel nie chciał dać 3000zł (wtedy zrobiłbym sam), jego
    propozycje kończyły się na ok. 1600zł...

    Lukasz

  • 7. Data: 2019-01-25 11:22:31
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 10:39, ddddddddddddd pisze:

    > u mnie kilka lat temu też kosztowało 9000zł, ale tylko dlatego, że
    > ubezpieczyciel nie chciał dać 3000zł (wtedy zrobiłbym sam), jego
    > propozycje kończyły się na ok. 1600zł...

    Do tej pory nie pojmuję jak ubezpieczalniom się to opłaca, że zamiast
    spotkać się z pokrzywdzonym w połowie drogi proponują takie wypłaty
    gotówkowe, że rzadko kto rozsądny się na to godzi. W Twoim przypadku
    stracili na czysto 6000 złotych, a przecież wiedzieli, że przy naprawie
    bezgotówkowej będzie znacznie drożej...
    Jeszcze nie słyszałem, żeby naprawa bezgotówkowa kosztowała mniej, niż
    rozsądna wycena z kosztorysu.

  • 8. Data: 2019-01-25 11:41:47
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 25 stycznia 2019 11:22:36 UTC+1 użytkownik kosmos napisał:

> [...]
    > bezgotówkowej będzie znacznie drożej...
    > Jeszcze nie słyszałem, żeby naprawa bezgotówkowa kosztowała mniej, niż

    Opłaca sie ubezpieczalniom bo jeszcze sporo osób bierze to co zaproponuje
    ubezpieczalnia w pierwszej decyzji i nawet nie próbują "spotkać się w pół drogi"
    Ludziska zaproponowaną kasę biorą, a z rysa jeżdżą albo gdzieś u Mietka w garażu
    zamalują za niewielkie pieniądze czy wymienią uszkodzony element na szrocie.

  • 9. Data: 2019-01-25 12:59:32
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 25 Jan 2019 02:41:47 -0800, Kris wrote:
> [...]
    > jeżdżą albo gdzieś u Mietka w garażu zamalują za niewielkie pieniądze
    > czy wymienią uszkodzony element na szrocie.

    No i w zasadzie zdrowo. Wymieniać cały element dla rysy to jakaś
    psychoza. Nie wspominając o ekologii.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-01-25 13:08:50
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2019-01-25 o 11:41, Kris pisze:

> [...]
    zamalują za niewielkie pieniądze czy wymienią uszkodzony element na szrocie.

    W przypadku małych szkód (rysa, lekkie wgniecenie) to rozumiem - nie
    chce się ludziom szarpać, samochód to nie kapliczka a gotówka się
    przyda. Ale jeśli idzie o większe kwoty, to chyba ludzi skłonnych do
    takich kompromisów powinno być mniej...
    Tym bardziej, że według moich obserwacji coraz więcej się pojawia ofert
    firm, które skupują cesje do roszczeń z tytułu szkód komunikacyjnych -
    sam kiedyś z takiej oferty skorzystałem, bo nie chciało mi się zbyt
    mocno angażować osobiście (wiedziałem, że ubezpieczyciel leci w kulki,
    ale wolałem bez wysiłku wziąć mniejszą kwotę od kogoś, kto ma ochotę
    powalczyć o całość w sądzie).