  • 51. Data: 2017-01-20 16:10:40
    Temat: Re: Nowe ubezpieczenie OC
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2017-01-18 16:31, Cavallino <c...@k...pl> wrote:

    >Można kupić samo KR.

    A potem skasowac auto na drzewie czy tirze ?

    >AC jako ubezpieczenie od naprawdę całkowitej szkody
    >ma mało sensu jak składka kosztuje ponad 10% wartości rocznie
    >(chociaż czasem ma sens).

    Malo sensu ma tez rozbicie auta wartego np 100 tys zl :-)

    J.

  • 52. Data: 2017-01-22 20:02:41
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2017-01-20 15:10, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A potem skasowac auto na drzewie czy tirze ?

    Dla starego samochodu to wbrew pozorom zazwyczaj _nie_ jest tak duża
    strata jak się wydaje - można dużo względnie tanio naprawić i różnica
    między wartością wraku a całego samochodu nie musi być bardzo duża.

    Natomiast KR zapewnia trochę komfortu psychicznego typu zostawianie w
    "złych miejscach". Przy wypadkach ten komfort nie musi być rzeczą
    pozytywną.

  • 53. Data: 2017-04-08 17:15:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-01-15 o 09:42, s...@g...com pisze:
    > Zeszły rok 384 PLN
    > Ten rok 560PLN.
    > Brak szkód. Auto staniało przez rok 300PLN - teraz wartośc ma na 10 000pln.
    >
    > To w sumie podwyżka o 45%.
    >
    > AC mi staniało o 30pln - auto 10 letnie.
    >
    > Tak niezobowiązująco donoszę...

    Odkopałem ten wątek, bo niezobowiązująco dostałem
    propozycję przedłużenia OC z AXA (mbank) na 1557zł
    a było 720zł (auto 2litry, ON, Wrocław, tylko OC, skladka jednorazowo)
    Nadal jest to najtańsza opcja (chyba tylko Aviva daje taniej o 100zł)
    a reszta rynku ocipiała zupełnie - polisy zaczynają się od 2000zł.

    Jest to zmiana ponad 100% - nieźle :-)

    Chyba już wszystko sprawdziłem w tych wyszukiwarkach - można jeszcze
    nałgać, że mniejszy przebieg bedzie i zobaczyć jak to wpłynie

    PS
    Chyba dopiero teraz uwzględnili mi stłuczkę - z mojej winy-
    a miało to miejsce w ostatni dzień obowiązywania starej polisy
    i ta ostatnia polisa (od maja 2016 do maja 2017) już była wygenerowana
    bez uwzględniania tego faktu.

  • 54. Data: 2017-04-08 19:32:24
    Od: Miller Artur <n...@d...com>

    W dniu 2017-04-08 o 17:15, cef pisze:

> [...]
    > Nadal jest to najtańsza opcja (chyba tylko Aviva daje taniej o 100zł)
    > a reszta rynku ocipiała zupełnie - polisy zaczynają się od 2000zł.

    z wczoraj - u mnie z 440zł wzroslo do 570. kupiona przez telefon, gdy
    oddzwonili, z jakimś magicznym kodem promocyjnym, bo na stronie
    kalkulator pokazał prawie 700.
    AXA, stara Astra G 1.6.

    a.

  • 55. Data: 2017-04-08 20:03:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > a miało to miejsce w ostatni dzień obowiązywania starej polisy
    > i ta ostatnia polisa (od maja 2016 do maja 2017) już była wygenerowana

    Skromnie masz. U mnie doblo 1.9 2007 -60% z ok 430pln na 489pln AXA
    proponuje przez ich direct. Link4 proponuje mi przedłużenie ok 664pln za
    oc z jakimś smartcasco które mi powiewa.
    W poniedziałek dzwonię negocjować:)

    hint: zobacz inną wersję tego samego samochodu (wyposażenia)

  • 56. Data: 2017-04-08 20:48:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.01.2017 o 20:02, Przyjazny pisze:

> [...]
    >
    > Natomiast KR zapewnia trochę komfortu psychicznego typu zostawianie w
    > "złych miejscach". Przy wypadkach ten komfort nie musi być rzeczą

    Przy starych samochodach AC jest bez sensu, gdyż składka stanowi 1/6
    wartości auta, a KR jest bez sensu, bo nikt nie będzie kradł auta które
    legalnie jest warte 6kPLN, a części są bez problemu ze szrotów.

    Shrek

  • 57. Data: 2017-04-08 23:36:42
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-04-08 o 20:03, sirapacz pisze:

> [...]
    > oc z jakimś smartcasco które mi powiewa.
    > W poniedziałek dzwonię negocjować:)
    >

    > hint: zobacz inną wersję tego samego samochodu (wyposażenia)

    To już testowałem, bo nigdy nie wiem jaki typ wybrać.
    Ponad stówkę można ugrać deklarując mniejszy przebieg roczny
    (ja jeżdżę ok 20 tys i tyle deklaruję), nie ma innych kierowców,
    prawko od tak dawna, że w niektórych kalkulatorach nie wyświetla się ten
    rok,
    bo obliczają to od daty urodzenia i mechanizmy nie wiedzą, że kiedyś
    mogłem zrobić mając 16 lat :-)

  • 58. Data: 2017-04-09 09:21:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Apr 2017 20:48:33 +0200, Shrek napisał(a):
    > Przy starych samochodach AC jest bez sensu, gdyż składka stanowi 1/6
    > wartości auta, a KR jest bez sensu, bo nikt nie będzie kradł auta które
    > legalnie jest warte 6kPLN, a części są bez problemu ze szrotów.

    Albo na odwrot - ukradna, bo na czesciach zarobia wiecej.

    J.

  • 59. Data: 2017-04-09 09:56:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.04.2017 o 09:21, J.F. pisze:

    > Albo na odwrot - ukradna, bo na czesciach zarobia wiecej.

    Dalej bez sensu - zarobią mniej niż na dwulatku - do których części ze
    szrotu jeszcze nie ma i są droższe.

    Po co kraść dwunastolatka i zarobić na tym 3kPLN jak można dwulatka i
    powiedzmy 10kPN, a ryzyko takie same?

    Shrek

  • 60. Data: 2017-04-09 12:37:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    > rok,
    > bo obliczają to od daty urodzenia i mechanizmy nie wiedzą, że kiedyś

    to czemu masz takie wściekle wysokie składki a ja tak niskie? miałeś
    więcej niż jednego dzwona? to i tak różnica tylko 10% AFAIK - nie
    tracisz wszystkich zniżek od razu.
    Może masz jakiś pechowy furak? Kup coś, czym jeźdżą kapelusze :)