  • 11. Data: 2012-04-23 19:04:01
    Temat: Re: Nowy magazyn programistyczny
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2012 10:10, f...@g...pl pisze:
    > sdj jest w porzadku - niespecjalnie potrzeba mi nowego pisma
    > skoro samego sdj'ta nie mam zwykle czasu przeczytac (ostatnio
    > mialem chec poczytac ale mam troche innych zajec)

    No ale SDJ umarł.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2012-04-23 19:04:59
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 16:57:06 UTC+2 użytkownik yamma napisał:

    > Byś się zdziwił. :-) Jeszcze nie widziałem w necie dobrego tekstu o
    > regexpach. Ja np. nauczyłem się próbując napisać własną wersję grepa, bo
    > większość manuali była ponad moją percepcję. Dopiero wtedy zrozumiałem o co
    > w tym wszystkim chodzi.

    Wychodzi na to, że nic nie zastąpi przyzwoitego podręcznika. :)
    W tym klasycznym "Wprowadzanie do automatów" Hopcrofta, Ulmana
    wyrażenia regularne (ale naprawdę regularne, bez backreferences)
    są dość ładnie pokazane.

    w.

  • 13. Data: 2012-04-23 19:05:06
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2012 11:33, Stachu 'Dozzie' K. pisze:
    > Ktoś jeszcze nie
    > zna wyrażeń regularnych?

    A ktoś zna? Bo ja np. ledwie podstawy. Ty pewnie lepiej, ale i tak się
    założę, że się na czymś wyłożysz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 14. Data: 2012-04-23 19:41:39
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Roman W <b...@g...pl> napisał(a):

    > zywam "od wiekow" ciagle :(
    >
    > IMHO zdrowy psychicznie czlowiek nie jest w stanie biegle poslugiwac sie re=
    > gexpami bez siegania po manual.
    Gdy się używa często (obojętnie czy regex, czy czegoś innego) to się
    używa bez manuala. Gdy rzadko to trzeba sobie przypomnieć.

  • 15. Data: 2012-04-23 21:10:12
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-04-23, yamma <y...@w...pl> wrote:

    > Byś się zdziwił. :-)

    Moi koledzy z roku mogli nie słyszeć, tyle to wiem. Ale oni nie mieli
    szansy słyszeć również o systemach kontroli wersji (staram się nadrobić
    braki w programie proponowanym przez wydział).

    > Jeszcze nie widziałem w necie dobrego tekstu o
    > regexpach.

    Wiesz, w sieci to i ja nie widziałem. Nauczyłem się z manuali
    dostarczanych z byle jakim Linuksem. I z dokumentacji Perla. I z API
    Javy. I jeszcze z paru innych miejsc.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 16. Data: 2012-04-23 21:12:47
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-04-23, AK <n...@n...com> wrote:

    > Tak. Przyznaje sie.
    > Wystarczy miesiac/dwa rozbratu z nimi i autentycznie "nie znam" mimo ze uzywam "od
    wiekow" ciagle :(

    Nie pamiętasz składni, ale wiesz o ich istnieniu, o ich właściwościach,
    znasz techniki stosowania i z grubsza się spodziewasz, jaka ta składnia
    będzie (już parę razy się jej uczyłeś). To zupełnie inna sytuacja niż
    nieznajomość regexpów wymagająca takiego tutoriala, jak był w magazynie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 17. Data: 2012-04-23 22:36:18
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@s...please.op.pl>

    Dnia 23-04-2012 o 11:33:29 Stachu 'Dozzie' K.
    <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> napisał(a):
    > Ktoś jeszcze nie zna wyrażeń regularnych?

    Rozumiem, że Ty je znasz od urodzenia?

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 18. Data: 2012-04-23 23:05:57
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 23 kwietnia 2012 22:36:18 UTC+2 użytkownik Wojciech Spook Sura
    napisał:

    > Rozumiem, że Ty je znasz od urodzenia?

    Dziwny argument, TBH. Myślę, że to taki elementarz informatyka
    (nie tylko programisty), że jeśli nie zna, to powinien nadrobić
    braki szybko i bez rozgłosu.

    w.

  • 19. Data: 2012-04-24 07:38:31
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <s...@o...pl>

    Dnia 23-04-2012 o 23:05:57 Wojciech Muła <w...@g...com>
    napisał(a):

    > Dziwny argument, TBH. Myślę, że to taki elementarz informatyka
    > (nie tylko programisty), że jeśli nie zna, to powinien nadrobić
    > braki szybko i bez rozgłosu.

    ...na przykład czytając stosowny artykuł w gazecie.

    Czym artykuł w gazecie gorszy od książki czy tutoriala w Internecie w
    kontekście zdobywania wiedzy?

    > w.

    Pozdrawiam -- Spook.

  • 20. Data: 2012-04-24 10:45:58
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Wojciech \Spook\ Sura <s...@o...pl> napisał(a):

    > Czym artyku=B3 w gazecie gorszy od ksi=B1=BFki czy tutoriala w Interneci=
    > kontek=B6cie zdobywania wiedzy?
    W Internecie zrobię ctrl+ i przeczytam nawet gdy jestem zmęczony. W gazecie
    albo w książce widzę 1 godzinę rano i to tylko pod warunkiem że się
    dobrze wyspałem.