  • 1. Data: 2009-10-26 13:31:58
    Temat: Nowy wordpress + magiczny "role"
    Od: hazet <h...@n...pl>

    Wita, ściągłem sobie dziś nowego wordpressa i patrzą do kodu zobaczyłem

    O co chodzi z tym role ? czy to w ogóle się waliduje ? jakiś wymysł wp
    team ?

  • 2. Data: 2009-10-26 13:39:24
    Temat: Re: Nowy wordpress + magiczny "role"
    Od: alianora <a...@g...pl>

    hazet pisze:
    > Wita, ściągłem sobie dziś nowego wordpressa i patrzą do kodu zobaczyłem

    > O co chodzi z tym role ? czy to w ogóle się waliduje ? jakiś wymysł wp
    > team ?

    http://www.w3.org/TR/xhtml-role/

    Pozdr.
    MK

  • 3. Data: 2009-10-26 14:02:10
    Od: hazet <h...@n...pl>

    alianora pisze:

    > http://www.w3.org/TR/xhtml-role/
    >
    > Pozdr.
    > MK

    i w ogóle jest sens używania tego, nawet jeżeli wysyłam xhtml jako html ?

  • 4. Data: 2009-10-26 14:09:05
    Od: alianora <a...@g...pl>

    hazet pisze:

    > i w ogóle jest sens używania tego, nawet jeżeli wysyłam xhtml jako html ?

    Jak na mój gust (czyli teza niepoparta niczym) atrybut role jest dla
    użyszkodnika czytającego dokument i ma mu ułatwić zorientowanie się do
    czego jest użyta dana sekcja. Nic nie wiem o tym aby googlowate
    traktowały jakoś specjalnie takie sekcje choć fragment z przykładu "<ul
    role="navigation sitemap">" aż się prosi o coś takiego.

    Gdy roboty wyszukiwarek zaczną rozpoznawać takie sekcje to jak znam
    życie będzie im wszystko jedno czy cały dokument to XHTML, XML czy HTML.

    Jeżeli ktoś wie coś więcej na ten temat to proszę o sprostowanie.

    Pozdr.
    MK

  • 5. Data: 2009-10-26 22:55:19
    Od: porneL <n...@p...net>

    On Mon, 26 Oct 2009 13:31:58 -0000, hazet <h...@n...pl> wrote:

    > Wita, ściągłem sobie dziś nowego wordpressa i patrzą do kodu zobaczyłem

    > O co chodzi z tym role ? czy to w ogóle się waliduje ? jakiś wymysł wp
    > team ?

    To jest ARIA:

    http://www.w3.org/TR/wai-aria/#main

    prawdopodobnie będzie się walidować w HTML5:

    http://www.whatwg.org/specs/web-apps/current-work/mu
    ltipage/content-models.html#annotations-for-assistiv
    e-technology-products-(aria)

    --
    http://pornel.net
    this.author = new Geek("porneL");

  • 6. Data: 2009-10-27 07:28:04
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2009 14:31:58 +0100, hazet napisał(a):

    > Wita, ściągłem sobie dziś nowego wordpressa i patrzą do kodu zobaczyłem

    > O co chodzi z tym role ? czy to w ogóle się waliduje ? jakiś wymysł wp
    > team ?

    http://www.w3.org/TR/wai-aria/#roles

    W tym przypadku oznacza to "główna treść dokumentu".

    Waliduje się owszem - validator.nu i ustaw HTML5+ARIA

    ethanak
    --
    mailto=window.atob('ZXRoYW5ha0Bwb2xpcC5jb20=');
    http://milena.polip.com/ - nie czekam na Ivo!

  • 7. Data: 2009-10-27 07:28:31
    Od: ethanak <s...@b...pl>

    Dnia Mon, 26 Oct 2009 14:39:24 +0100, alianora napisał(a):

    > http://www.w3.org/TR/xhtml-role/

    Guzik prawda :)

    ethanak