  • 1. Data: 2010-02-12 17:24:25
    Temat: Nowy motocykl (enduro) na firmę w leasingu - kilka pytań.
    Od: " GR" <g...@g...pl>

    Witam. Chce kupić enduro, nowe i w leasingu. Użyłem "szukajki" i choć jest
    kilka wątków w archiwum na temat leasingu to jednak nie znalazłem odpowiedzi
    na moje pytania...

    A pytania są następujące:

    1. Najważniejsze - Czy kupując motocykl w leasingu mogę odliczyć cały VAT
    (czyli całe 22%, a nie 60% tego VATu) od rat leasingowych ?

    Wiem, że urzędy różnie interpretują przepisy, raz motocykl jest samochodem,
    raz czymś innym. Nie wiem czy coś się zmieniło, ale tak jeszcze było z rok
    temu. Z drugiej strony słyszałem, że niektórzy odliczali cały VAT od
    motocykla, kasku (a nawet kombinezonów motocyklowych).

    2. Jeśli urząd podatkowy podważy zasadność odliczenia całego VAT-u... To jak
    należy dochodzić swoich praw? Jak przekonać ich że się mylą ? ;)

    3. Czy jeśli będzie coś nie tak, to czy sprawę wyjaśnia firma leasingowa, czy
    księgowy, czy należy walczyć z urzędami osobiście ?

    4. Czy można wybrać leasing w jednym banku (bez ubezpieczenia) i ubezpieczenie
    w innej instytucji (korzystniejsze cenowo) ?? Czy zawsze leasing i
    ubezpieczenie są ze sobą powiązane...

    5. Który bank oferuje teraz najkorzystniejszy leasing na motocykl ? Ktoś pisał
    w archiwum o BRE Banku (105% - całkowity koszt leasingu). Która z ofert
    obecnie jest najkorzystniejsza ?

    WIELKIE DZIĘKI ZA WSZELKĄ POMOC !

    Pozdrowienia,
    GRood.

  • 2. Data: 2010-02-12 17:51:16
    Od: jeszua <j...@g...com>

    On 12 Lut, 18:24, " GR" <g...@g...pl> wrote:
    > 1. Najważniejsze - Czy kupując motocykl w leasingu mogę odliczyć cały VAT
    > (czyli całe 22%, a nie 60% tego VATu) od rat leasingowych ?
    >
    > Wiem, że urzędy różnie interpretują przepisy,

    nie maja takiego prawa, od momentu kiedy w tej sprawie wypowiedzial
    sie nsa, co jest wiazaca interpretacja prawa w tym kraju. podawalem
    juz linki do dokumentow, poszukaj

    > 2. Jeśli urząd podatkowy podważy zasadność odliczenia całego VAT-u... To jak
    > należy dochodzić swoich praw? Jak przekonać ich że się mylą ? ;)

    patrz pkt. 1

    > 3. Czy jeśli będzie coś nie tak, to czy sprawę wyjaśnia firma leasingowa, czy
    > księgowy, czy należy walczyć z urzędami osobiście ?

    a kto odlicza, firma lizingowa? no to wydrukuj sobie wyrok nsa,
    podepnij pod fakture, bedzie na miejscu bez szukania

    > 4. Czy można wybrać leasing w jednym banku (bez ubezpieczenia) i ubezpieczenie
    > w innej instytucji (korzystniejsze cenowo) ?? Czy zawsze leasing i
    > ubezpieczenie są ze sobą powiązane...

    a to juz zalezy od umowy z lizingodawca
    --
    jeszua
    ck krakoff

  • 3. Data: 2010-02-12 23:24:23
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > 3. Czy jeśli będzie coś nie tak, to czy sprawę wyjaśnia firma leasingowa,
    czy
    > księgowy, czy należy walczyć z urzędami osobiście ?

    Wybacz, ale prowadząc interes powinieneś to wiedzieć. Za każdą decyzję
    odpowiadasz sam, a nie kontrahent, który ci cokolwiek sprzedał, użyczył czy
    doradził.
    Twoja odpowiedź na ewentualne pytanie urzędnika brzmi: kupiłem ten motocykl
    (kask, kamerę, lustrzankę), bo jako szef firmy uznałem to za korzystne dla
    jej dalszego rozwoju: transportu, reklamy, itp.

    Przynajmniej ja tak do tego podchodzę.

    wodnik

  • 4. Data: 2010-02-13 08:27:17
    Od: Jędrzej Traczyński w2m <p...@g...com>

    On 13 Lut, 00:24, " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > (kask, kamerę, lustrzankę), bo jako szef firmy uznałem to za korzystne dla
    > jej dalszego rozwoju: transportu, reklamy, itp.

    Witam

    Właśnie jest wyrok NSA!
    Pozniej znajde link do niego, w kazdym razie tresc wyroku byla taka,
    ze ograniczenia zwiazane z VATem sa odnosnie dopuszczalnej ladownosci,
    a motocykl skoro takich ograniczen nie posiada (czy jakos tak) te
    ograniczenia sie go nie tyczą, w zwiazku z czym mozna odliczac vat i
    brac na firme.
    Co wiecej mozesz odliczac koszty paliwa!!!
    JA tak robie,mam dwa moto na firme, ksiegowa nie ma z tym zadnych
    problemów.
    Co do lizingu to nie wiem czy cos sie nie zmienia... ale raczej nie..
    jednak znalazlem:
    http://podatki.gazetaprawna.pl/orzeczenia/120251,po_
    decyzji_sadu_podatnik_odliczy_vat_od_paliwa_do_motoc
    ykli.html
    http://grupy.scigacz.pl/VAT,od,motocykla,nareszcie,k
    orzystne,orzeczenie,NSA,2,504226,2009_03.html
    cala dyskusja na tentemat..
    genralnie se przypomnialem i widze ze to odnosnie paliwa...
    poczytajcie i wyciagnijcie wnioski:D
    ja nie widze najmniejszego problemu zeby tak robic...

    Pozdrawiam serdecznie
    www.where2moto.com